انرژی هسته ای: آیا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی به آن نیاز داریم؟

برای بسیاری، بسیار خطرناک و گران است. برخی دیگر می گویند انرژی هسته ای منبع قابل اعتمادی از انرژی پاک است که برای دستیابی به اهداف جاه طلبانه آب و هوایی ضروری است. هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) در گزارش سال 2021 خود، برق تولید شده از هسته هسته ای را در چهار مورد خود گنجانده است. مسیرهایی را برای رسیدن به صفر خالص پیشنهاد کرد انتشار کربن تا سال 2030. نگرانی های جدید در مورد امنیت انرژی را به آن اضافه کنید، و جای تعجب نیست که حیات جدیدی در یک سوال قدیمی دمیده شده است: آیا واقعاً به انرژی هسته ای نیاز داریم؟

در مه ادعا و ادعای متقابل، دانستن اینکه چه فکری باید بکنید دشوار است. به نظر می رسد بحث های هسته ای بسیار بیشتر از نور گرما تولید می کنند. با این حال، امروز بیش از هر زمان دیگری، ما به پاسخ به سؤالات کلیدی نیاز داریم: آیا هسته ای بسیار گران است؟ آیا می توانیم آن را با سرعت کافی بسازیم؟ آیا مشکل زباله عامل تعیین کننده ای است؟ و در نهایت، آیا راه بهتری برای پاسخگویی به تقاضای برق بدون کربن در زمانی که منابع انرژی تجدیدپذیر کمبود دارند، وجود دارد؟

هسته ای دارای …




منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25433881-800-do-we-need-nuclear-power-in-the-energy-mix-to-stop-climate-change/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اینها خطوط گسل هستند. می‌گوید: «بحث در مورد اینکه آیا ما به انرژی هسته‌ای نیاز داریم یا خیر، بسیار قطبی است ام وی رامانا در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور.

وزیر انرژی لوکزامبورگ آن را چنین توصیف کرد “یک تحریک”. اتریش گفته است “آینده فرزندانمان را نابود کنیم”. و گرتا تونبرگ، فعال آب و هوا، مخالفت کرد “اقدام نادرست آب و هوا”.

خشم آنها متوجه پیش‌نویس مقررات کمیسیون اروپا بود که در اوایل سال جاری منتشر شد، که انرژی هسته‌ای را به عنوان منبع «سبز» برق معرفی می‌کرد و در نتیجه پروژه‌های هسته‌ای را برای شرایط مالی مطلوب واجد شرایط می‌کرد. فرانسه، اولین کشور اتمی اروپا با 56 راکتور فعال و بیشتر برنامه ریزی شده بود، بدون مشکل بود.

تصویر پیش فرض New Scientist

توسط احمد گل کار

احمد گل کار