استرپتوک A: آنچه تاکنون در مورد مرگ و میر کودکان در بریتانیا می دانیم

با این حال، استرپ تهاجمی A اعتقاد بر این است سالانه 150000 نفر را در سراسر جهان می کشند. یکی دیگه سالانه 300000 نفر بر اثر بیماری روماتیسمی قلبی جان خود را از دست می دهندناشی از استرپتوکوک A باعث ایجاد یک واکنش خودایمنی می شود که به قلب آسیب می رساند. بیماری روماتیسمی قلبی در کشورهای با درآمد بالا که عفونت استرپتوکوک A با آنتی بیوتیک درمان می شود نادر است، اما در کشورهای کم درآمد رایج است.

به نظر نمی رسد که هیچ گزارشی از مرگ و میر بیشتر از حد انتظار در کودکان ناشی از بیماری تهاجمی استرپتوکوکی A در خارج از بریتانیا وجود نداشته باشد.

مخملک در کودکان خردسال بیشتر شایع است، اما افراد در هر سنی ممکن است دچار عوارض ناشی از استرپتوکوک A شوند. استرپ تهاجمی A در افراد بالای 75 سال بیشتر از کودکان شایع است. تاکنون هیچ سالمندی بر اثر شیوع فعلی فوت نکرده است.

آیا استرپ A قابل درمان است؟

در شیوع فعلی، مرگ و میر در کودکان زیر 10 سال اتفاق افتاده است، به استثنای یک مورد مرگ در یک کودک 12 ساله.

چرا امسال بیش از حد معمول مرگ و میر کودکان رخ داده است؟

افراد با استفاده از فنجان یا ظروف مشترک با فرد مبتلا می توانند ناقل شوند یا با تنفس قطرات پس از سرفه یا عطسه فرد مبتلا.

استرپتوک A یک باکتری است که به نام استرپتوکوک گروه A یا استرپتوکوک پیوژنز، که در سراسر جهان رایج است. بسیاری از افراد بدون اینکه علائمی را تجربه کنند این باکتری را در دهان و گلوی خود حمل می کنند، اما در برخی موارد عفونت می تواند مضر باشد و منجر به طیف وسیعی از مشکلات شود که شدت آنها متفاوت است.

هیچ کس به طور قطع نمی داند، اما حدس و گمان وجود دارد که این نتیجه نرخ بالای عفونت استرپتوکوکی A در سال جاری پس از نرخ بسیار پایین در میان محدودیت های کووید-19 است. در طول این مدت، معاشرت محدود بود و استفاده از اقدامات محافظتی، مانند ماسک صورت، از عفونت های بیشتر و همچنین ویروس SARS-CoV-2 جلوگیری کرد.

موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، موسسه ملی بهداشت

به عبارت دیگر، بسیاری از کودکانی که در سال 2020 یا 2021 به استرپتوک A مبتلا نشدند، امسال به این بیماری مبتلا می‌شوند – چیزی که برخی آن را بدهی مصونیت می‌نامند.

با این حال، یک سویه از S. pyogenes که 9 برابر بیشتر سم تولید می کند همانطور که سویه های دیگر از سال 2014 در بریتانیا در گردش بوده اند و ممکن است مسئول افزایش مخملک و بیماری تهاجمی استرپتوکوک A باشند که از آن سال مشاهده شده است.

آیا مرگ و میر در کشورهای دیگر وجود داشته است؟

تعداد موارد هر دو حالت در حد خودش است بالاترین سطح برای این زمان از سال حداقل از سال 2017اما نه به اندازه بهار 2018 در بریتانیا، که از اواسط مارس تا اواسط ژوئن ادامه دارد.

امسال در انگلستان وجود داشت 2.3 مورد استرپتوکوک مهاجم A در هر 100000 کودک 1 تا 4 ساله، در مقابل میانگین 0.5 از سال 2017 تا 2019.

آیا سویه خطرناک تری از باکتری می تواند مقصر باشد؟

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2349923-what-we-know-so-far-about-strep-a-child-deaths-in-the-uk/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeبه ندرت، این باکتری وارد جریان خون می شود و باعث عفونت های بسیار جدی می شود که به عنوان بیماری استرپتوکوک تهاجمی گروه A یا iGAS شناخته می شود، که مسئول مرگ هر هشت کودک بود. علائم اولیه شامل تب استسرگیجه، گیجی، فشار خون پایین، بثورات پوستی و درد شکم.

چگونه استرپ A منتشر می شود؟

در بریتانیا، هشت کودک بر اثر عوارض نادر اما جدی ناشی از عفونت استرپتوکوکی A از ماه سپتامبر جان خود را از دست داده اند. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم:

استرپ A چیست؟

باکتری استرپتوکوک گروه A

ما تعداد کل عفونت‌های استرپتوکوکی A را که در بریتانیا رخ می‌دهد، نمی‌دانیم، اما مخملک و استرپتوکوک مهاجم گروه A هر دو بیماری‌های قابل اطلاع هستند، به این معنی که پزشکان باید در هر صورت به مقامات بهداشتی اطلاع دهند.

باکتری ها از طریق بزاق و مخاط بینی پخش می شوند.

همچنین افزایش در بیماری های ویروسی وجود دارد و، با توجه به شمیز لادنی در بیمارستان سنت جورج لندن، عفونت های ویروسی خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را افزایش می دهد.

آیا میزان ابتلا نسبت به سال های گذشته بیشتر است؟

باکتری استرپتوکوک گروه A

شایع ترین علامت گلودرد بسیار است که به گلودرد استرپتوکوکی معروف است. استرپتوک A همچنین می‌تواند باعث ایجاد بثورات شبیه کاغذ سنباده همراه با تب و سردرد شود که نشان‌دهنده آن است. مخملک.

مرگ و میر ناشی از استرپتوکوک A در کودکان در بریتانیا نادر است، اما قبلاً شیوع مشابهی وجود داشته است. در سال‌های 2017 و 2018 تعداد زیادی عفونت استرپتوکوکی مشاهده شد و چهار کودک زیر 10 سال بر اثر استرپتوکوک مهاجم جان خود را از دست دادند.

هیچ کس به طور قطع نمی داند که چرا امسال بیش از حد معمول کودکان در اثر باکتری استرپتوکوک گروه A جان خود را از دست داده اند، اما افزایش آلودگی های مخلوط و عفونت های ویروسی ممکن است عواملی باشند.

سلامتی


6 دسامبر 2022

آره. عفونت را می توان با آنتی بیوتیک های رایج درمان کرد. درمان گلودرد استرپتوکوکی و مخملک با آنتی بیوتیک ها خطر ابتلا به بیماری های تهاجمی را کاهش می دهد.

آیا هشت مرگ بیشتر از حد معمول است؟

“ما همان گونه هایی را می بینیم که قبلاً در گردش بودند.” سوزان هاپکینز توییت کرد به آژانس امنیت بهداشت بریتانیا

به نظر نمی رسد که فشارهای پشت این موارد در طول سال گذشته تغییر کرده باشد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار