اجرای 3 میلیون هکتار بیابان زدایی در سال 1402 / کاشت یک میلیارد درخت جوان در 4 سال

این مقام ارشد وزارتخانه راه دیگری جز مشارکت مردم در پروژه ها وجود ندارد و تاکید کرد: مردم باید از زمین استفاده کنند و نظارت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی است، بنابراین تا جلسه آینده، طرح و الزامات گسترش در کنترل بیابان و آبخیز باید تدوین شود.

وی ادامه داد: باید مقیاس آبخیزداری را تغییر دهیم و سالانه 10 میلیون هکتار آبخیزداری و 3 میلیون هکتار تثبیت بیابان انجام دهیم که اعتبار می طلبد و در این زمینه محدودیت هایی داریم، بنابراین باید این سوالات را به عهده خودمان بگذاریم. مردم.

وی با تاکید بر اینکه منابع و اعتبارات محدود است، گفت: باید پروژه ها را با اولویت بندی اجرا کنیم و در بودجه 1402 اعتباراتی برای رفع بیابان زدایی در نظر بگیریم تا مرکز شش گانه را علاوه بر نقشه خوزستان پیش ببریم.

ساداتی نژاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بودجه 1402 منابع مشخصی را برای سازمان منابع طبیعی در نظر گرفته است و امیدواریم این ردیف بودجه حذف نشود تا بتوانیم پروژه های آبخیزداری و بیابان زدایی را پیش ببریم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84928544/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%B3-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%87%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF

ساداتی نژاد با اشاره به حرکت سه طرح در مسیر استعمار زدایی گفت: یکی از این طرح ها توسعه آبخیزداری است که در حوزه آبخیزداری برای تثبیت حوضه ها به 90 سال زمان نیاز داریم که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد. .

ساداتی نژاد با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تولید علوفه در مراتع رها شده، گفت: مراتع ظرفیت تولید علوفه را دارد و با این اقدام علوفه از مزارع خارج می شود و می توانیم مزارع را به تولید محصولات اساسی اختصاص دهیم. .

وزیر جهاد کشاورزی تغییر مقیاس برای کاشت یک میلیارد نهال را ضروری دانست و گفت: می توانیم 40 میلیون نهال در کشور تولید کنیم و باید مقیاس تولید را تغییر دهیم دنیا به سمت این تغییر مقیاس می رود. “. و افزایش تولید این اقدام را می توان با کمک مردم انجام داد بنابراین با این اقدامات می توانیم ظرف 4 سال یک میلیارد نهال بکاریم.

وی ورود بنگاه های دانش بنیان را در مبارزه با بیابان زایی و آبخیزداری برشمرد و افزود: امسال سال بنگاه های دانش بنیان است و باید با استفاده از بنگاه های دانش بنیان بهره وری را افزایش دهیم. دانشگاهیان سرمایه های کشور هستند و علم پشتیبان اجرای برنامه های ماست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در سومین اجلاس ستاد ملی مقابله با بیابان زایی افزود: 10 میلیون هکتار آمایش سرزمین، آبخیزداری و 3 میلیون هکتار تثبیت بیابان نیاز داریم. هر ساله. کارها را به مردم بسپارید.

ساداتی نژاد با اشاره به ردیف بودجه فروش دارایی های مازاد وزارت جهاد کشاورزی گفت: از آنجایی که اعتبارات دولتی محدود است، اگر اجازه داشته باشیم 10 میلیون هکتار از حوزه آبخیزداری را از محل فروش کالاهای مازاد یا پاکسازی املاک محقق کنیم. این طرح را ادامه دهید

وزیر جهاد کشاورزی تخصیص 250 میلیون دلار اعتبار صندوق توسعه ملی با کسب مجوز از مقام معظم رهبری را موجب حرکتی در حوزه آبخیزداری دانست که دو سال است به دلیل تحریم متوقف شده است و تصریح کرد: یکی از ابزارهای دیگر جذب اعتبار فروش و یا ترخیص املاک مازاد و اگر سازمان برنامه و بودجه و معاونت های تخصصی شورای وزیران این اقدام را در بودجه 1402 لحاظ کنند، می توان به 10 میلیون هکتار آبخیزداری و 3 میلیون هکتار بیابان زدایی دست یافت. در سال جدید.

وزیر جهاد کشاورزی به روز رسانی طرح خوزستان و تعمیم آن به سایر مراکز بحران را مورد تایید همه دانست و گفت: طرح خوزستان طرح اجرایی موفقی است و وزارت جهاد کشاورزی از هیچ کمکی در اجرای آن کوتاهی نخواهد کرد. . از این رژیم

یک میلیارد نهال در 4 سال بکارید

توسط احمد گل کار

احمد گل کار