از انجام گل لاله به روش قدیمی بیمار و خسته شده اید؟ این را بخوان

لاله دختر خانواده و خواهر و مادرش محور اصلی داستان این سریال هستند. ـ اسانس میخک دارای اوژنول، کاربوفلین، الکل، بنزیلیک، بنزوات دموتیل، فورفوول و اتیلن می باشد اوژونول که ماده اصلی میخک می باشد، آرام کننده و ضد عفونی کننده از آن در دندان پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود. میخک یعنی خشک شده غنچه درخت میخک از دو هزار سال پیش بعوان ادویه بکار می رفتهاست. در بندینگ شاخه حذف می شود و غنچه گیری صورت می گیرد. اگر گل رز شما بیمار است، حذف برگ های زرد به جلوگیری از انتشار کمک می کند. این گل زیبا و خوشبو در رنگ های قرمز، زرد، سفید، صورتی مشاهده می شود.

این نوع گل سرخ، برگهای مرکب از ۷ و به ندرت ۹ برگچه دندانهدار دارد و به نظر میرسد که نوعی دو رگه ثابت از Rosa gallica و Rosa canina سایت mikhakflower میباشد. عدهای آن را یک دورگه ثابت از Rosa gallica و Rosa moschata ذکر نمودهاند. تهویه آن عالی است، نگهداری رطوبتآن خوب است، CEC این بستر پائین است، PH خنثی تا قلیایی با اثر کم در محیطکشت دارد، پایداری بسیار زیاد بوده ودانسیته آن ۲۶۴ گرم در لیتراست. گل رز مینیاتوری را داخل گلدانی با عمق ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر قرار دهید، قبل این کار انتهای گلدان را سوراخ ایجاد کرده و انتهای آن را با تکه ­های سفال یا پوکه معدنی پر کنید تا زهکشی مناسبی داشته باشد. یکی از انواع بهترین گل رز می باشد که آن را می­توانید در داخل خانه در گلدان یا آپارتمان یا باغچه خود پرورش دهید. بهترین کود برای این گل را میتوان کودهای دارای پتاسیم یا فسفر بالا دانست که پیاز آن را تقویت میکنند. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات میتوانید سیگار میخک را ترک کنید. گل میخک که به گلهای آن قرنفل نیز گفته میشود، از خانواده میخکیان است. گفته میشود گل محمدی در قرن سیزدهم توسط جنگجویی به نام رابرت دی بری، از سوریه به اروپا برده شد.

شکسپیر و همچنین شاعر انگلیسی، توماس ریورز، در آثار خود از گل محمدی نام بردهاند. بعضی از کشورها برخی ارقام بومی گل محمدی ایرانی را برای خود بردهاند و آنرا اصلاح و به نام خود ثبت کردهاند که از جملهٔ آنها میتوان، به کشور بلغارستان و افغانستان اشاره کرد. نکته مهم بعدی آن است که حتماً دقت داشته باشید که بعضی از آن ها را در حدود یک سانتی متر در خاک و در دمای ۱۳ الی ۱۰ درجه سانتی گراد کاشته و نگهداری کنید. دوام گل حداکثر یک روز بوده و بعد از آن رنگ صورتی خوشرنگ گلبرگها به سفید میگراید و با اندک نسیمی گلبرگها پرپر شده و میریزند. میوه آن پس از ریزش گلبرگها گوشتی گرد یا تخممرغی به طول ۱٫۵ سانتیمتر که در داخل برجستگی کوزهای شکل زیر گلبرگها قرار دارند. ۲- محل مورد نظر را به قطر ۵۰ سانتی متر از حصاری که دارید فاصله دارد را حفر کنید، نمک منیزیم را داخل چاله خود بریزید، این نمک باعث افزایش رشد گیاه شما و جذب نیتروژن می کند. گل رز دارای ۱۵۰ گونه و هزاران هیبرید (بالای ۲۰.۰۰۰ هیبرید) می­باشد که این هیبرید­ها در حال افزایش هست. دارای گونه رونده نیز می باشند که برای نمونه میتوان به رز های مینیاتوری با گل های ریز اشاره کرد.

این فرایند برای شکستن خواب بذر و آماده سازی آن برای جوانه زنی لازم می­باشد. این اتفاق معمولا اواخر پاییز تا اواسط زمستان می افتد. همچنین میزان گرمای بهار و طول مدت زمان دماهای زیر ۷ درجه در زمستان اهمیت زیادی دارد. در هر منطقه مدت زمان بازشدن گلها ۳۰-۲۰ روز طول میکشد. رگبرگهای پشت برگ مشخص و بهم رفته، برگچه چرمی و بیضی شکل، نوک تیز به طول ۵-۳ سانتیمتر و روی برگها صاف و سبز و پشت آنها سبز کمرنگ و دُمبرگهایش خزی و نمدی است و با کرکهای غدهای پوشیده شده و تا انتهای جام گل کشیده شدهاست. قطر آن حتی به ۱۵ سانتیمتر هم می رسد. این گل با ترکیب بسیار زیاد رنگ­ ها باعث تنوع بسیار شده که تقریبا” هر طیفی با هر سلیقه ای می تواند آن را بپسندد. این یعنی بهترین پیازهای گل لاله آن دوره به پول امروز حدود 750,000 دلار قیمت داشتهاند (اما اکثر پیازها در محدوده قیمتی 50,000 تا 150,000 دلار معامله میشدند). محصول عمدهٔ گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشکشدهٔ آن است، که از آنها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراوردههای بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده میشود. عنبر گل بهعنوان یکی از فراوردههای صنعت گلابگیری، مایع سیاهی است که در پایان عملیات تقطیر همراه با تفالهٔ گلها در دیگ به جای میماند و در طب سنتی کاربرد دارد.

پس به خود این شانس را بدهید که ملکه گلها را داشته باشید. گل محمدی در ایران فقط یکبار در سال برداشت میشود، اما به دلیل چهار فصل بودن هوای ایران، میتوان زمینه پرورش چنین گلهایی را در اکثر نقاط ایران فراهم کرد و از لحاظ علمی نیز امکان اصلاحِ عطر و اسانس آن گلها وجود دارد. در روش دیگر می توانید اب گل رز را با لیموناد ترکیب کنید.عطر گل با عطر و طعم لیموناد به خوبی منطبق می شود. گلدان گل رز مینیاتوری نیاز به رطوبت بالا دارد لذا وقتی گلدان خود را در سینی قرار می دهید، می توانید داخل سینی خود مقداری سنگ ریزه ریخته گلدان خود را روی این سنگ ها قرار دهید سپس سینی خود را از آب پر کنید طوری که آب با انتهای گلدان شما در تماس نباشد(آب از سوراخ انتهای گلدان به بالا نرود) این کار باعث رطوبت لازم در گیاه شما می شود. حالا گل رز رونده خود را داخل گودال قرار دهید و با خاکی که قبلا” حفره چاله را خالی کرده بودید پر کنیدو آبیاری نمایید. خاک باغچه را درون گلدان پر کنید سپس خاک اطراف توده ریشه گل رز خود را با دست نرم کنید و ریشه ها را از هم باز نمایید.

گلها به شکل صورتی خوشرنگ با ۳۲ گلبرگ صورتی مشابه و یکدست که در اوایل صبح شروع به ظاهر شدن مینمایند. در فصل پاییز، دانه هایی درشت و سیاه رنگ ظاهر می شود. گلکارانی که گل­های هیبرید تولید می­کنند به مرور به ارزش این گیاه پی بردند و از قرن هجدهم به بعد به تدریج گل های رز جدید و هیبرید با تنوع رنگ به وجود آوردند و بلافاصله آنها نیز مورد توجه اقشار جامعه قرار گرفت، خصوصا گل رزهای سری جدید و هیبرید بر خلاف مدل­های قدیمی که تنها در فاصله یک بار در سال تولید می شدند قادر به تولید در چند فصل از سال هستند.

برای تهیهٔ مربا و در صنایع تولید و تهیهٔ بستنی و گلقند نیز از گل محمدی استفاده میشود. این گیاه مانند سایر رزها، درختچهای برگریز است که ارتفاع آن به ۲٫۲ متر نیز میرسد و شاخههای آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت میشود. گلبرگهای آن رنگ صورتی روشن یا سفید دارد. از گلاب و پودر گلبرگهای خشکشدهٔ این گل، بهعنوان یک ادویه بهویژه در آشپزی خاورمیانه و هند استفاده میشود. برای این کار قدمهای زیر را دنبال کنید. در کاشت پیاز گل لاله غالباً تاکیدی همیشگی در مسیر آبیاری برای تکامل رشد گیاه می شود. همانطور که از اسم این گیاه مشخص است زیستگاه اصلی آن کشور چین می باشد .

شکوفه های پژمرده گل رز مینیاتوری خود را توسط یک قیچی تمیز و برنده جدا کنید (قیچی باغبانی رو پیشنهاد می کنم) برای این کار گل و برگچه ­های آن را از ساقه و تا قبل از اولین برگ قطع نمایید. فتوپریود اثری مستقیم روی گلدهی و وضعیت ساقه دارد. حال با کنترل دما زمان گلدهی گیاه را مشخص کنید. بهترین دما برای گل های رز دمایی در حدود 20 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد. بهترین و مناسب ترین دما برای رشد گل رز چند دجه سانتیگراد است؟ اغلب باغداران و گل­ فروشها برای ویلا و حیاط شما این گونه از گل رونده را پیشنهاد می دهند. گلدان گل رز خود را در مکانی با منبع نور خوب به سمت جنوب یا غرب قرار دهید، این گلدان گل رز باید روزی حداقل ۶ ساعت نور بهش تابیده شود. هر چند روز یک­بار گلدان را بچرخانید تا همه قسمت­ها به صورت مساوی نور تابیده شود تا بتواند رشد خوبی داشته باشد. این گل جذاب و خواستنی بیانگر عشق عمیق و پاک، علاقه و محبت قلبی، گذشت است که در همه جا زیباست و جای خود را دارد. اگر می خواهید گل رز را از شاخه آن در گلدان یا باغچه جدا کنید در صبح زود زمانی که هوا گرم نشده است و خنک است این کار را انجام بدهید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار