آیا ما “بدهی مصونیت” داریم و این چگونه ممکن است بر خطر عفونت ما تأثیر بگذارد؟

با همه این اقدامات، بدهی مصونیت یک پدیده بسیار واقعی است.

این امکان وجود دارد که دو چیز درست باشد: درست بود که قرنطینه وجود داشته باشد و در عین حال محدودیت ها جنبه های منفی نیز داشتند. تظاهر به اینکه این اشکالات وقتی به ما خیره شده اند وجود ندارند، هیچ استدلالی برنده نمی شود.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2348968-do-we-have-immunity-debt-and-how-could-it-affect-our-infection-risk/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

از سوی دیگر، برخی از مفسران رسانه‌های اجتماعی که تمایل به انکار کووید دارند، استدلال می‌کنند که سطوح بالاتر فعلی عفونت‌های تنفسی نشان می‌دهد که سیستم ایمنی کودکان به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض عفونت‌های عادی دوران کودکی آسیب دیده است. برای روشن شدن، این مورد نیست.

قرنطینه‌های کووید-19 بدون شک جان بسیاری را نجات داده است، اما محدودیت‌های طولانی‌مدت همچنین قرار گرفتن در معرض و مصونیت ما را در برابر سایر عفونت‌ها کاهش داده است که می‌تواند در زمستان امسال در بریتانیا افزایش یابد.

سلامتی


29 نوامبر 2022

را FT نظری که قبلاً ذکر کردم سعی می کند این اختلافات را با گفتن این که درست است که قرنطینه باعث بدهی ایمنی در سطح جمعیت می شود، حل کند، اما نه در سطح فردی. اما برای من، این یک تقسیم بندی نادرست است.

Suzi Media Production/Getty Images/iStockphoto

این مفهوم توسط بسیاری از پزشکان پذیرفته شده است، بنابراین من با تعجب دیدم که چند مقاله در مطبوعات وجود دارد که می گوید بدهی مصونیت وجود ندارد. اینها بیشتر از سایت های خبری ایالات متحده بودند، اما یک قطعه نظر در روزنامه بریتانیا نیز وجود داشت فایننشال تایمز (پشت پرداخت خود) که ادعا کرد بدهی مصونیت یک “مفهوم اشتباه و خطرناک“.

به لطف ورود واکسن‌ها و تسلط نوع خفیف‌تر omicron، اعتقاد بر این است که نرخ فعلی مرگ و میر ناشی از عفونت کووید-19 در بریتانیا به زیر 0.04 درصد رسیدکه نرخ آنفولانزای فصلی است. این امر باعث شده است که تقریباً همه کشورها در سال 2022 بیشترین محدودیت های کووید-19 را در زمان های مختلف حذف کنند.

وقتی صحبت از RSV می شود، پزشکان در مجلات پزشکی مقاله می نویسند و تعداد موارد اضافی RSV به دلیل بدهی ایمنی را محاسبه می کنند، مانند این مورد که در بیماری های عفونی لانست در سپتامبر. پزشکان اطفال بریتانیایی می ترسند کودکان با مشکل مواجه شوند طوفان کامل مشکلات سلامتی در این زمستان.

تأثیرات طولانی مدت قرنطینه مطمئناً بر افراد تأثیر می گذارد، مانند کسانی که اکنون به آنفولانزا مبتلا شده اند و در غیر این صورت ممکن است به آن مبتلا نمی شدند. آنها همچنین بر افرادی تأثیر می‌گذارند که دسترسی به مراقبت‌های پزشکی برایشان دشوار است، زیرا خدمات بسیار زیاد است، همانطور که در بخش‌هایی از بریتانیا چنین است.

این غیر قابل بحث است که بگوییم این محتمل ترین توضیح برای نرخ بالای فعلی چنین عفونت هایی در مکان هایی مانند بریتانیا و ایالات متحده است. به عنوان مثال، نرخ آنفولانزا در انگلستان، تا کنون به طور کلی بیش از دو برابر ارقام معادل برای زمستان‌های آغاز شده در سال‌های 2018 و 2019 بوده است. در واقع، آژانس امنیت بهداشت بریتانیا در سپتامبر اعلام کرد که این یکی از دلایلی است که این کشور را نشان می‌دهد. کمپین واکسیناسیون آنفولانزا امسال بسیار مهم بود.

اما هنوز بحث‌ها بر سر این است که بهترین سیاست کووید-19 برای شروع چیست – قفل کردن یا اجازه پاره کردن آن. و این تقریباً همه پیشرفت‌های جدید در تاریخ ویروس کرونا را رنگ می‌کند، از جمله اینکه کدام گروه‌های جمعیتی باید به آنها تزریق شود و البته تمرکز نهایی بر بدهی‌های ایمنی.

من با برخی از همکارانم بحث کرده ام که آیا “بدهی مصونیت” پس از قرنطینه وجود دارد یا خیر. این ایده این است که برخی از کشورها به دلیل تأثیر پایدار قرنطینه های مورد استفاده برای کنترل گسترش کووید-19، عفونت های تنفسی بیشتری را نسبت به سال های قبل از همه گیری تجربه می کنند.

کودکان ممکن است در زمستان امسال نسبت به سال های قبل از همه گیری بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های فصلی مانند ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) باشند.

پس، واقعیات چیست؟ شکی نیست که در دو زمستان اول نیمکره شمالی همه‌گیری، موارد بسیار کمتری از عفونت‌های زمستانی مانند آنفولانزا، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) و برخی بیماری‌های تنفسی دیگر در مقایسه با سال‌های قبل از همه‌گیری وجود داشت.

چه او درست می‌گوید یا نه، بدهی مصونیت از این استدلال حمایت نمی‌کند که ما نباید قرنطینه می‌کردیم. در سال اول همه‌گیری، میزان مرگ و میر ناشی از عفونت کووید-19 بیش از 1 درصد بود. اگر به ویروس اجازه داده می شد که کنترل نشده منتشر شود، فکر کردن به این موضوع وجود ندارد که چه تعداد مرگ و میر وجود داشت.

به نظر می رسد در یک افراطی کووید محتاط است – به نفع قرنطینه های طولانی مدت و اجباری ماسک های صورت و واکسن ها – در حالی که از سوی دیگر منکران کووید هستند که می گویند چنین اقداماتی هرگز مورد نیاز نبوده است. یا شاید من زمان زیادی را در توییتر صرف می کنم.

بخشی از سردرگمی به این دلیل است که اصطلاح “بدهی مصونیت” برای افراد مختلف به معنای متفاوت است. شعله‌ور شدن آتش این واقعیت است که همه چیز مربوط به ویروس کرونا و نحوه واکنش کشورها به آن در دو سال اول همه‌گیری، از نظر سیاسی دو قطبی شده است.

در اینجا گزیده ای از خبرنامه بررسی سلامت ما است. هر هفته، اخبار مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را بررسی می‌کنیم، چه نتایج مطالعه، یک شیوع عفونی جدید یا راه‌اندازی یک کارآزمایی بالینی محوری. می توانید در اینجا برای بررسی سلامت ثبت نام کنید.

برخی از کودکان به سادگی به بیماری هایی مبتلا می شوند که معمولاً یک یا دو سال پیش به آن مبتلا می شدند، اگرچه این واقعیت که همه آنها در یک زمان اتفاق می افتد ممکن است خدمات بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد. متخصص اطفال بریتانیایی آلاسدایر مونرو جر و بحث اینجا به دلیل ترکیب پیچیده عواملی که به طور معمول بر افزایش و کاهش ایمنی جمعیت حاکم است، ممکن است در سال‌های پس از تعطیلی‌ها تعداد عفونت‌های بیشتری نسبت به مواردی که همه موارد به طور معمول رخ می‌دادند، وجود داشته باشد.

کودکان ممکن است در زمستان امسال نسبت به سال های قبل از همه گیری بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های فصلی مانند ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) باشند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار