ابولا: اوگاندا اولین مهار خود را برای مبارزه با ویروس در حالی که منتظر واکسن است معرفی می کند

هیچ واکسنی به طور خاص برای این نوع تایید نشده است. دو واکسن برای نوع زئیری که توسط Merck و Johnson & Johnson ساخته شده است موجود است. در 26 سپتامبر، سازمان جهانی بهداشت گفت که انتظار ندارد واکسن مرک در برابر نوع سودانی موثر باشد، بر اساس شواهد موجود. برنامه واکسن دو دوز جانسون و جانسون علیه نوع سودانی در انسان آزمایش نشده است و دوز دوم باید حداقل 56 روز پس از اولین دوز تجویز شود که آن را برای مداخله نامناسب می کند. بر اساس سازمان بهداشت جهانی.

به گفته موتو، کارکنان بهداشت همچنین نگران هستند که موارد ابتلا در مناطق روستایی بیشتری از اوگاندا افزایش یابد، جایی که دسترسی به درمان پزشکی کمتر پیشرفته است و ردیابی تماس ممکن است دشوار باشد.

از 19 اکتبر، وزارت بهداشت اوگاندا 60 مورد تایید شده را گزارش کرده است و 24 مورد مرگ تایید شده در سراسر کشور.

اگرچه هیچ واکسن تایید شده ای برای نوع سودانی وجود ندارد، حداقل شش واکسن کاندید در حال توسعه هستند. بر اساس سازمان بهداشت جهانی. یکی که توسط همان تیم واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد/آسترازنکا ساخته شده است. قبل از آزمایش بالینی در حال تولید است و تا دو هفته دیگر به اوگاندا اعزام خواهد شد، WHO می گوید.

کارگران صلیب سرخ تابوت حاوی فردی را که در اثر ابولا درگذشته است در قبری در 11 اکتبر در موبنده، اوگاندا می گذارند.

موتو می‌گوید تجهیزات حفاظت فردی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کم است. گفته می شود که پنج کارمند بهداشت و درمان کشته شده اند توسط ویروس تا کنون

یکی دیگر از چالش‌های ردیابی تماس این است که بسیاری از اوگاندایی‌ها در غرفه‌های بازار کار می‌کنند و بنابراین اگر در طول دوره 21 روزه انزوا در خانه بمانند، ضرر می‌کنند. موتو می‌گوید: «سخت است به کسی بگوییم که وقتی نمی‌تواند غذا بخورد، در خانه بماند.

به گفته امانوئل موتو در بنیاد بین المللی امداد پزشکی کودکان، مشخص نیست که چرا زمانی که شیوع های قبلی ابولا در اوگاندا تعداد موارد بیشتری داشت، قرنطینه وضع شد.

برای اولین بار، مقامات اوگاندا در تلاش برای جلوگیری از افزایش موارد ابولا، قرنطینه 21 روزه را در دو منطقه این کشور وضع کردند.

کارگران صلیب سرخ تابوت حاوی فردی را که در اثر ابولا درگذشته در 11 اکتبر در قبری در موبنده، اوگاندا قرار می دهند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343254-uganda-introduces-its-first-ebola-lockdown-while-it-waits-for-vaccines/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ایالات متحده همچنین یک آنتی بادی آزمایشی علیه ابولا ارسال کردبه نام MBP134، برای کمک به محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی.

لوک درای/گتی ایماژ

به گفته موتو، از میان کسانی که تلفن دارند، مقامات بهداشتی ممکن است به آنها پول یا داده تلفن همراه کافی برای تماس یا پیامک ارسال نکرده باشند، در حالی که دیگران ممکن است پول کافی برای سوخت دریافت نکرده باشند. او می گوید: «در اقتصاد امروز، همه چیز گران است.

در 12 اکتبر، وزیر بهداشت اوگاندا، جین روث آچینتایید کرد که یک نفر بر اثر ابولا در پایتخت این کشور جان باختکامپالا، بیش از 90 مایلی از مرکز موبنده.

دولت اوگاندا در تلاش است تا با ردیابی و جداسازی مخاطبین افرادی که آزمایش آنها مثبت است، شیوع این بیماری را متوقف کند. موتو می‌گوید: «برخی از چالش‌های ردیابی تماس این است که برخی از افراد تلفن ندارند، بنابراین باید برای پیدا کردن آن‌ها پیاده روی کنید، که زمان می‌برد. تا زمانی که به آنجا برسید، ممکن است این مکان یا مکان دیگری را ترک کرده باشند.»

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، در شیوع های قبلی، میزان مرگ و میر تخمین زده شده در نوع سودانی بین 41 تا 100 درصد بوده است.

اگر تا پایان اکتبر مرگ دیگری وجود نداشته باشد، موتو شیوع بیماری را تحت کنترل در نظر خواهد گرفت. او گفت: “من نمی خواهم ایمان خود را از دست بدهم.”

از 15 اکتبر، کافه‌ها، مکان‌های تفریحی، بازارها و عبادت‌گاه‌ها در موبنده و کاساندا در مرکز اوگاندا مجبور به تعطیلی شدند. به مدت سه هفته فقط کامیون های باری اجازه ورود و خروج از محله ها را خواهند داشت. همچنین مقررات منع رفت و آمد برقرار شده است که مردم را مجبور می کند بین ساعت 7 بعد از ظهر تا 6 صبح در خانه بمانند.

مقامات اوگاندا در تلاشی برای مقابله با شیوع مداوم یک قرنطینه 21 روزه در مناطق Mubende و Kassanda وضع کرده اند.

سلامتی


19 اکتبر 2022

این اپیدمی توسط نوع سودانی ویروس ابولا ایجاد می شود. مانند همه انواع ابولا، این بیماری عمدتاً از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده مانند خون یا استفراغ منتقل می شود. علائم ممکن است شامل تب، درد شکم و خونریزی غیر قابل توضیح باشد.

اگرچه این وزارتخانه مشخص نمی کند که این موارد و مرگ و میرها در کدام منطقه رخ داده است، گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) جزئیات 58 مورد تایید شده در سراسر اوگاندا را تا 14 اکتبر نشان می دهد، از جمله 50 مورد در موبنده و سه مورد در کاساندا. بر اساس این گزارش، موبنده 38 مورد مرگ تایید شده یا احتمالی داشت، در مقایسه با یک مورد مرگ در کاساندا.

در میان شیوع مداوم، اولین مرگ ابولا در 19 سپتامبر تایید شد – یک مرد 24 ساله ساکن موبنده. این ویروس سپس شش عضو خانواده او را کشت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار