اجرای طرح کشت در باغ از سال آینده

خیام نکویی با اشاره به اینکه مدل سازی چندهدفه برای این منظور در مدل کشت محصولات کشاورزی طراحی شد، تصریح کرد: سرانه و الگوی مصرف، ضریب خودکفایی محصول، تخصیص آب و زمین، اشتغال، درآمد ناخالص، صادرات و واردات، استراتژی های ملی و منطقه ای، قطب های تولید و شاخص های امنیت غذایی در مدل سازی چند هدفه برای مدل کشت محصولات کشاورزی لحاظ شده است.

به گفته وی با اجرای مدل کشت می توان 3 میلیارد متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی و تولید غذای 5 میلیون نفر را محقق کرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مهم‌ترین رویکردها و ویژگی‌های توسعه مدل زراعی را برشمرد و افزود: کاهش مصرف خالص و ناخالص آب، حفظ و ارتقای تولید با الگوی مصرف فعلی و صرفه‌جویی پولی از جمله آن‌ها است. مشخصات.

وی یادآور شد: اجرای نظام نوآوری در بخش کشاورزی نیازمند حضور سایر وزارتخانه ها، دستگاه ها و معاونان اجرایی رئیس جمهور و همچنین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84929946/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%BA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی در سال آینده یک باغ را به طرح کشت اضافه می کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در الگوی کشت، تدوین و اجرای نظام کشت محصولات کشاورزی (کشاورزی و باغی) بر اساس شرایط اقلیمی، استفاده بهینه از آب، خاک و گیاهان متناسب با توانمندی ها و مزیت اقتصادی. کشور با توجه به رعایت کلیه ملاحظات علمی، فنی و مدیریتی و زیست محیطی جهت دستیابی به امنیت غذایی پایدار و اقتدار غذایی.

خیامنکویی ادامه داد: همچنین افزایش ضریب نفوذ دانش با بهبود عملکرد در هکتار و کاهش ضایعات، توسعه کشت در مناطق خشک کم بازده، توسعه کشت گیاهان علوفه ای کم آب، توسعه کشت دانه های روغنی و بهبود باغداری و تابستانه بازار. محصولات زراعی. کشت از فضای باز تا گلخانه نیز از مهم ترین آنهاست که رویکردها و ویژگی هایی را مسئول تدوین مدل کشت می دانند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید مجتبی خیام نکویی» درباره تدوین طرح کشت محصولات کشاورزی گفت: هدف اصلی در تدوین الگوی کشت، دستیابی به امنیت غذایی پایدار و اقتدار غذایی است. و اجرای سیستم نوآوری مهمترین راه برای دستیابی به امنیت غذایی است. پایدار در نظر گرفته می شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار