استاندار خراسان جنوبی: زرشک بی دانه جهانی شود

وی بیان کرد: بی شک این جشنواره با سنجش توانمندی های مناسب در زمان مناسب و با امید به دستاوردهای بزرگ و یقیناً پخش بوی خوداتکایی و خوداتکایی دریچه ای به سوی فرصت های ملی و جهانی خواهد گشود. نگاه به سوی این محصول مهم معطوف خواهد شد و ظرفیت های دیگر استان گشوده خواهد شد، بنابراین دقت، همت، حضور در صحنه، احساس مسئولیت جهانی، همبستگی و هم افزایی متولیان امر و آسیب دیدگان توسعه و پیشرفت توسعه خراسان جنوبی برای برگزاری موفق و موثر این جشنواره بسیار مهم، ضروری و موثر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بی شک برگزاری اولین جشنواره ملی زرشک برگ زرینی به صفحه درخشان موفقیت مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی خواهد افزود.

جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه ایرانیان» از 30 تا 7 مهرماه سال جاری در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، مدهیم، سربیشه و بیرجند برگزار می شود.

وی بیان کرد: در میان آن دسته از محصولات کشاورزی که برکات بسیاری را برای بسیاری از نقاط استان خراسان جنوبی به ارمغان آورده است، زرشک بی دانه است که به گفته کارشناسان، نخبگان، مدیران و بویژه مدیران و مسئولان ادارات و ادارات مختلف استان خراسان جنوبی، زرشک بی دانه است. این محصول پربار و ارزشمند می تواند و باید به اقتدار میهن اسلامی جهانی شود.

خراسان جنوبی پایتخت انحصاری زرشک بی دانه دنیا محسوب می شود و معرفی این محصول در سطح ملی و بین المللی از اهداف جشنواره زرشک است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84911042/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%B2%D8%B1%D8%B4%DA%A9-%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

مراسم افتتاحیه این جشنواره امروز – پنجشنبه 31 اردیبهشت – در روستای هدف گردشگری افین شهرستان زیرکوه با حضور جمعی از مسئولان کشوری، کارشناسان و تولیدکنندگان برگزار می شود.

98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می شود و 50 هزار خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این محل زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد زوانت روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت جشن ملی توت اظهار داشت: در فرهنگ لغت درخشان و افتخارآمیز میهن اسلامی، نام استان خراسان جنوبی همواره یادآوری می کند. تعهد و اعتقاد قلب مردان و زنان زحمتکش آن. ایران همواره به آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی افتخار کرده است.

نماینده عالی دولت خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم انقلاب مردمی، با درخواست ویژه ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به این استان و تاکیدات ویژه حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، بخش‌های مختلف دستگاه‌ها مدت‌هاست با تلاش مضاعف و با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بر اساس دستاوردهای فنی، علمی و تجربی در حوزه محصولات کشاورزی، استان به سمت استفاده از این ظرفیت عظیم حرکت می‌کنند. به صورت هماهنگ

زاوانت در این پیام نوشت: خادمان صادق و دلسوز مردم عزیز استان با رویکردی کاملاً کمکی و حمایتی زنجیره های زیادی از کاشت، برداشت، برداشت و فروش این محصول را ایجاد و تکمیل می کنند، لذا در سالی که به نام هجری قمری نامگذاری شده است. سال «تولید، دانش بنیان، اشتغالزا» برگزاری جشنواره ملی تمشک به همت خراسان جنوبی با هدف تحقق شعار سال گامی مهم و کاربردی در این راستا خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر همه نعمات الهی به این استان حاصلخیز، آب و هوا و خاک غنی این کشور شرایط بی نظیری را برای تولید و کشت محصولات بی نظیر کشاورزی فراهم کرده است به گونه ای که هر یک به تنهایی می تواند یکی از بهترین ها باشد. مهم محورهای توسعه و پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی باید قرار گیرد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار