از جنگ ستارگان تا Hitchhiker’s – چگونه بهترین نوشیدنی های علمی تخیلی را درست کنیم


راهپیمایی ستاره ای

کاپیتان پیشتازان فضا، جیمز تی. کرک با جسارت چیزی را می نوشد که قبلاً هیچ کس ننوشیده بود

CBS/Getty Images Photo Archive

شما می توانید این مقاله بایگانی برتر را به صورت رایگان به عنوان بخشی از مطالعه بخوانید دانشمند جدید Advent Calendar 2022. برای لذت بردن از این و دیگر جواهرات جشن، ثبت نام کنید تا به صورت رایگان یک خواننده ثبت نام شده شوید.

مؤثرترین داستان علمی تخیلی، دنیای کاملی را ایجاد می کند که می توانید تصور کنید در آن زندگی می کنید – و جهانی که من می خواهم در آن زندگی کنم به نوشیدنی های خوشمزه نیاز دارد.

به Pan Galactic Gargle Blaster فکر کنید که توسط داگلاس آدامز ساخته شده است راهنمای سواری مجانی به کهکشان و به عنوان بهترین نوشیدنی موجود توصیف شده است. نگران نباشید که نوشیدن آن “مثل شکستن مغز شما توسط یک تکه لیمو که دور یک آجر طلایی بزرگ پیچیده شده است” است، من می خواهم آن را امتحان کنم. همین امر با آمبروسیای مست کننده که ناوگان رنگارنگ انسان های بازمانده از آن لذت می بردند Battlestar Galactica.

سپس شیر آبی کف آلود بانتا است که در کندوی بدبختی از کف و شرارت سرو می شود که غذاخوری موس آیزلی در آن است. جنگ ستارگان، شاید معروف ترین نوار در جهان است. و در مورد آبجو داغی که در سیاره یخ زده گتن در Ursula Le Guin سرو می شود چه می شود دست چپ تاریکی? همراه با قاشقی برای شکستن لایه یخی که بر روی سطح بین جرعه ها ایجاد می شود، ارائه می شود و آن را به یک تجربه واقعاً چند حسی تبدیل می کند.

به دانشمند جدید، ما فقط تصور نمی کنیم که این نوشیدنی ها چه طعمی دارند. ما با طراح کوکتل Zoe Burgess در همکاری کرده ایم کارگاه PIP در لندن تا آنها را زنده کند. برگس و تیمش از تکنیک های مخلوط شناسی مولکولی برای مطالعه طعم استفاده می کنند. او می گوید: «ما دوست داریم کشف کنیم که چگونه می توان بهترین طعم را از مواد تشکیل داد. این جایی است که علم وارد می شود. واحدهای سانتریفیوژ و تقطیر خلاء ما در قلب آزمایشگاه ما قرار دارند. آنها به ما این امکان را می دهند که با دقت کار کنیم و به اهداف طعمی خود برسیم.

تیم Atelier PIP طیف وسیعی از ترکیبات طعم و الکل را برای بازآفرینی این نوشیدنی های علمی تخیلی – به سبک خاص آنها – آزمایش کردند و در اقدامی از خودگذشتگی عالی، ما در دانشمند جدید برای آزمایش آنها داوطلب شد. وقتی سفارت کوچک ما سه نفره از فضای بین ستاره‌ای عبور می‌کند تا از آشپزخانه شرکت بازدید کند، خوشحالم که می‌بینم واحدهای تقطیر خلاء به نام پریس و راشل به نام دو نفر از مشابه‌ها نامگذاری شده‌اند. بلید رانر. ما به وضوح به جای درست آمده ایم.

اگرچه می توان از کیت های فنی خاصی برای تهیه این نوشیدنی ها استفاده کرد، اما همه آنها را می توان در خانه بازسازی کرد و برگس از استفاده از مواد عجیب و غریب مانند نیتروژن مایع اجتناب کرده است. آنها همچنین می توانند بدون الکل درست شوند: یا به طور کلی الکل را حذف کنید یا از یک جایگزین غیر الکلی برای الکل یا آبجو استفاده کنید.

در نگاهی به گذشته، این ممکن است انتخاب عاقلانه تری باشد. پس از چشیدن هر چهار معجون با قدرت بالا، تلو تلو خوردن، احساس می‌کنم در سیاره‌ای با گرانش متفاوت از سیاره ما هستم.

شیء شیر

صحنه جنگ ستارگان

لوکاس فیلم / فاکس / کوبال / شاتر استوک

اصل و نسب: جنگ ستارگان: یک امید جدید

توضیحات: خیلی وقت پیش، در یک کهکشان بسیار دور، گونه ای از پستانداران مودار عظیم الجثه در یک سیاره بیابانی تکامل یافتند. تاتوئین بانتا شیری غنی و آبی تولید می کند که اعتقاد بر این است که مغذی است و هوش را تقویت می کند. Zoe Burgess بدون بانتا قابل درمان، الکترولیت هایی مانند سدیم و پتاسیم را در دستور غذای خود قرار داده و از کلم قرمز به دلیل آنتی اکسیدان ها، محتوای ویتامین K و خواص رنگ طبیعی آن استفاده می کند.

مواد لازم برای 4 نفر) :

شکر کپسول 500 گرم

25 گرم ماست پودر شده

آب لوله کشی 250 میلی لیتر

50 گرم کلم قرمز خرد شده

ودکای شیر گاو سیاه

100 میلی لیتر آب معدنی با الکترولیت های اضافه شده

روش: شربت ماست را با مخلوط کردن شکر، پودر ماست و آب لوله کشی در قابلمه و حرارت ملایم در حالی که هم می زنید تا شکر حل شود، آماده کنید. بگذارید خنک شود. در مخلوط کن، کلم و 30 میلی لیتر ودکا را مخلوط کنید. از فیلتر قهوه عبور دهید و مایع را در یک بطری دربسته در یخچال نگهداری کنید. کلم اکسید می شود، بنابراین این تنتور تازه را برای هر دسته آماده کنید. ودکای مستقیم (ما 35 میلی لیتر) و شربت ماست را به یک لیوان هایبال اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. برای رنگ آمیزی نوشیدنی، مقداری تنتور کلم قرمز اضافه کنید. با آب الکترولیت خنک شده پر کنید و سرو کنید.

یادداشت های مزه: “آرامش بخش”، “شیرین اما نه خیلی گیرا”، “طعم شگفت انگیز بدون الکل”

7/10

شهد

تلویزیون جهانی NBC

اصل و نسب: Battlestar Galactica

توضیحات: آنچه از نسل بشر باقی مانده است در جستجوی سیاره افسانه ای زمین که توسط اندرویدهای قاتل و پیشرفته به نام Cylons دنبال می شود به فضا می رود. فقط حفاظت از ارتش پیر Battlestar Galactica بین انسان ها و مرگ حتمی است. جای تعجب نیست که فراریان به نوشیدنی نیاز دارند. آمبروزیا خیالی سبز است، با بوی کمی گوگردی، که باعث شد برگس از Derrumbes San Luis Potosí mescal به عنوان الکل پایه استفاده کند.

منمواد لازم برای 4 نفر) :

300 گرم سیب سبز با هسته خرد شده با پوست

شکر 140 گرم

آب میوه 300 میلی لیتر

اسید مالیک 1 گرم

10 گرم پیازچه تازه

1 گرم پودر اسپیرولینا

100 میلی لیتر آب صاف شده

30 میلی لیتر لندلیدز سن لوئیس پوتوسی مسکال

روش: سیب های ورقه شده، شکر و آب میوه را در یک پارچ با هم ترکیب کنید، روی آن را بپوشانید و یک شب دم بکشید. این مخلوط را با پیازچه تازه و اسید مالیک به مخلوط کن اضافه کنید، سپس آن را هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. از یک پارچه خراطین عبور دهید و مایع را نگه دارید. این آب سبز را در یک بطری دربسته در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید. پودر اسپیرولینا را با آب مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. این محلول را از طریق فیلتر قهوه فیلتر کنید و مایع را حفظ کنید. مسکال، 20 میلی لیتر آب سبز و 2 میلی لیتر محلول اسپیرولینا را به لیوان کوتاه مورد نظر اضافه کرده و سرو کنید.

یادداشت های مزه: “پیچیده و خوشمزه”، “علفی”، “شیرین”، “خوشمزه”

9/10

GARGLE BLASTER PAN GALACTIC

United Archives Gmbh/Alamy Stock Photo

اصل و نسب: راهنمای سواری مجانی به کهکشان توسط داگلاس آدامز

توضیحات: همانطور که از نوشیدنی اختراع شده توسط رئیس جمهور کهکشانی Zaphod Beeblebrox انتظار دارید، این نوشیدنی یک ترکیب پیچیده با اجزای بسیاری است که همه آنها در این جهان موجود نیستند. برای آسان‌تر کردن کار در خانه، Burgess این دستور غذا را به یک جین و تونیک خوشمزه و خوش طعم تقطیر کرده است. نعناع هندی ترکیبات معطری را با نعناع به اشتراک می گذارد و آن را به انتخابی عالی برای تاثیرگذاری بیشتر نت های نعناع تبدیل می کند.

مواد لازم برای 4 نفر) :

4 تکه یخ پاتچولی (متشکل از آب و 10 میکرولیتر روغن پاتچولی خوراکی) یا 4 تکه یخ دم کرده با آب لیمو

جین 50 میلی لیتری مانند Hayman’s Old Tom

120 میلی لیتر آب مقوی

فلوتر 1.25 میلی لیتری نعناع (50 میلی لیتر فرنت برانکا منتا را با 100 میکرولیتر روغن توس درجه غذایی ترکیب کنید)

بادام هایی که یک شبه با لیمو ترش می شوند (اگر دندان های آفتابی الگولی در دسترس نباشد)

روش: برای تهیه تکه های یخ، این دو ماده را در یک بطری سانتریفیوژ ترکیب کنید. به مدت 10 دقیقه با سرعت 4500 دور در دقیقه کار کنید، سپس از فیلتر قهوه عبور دهید تا روغن از آب خارج شود. آب حاصل اکنون با روغن پاتچولی طعم دار می شود. آن را به یک قالب یخ اضافه کرده و فریز کنید. برای کسانی که متأسفانه آب میوه گیری در خانه ندارند، آن را با یک تکه یخ دم کرده با آب لیمو جایگزین کنید. تکه یخ را به یک لیوان هایبال و سپس جین و سپس تونیک اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. فلوت نعناع را اضافه کنید و کنار آن با بادام ترشی سرو کنید.

یادداشت های مزه: “وای”، “خدای من”، “این یک جانور است”، “احساس می کنم مغزم توسط یک بطری لیسترین له شد”

6/10

آبجو GETHEN

دیوید استاک

اصل و نسب: دست چپ تاریکی توسط اورسوله لو گین

توضیحات: برای تقلید از عادات نوشیدنی مردم گتن، برگس یک نوشیدنی از نوع کرم بروله با سوپ آبجوی مالت دار در زیر پوسته قندی ایجاد کرد که با حرارت دادن ملایم با یک مشعل دمنده بسته شده بود. این نوشیدنی به خودی خود گرم نیست، اما تنتور پاپریکا احساس گرمی می دهد.

مواد لازم برای 4 نفر) :

خامه تازه 300 گرم

شیر کامل 36 گرم

7 گرم ملاس بند سیاه

2 عدد زرده تخم مرغ

شکر 60 گرم

200 میلی لیتر آبجو، چیزی با طعم مالت خوب انتخاب کنید

0.5 میلی لیتر در هر لیوان تنتور پاپریکا داغ

20 گرم شکر ایزومالت

روش: خامه، شیر و ملاس را در قابلمه ای بریزید و بگذارید بجوشد. در یک کاسه، زرده‌های تخم‌مرغ را با شکر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. مخلوط خامه داغ را به آرامی به شکر تخم مرغ اضافه کنید و مدام هم بزنید. آبجو را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود. مخلوط را در یک لیوان بریزید و تنتور پاپریکا را به آن اضافه کنید. در یخچال بگذارید تا خنک شود؛ مایع نیمه سخت می شود. برای اتمام نوشیدنی، شکر ایزومالت را روی سطح مایع بپاشید و با یک مشعل دمنده خیلی آرام ذوب کنید. می خواهید شکر مایع شود و سفت شود، اما در حالت ایده آل قهوه ای نشود.

یادداشت های مزه: “بهشتی”، “شگفت انگیز”، “قطعاً در خانه درست می کنم”، “بیشتر یک پودینگ تا نوشیدنی”

10/10

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg24432611-400-from-star-wars-to-hitchhikers-how-to-make-the-best-drinks-in-sci-fi/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار