امنیت انرژی: تهدید شدید آب و هوایی به اندازه حمله روسیه به اوکراین جدی است

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341877-extreme-weather-threat-to-energy-security-is-as-serious-as-ukraine-war/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

“شایع ترین علت قطع برق [in the UK] گروس می‌گوید، این زمانی است که شبکه‌های انتقال یا توزیع در اثر شرایط آب و هوایی شدید نابود می‌شوند. با وجود آب و هوای شدید که انتظار می رود مکررتر و آسیب بیشتری باشد، این تهدید اصلی است.

رابرت بیگ از امپریال کالج لندن می‌گوید که تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای سیستم‌های انرژی «کمتر از جنگ» نیست، به‌ویژه برای کشورهای کم ارتفاع که در برابر سیل و بالا آمدن سطح دریا آسیب‌پذیر هستند.

سازمان جهانی هواشناسی هشدار می دهد که کشورها به اندازه کافی تهدید آب و هوای شدید برای امنیت انرژی را جدی نمی گیرند

محیط


11 اکتبر 2022

پیامدهای طوفان ایان در فلوریدا

به گفته سازمان جهانی هواشناسی، تغییرات اقلیمی می‌تواند باعث بحران‌های انرژی جهانی شود که معادل تأثیرات جنگ روسیه با اوکراین است.

تجزیه و تحلیل ماه گذشته توسط Climate Central منتشر شدیک گروه تحقیقاتی غیرانتفاعی، نشان می دهد که قطعی برق گزارش شده در ایالات متحده به دلیل آب و هوای شدید 64 درصد در دهه گذشته افزایش یافته است.

روسیه عرضه گاز به اروپا را به عنوان تلاشی برای افزایش قیمت ها، بی ثبات کردن سیستم های انرژی و وادار کردن غرب به تضعیف مخالفت خود با حمله روسیه به اوکراین، کاهش داده است.

وی با استناد به تحلیل آژانس بین المللی انرژی گفت که تامین برق از منابع انرژی پاک طی هشت سال آینده دو برابر خواهد شد، در حالی که سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2050 سه برابر خواهد شد.

WMO در گزارش خود هشدار می دهد که با پیشرفت تغییرات آب و هوایی، رویدادهای شدید آب و هوایی به طور فزاینده ای امنیت انرژی را در سراسر جهان از بین می برد. او خاطرنشان می کند، با این حال، تنها 40 درصد از طرح های آب و هوایی ارائه شده به سازمان ملل تحت معاهده آب و هوایی پاریس، اولویت را برای انطباق بخش انرژی ملی با تأثیرات آب و هوایی دارد.

در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

«زمان به نفع ما نیست و آب و هوای ما در برابر چشمان ما در حال تغییر است. پتری تالاس، دبیر کل سازمان جهانی انرژی در بیانیه‌ای گفت: ما به یک تحول کامل در سیستم انرژی جهانی نیاز داریم.

وی در آخرین گزارش خود گفت: «تغییرات اقلیمی خطرات قابل توجهی برای بخش انرژی ایجاد می‌کند که مستقیماً بر عرضه سوخت، تولید انرژی، انعطاف‌پذیری فیزیکی زیرساخت‌های انرژی فعلی و آینده و تقاضای انرژی تأثیر می‌گذارد». وضعیت خدمات آب و هوایی گزارش منتشر شده در 11 اکتبر

این هفته، WMO همچنین خواستار تسریع در استقرار انرژی کم کربن شد و هشدار داد که کشورها به اندازه کافی سریع برای رسیدن به اهداف خالص صفر جهانی حرکت نمی کنند.

واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

در سالی که طوفان‌ها، امواج گرما و سیل‌ها باعث قطعی برق در سراسر جهان شده است، WMO درخواست فوری از کشورها صادر کرده است تا شبکه‌های برق خود را بهتر برای تأثیرات شرایط آب و هوایی شدید آماده کنند.

ماشین زیر آوار مدفون شد

او می‌گوید برای بریتانیا، مهم‌ترین تهدید اقلیمی برای تامین برق احتمالاً آسیب طوفان به زیرساخت‌های برق است. نزدیک به یک میلیون خانه در طول طوفان آرون در نوامبر 2021 بدون برق بودند، از جمله نزدیک به 4000 خانه برای بیش از یک هفته بدون برق.

تاکتیک های او ترس از خاموشی در زمستان امسال را در سراسر اروپا افزایش داده است. هفته گذشته، اپراتور شبکه بریتانیا هشدار داد که در صورت قطع عرضه گاز کشور، این کشور ممکن است در زمستان امسال دچار قطع برق شود.

اما شرایط آب و هوایی شدید نیز منجر به بی ثباتی انرژی در سال جاری شده است. طی ماه گذشته، میلیون ها نفر در ایالات متحده، کانادا و کوبا در پی طوفان های ایان و فیونا دچار قطعی شدید و گسترده برق شده اند. در ژانویه، برق 7000 نفر از ساکنان بوئنوس آیرس، آرژانتین، در میان موج گرمای بی سابقه قطع شد و لندن پس از 40 سال افزایش تقاضا برای برق، به سختی از خاموشی در ماه جولای جلوگیری کرد.درجهC (104درجهو) موج گرما.

روبرتا بوسکولو به WMO گفت که تهدید برای ثبات سیستم های انرژی در همان سطحی است که روسیه در بازارهای گاز دستکاری کرده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار