ارتباط صوتی در 53 حیوانی که فکر می کردیم ساکت هستند ضبط شده است

جورجویچ کوهن می گوید، با این حال، محققان حداقل 100 choanate را در مطالعات ارتباط صوتی نادیده گرفته اند. در واقع، حتی اگر گاهی اوقات صداهایی را شنیده می شد، اما فرض بر این بود که این صداها به طور تصادفی ایجاد شده اند یا برای دفاع از خود در برابر گونه های دیگر – و بنابراین نمی توانند به عنوان یک ارتباط صوتی واقعی در نظر گرفته شوند.

لاک پشت چوبی پرآذین یا نقاشی شده (Rhinoclemmys pulcherrima)، گونه ای که اکنون به عنوان آواز شناخته می شود

او همچنین هنگام ضبط صدا با دوربین های زیر آب فیلم می گرفت تا رفتارهایی را که ممکن است با صداها مرتبط باشد بررسی کند. آشکارترین اشکال ارتباطی توسط مردان هنگام خواستگاری با زنان یا درگیری با مردان دیگر ایجاد می‌شد.

ارتباطات صوتی در بین مهره داران بسیار گسترده تر از آنچه قبلا تصور می شد است.

ضبط‌های جدید صداهای خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها نشان می‌دهد که ارتباط صوتی منشأ تکاملی مشترکی در مهره‌داران دارد.

زندگی


25 اکتبر 2022

جورجویچ کوهن و همکاران

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

جورجویچ کوهن و همکارانش با ترکیب یافته‌های خود با داده‌های قبلاً جمع‌آوری‌شده در مورد 1800 گونه دیگر از choanates، دریافتند که ارتباطات صوتی در مهره‌داران تنفس بینی حدود 407 میلیون سال پیش تکامل یافته است. این بدان معنی است که ارتباطات صوتی حداقل به اندازه ماهی های باله دار است. Eoactinistia foreyiکه آخرین جد مشترک احتمالی تمام مهره داران choanate در نظر گرفته می شود.

بسیاری از مهره داران دارای ریه – گروهی به نام مهره داران choanate – صدا را از طریق ساختارهای گلوی خود ایجاد می کنند زیرا هوا را از طریق ریه ها فشار می دهند. آنها از این صداها در تعاملات اجتماعی مانند مراقبت از والدین، انتخاب همسر، علامت گذاری قلمرو و سایر رفتارهایی که از ارتباطات صوتی سود می برند استفاده می کنند.

مرجع مجله: ارتباط طبیعت، DOI: 10.1038/s41467-022-33741-8

جرالد کوچلینگ در دانشگاه استرالیای غربی می‌گوید جالب است که صدای لاک پشت برای مدت طولانی نادیده گرفته شده است. او می‌گوید: «من تعجب نمی‌کنم که به نظر می‌رسد همه آن‌ها صدا می‌کنند. من فکر می کنم که درج این یافته در یک فیلوژنی بسیار مهم است [evolutionary tree] این را به عنوان یک صفت مشترک باستانی و اساسی choanates به طور کلی نشان می دهد.

به جای اینکه در بسیاری از حیوانات به طور مستقل تکامل یابد، تحقیقات نشان می دهد که ارتباطات صوتی بیش از 400 میلیون سال پیش از یک اجداد مشترک سرچشمه گرفته است.

53 گونه مورد مطالعه توسط این تیم، طیف متفاوتی از توانایی‌های صوتی، از صدای جیر جیر و کلیک گرفته تا صداهای پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر از زیر و بم‌های مختلف، داشتند. جورجویچ کوهن می‌گوید: بسیاری از محققین موافقند که وقتی حیوانات از راه‌های هوایی خود برای ایجاد رپرتوارهای پیچیده از صداها یا گریه‌های هارمونیک مختلف استفاده می‌کنند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

جورجویچ کوهن می‌گوید در واقع، ارتباطات صوتی ممکن است حتی قدیمی‌تر از آن باشد. ماهی های بدون ریه نیز صداهای صوتی تولید می کنند و ممکن است که این ویژگی را ایجاد کرده و سپس آن را به نسل های بعدی که دارای ریه ها هستند منتقل کرده باشند. ممکن است یک اصل و نسب از این ماهی ها پیشروی نوع صدایی باشد که ما تولید می کنیم [choanates]او می‌گوید. بنابراین ممکن است این خط تولید صدا قدیمی‌تر از چیزی باشد که من پیدا کردم.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2343954-vocal-communication-recorded-in-53-animals-we-thought-were-silent/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

لاک پشت چوبی تزئین شده یا نقاشی شده (Rhinoclemmys pulcherrima)

جورجویچ کوهن می گوید به ویژه، مردم اغلب به اشتباه تصور می کنند که لاک پشت ها آواز نیستند. پس از شرکت در یک مطالعه میدانی در مورد ارتباطات صوتی در لاک پشت ها، او الهام گرفت تا تحقیقات بیشتری انجام دهد – از لاک پشت های خانگی خود شروع کرد. او می گوید: «من تصمیم گرفتم آنها را ضبط کنم، فقط برای بررسی. «من چندین صدا آنجا پیدا کردم، سپس ادامه دادیم [with more species]. و ناگهان نمونه گیری خوبی داشتم و توانستم تصویر بزرگتری را درک کنم.

گابریل جورجویچ کوهن در دانشگاه زوریخ، سوئیس، و همکارانش ضبط شده از 53 گونه را که قبلا تصور می شد غیر آوازی بودند، از جمله تواتارا جمع آوری کردند.خالدار پرزدار)، کاین کاین (Typhlonectes compressicaudaماهی ریه آمریکای جنوبی (پارادوکس لپیدوز) و 50 گونه لاک پشت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار