باتری های خودرو با بخاری های کوچک می توانند تنها در 11 دقیقه شارژ شوند

شارژ سریع به طور کلی شامل کاتدها و آندهای نازک تر یا کم تراکم تر است – الکترودهای مثبت و منفی باتری – زیرا فشار دادن یون های لیتیوم در فاصله کوتاه تری در طول شارژ آسان تر است، اما این ظرفیت باتری را محدود می کند.

«اگر می‌توانستید باتری‌هایی تولید کنید که سریع‌تر شارژ می‌شوند، و بنابراین به شما اجازه می‌دادند در زمانی مشابه با یک باتری غول‌پیکر، سفرهای طولانی‌مدت انجام دهید، می‌توانید تصور کنید که خودروسازان شاید سه یا دو باتری با همان مقدار مواد بسازند. او می گوید. بنابراین شما خودروهای برقی بیشتری را زودتر وارد سیستم می‌کنید.»

تیم مک‌کارتی در عوض از پشته‌هایی از آندها و کاتدها استفاده کردند که با عناصر گرمایشی در حدود یک دهم ضخامت یک ورق کاغذ در هم آمیخته شده بودند تا تراکم انرژی بالاتر و همچنین شارژ سریع را فراهم کنند.

مرجع مجله: طبیعت، DOI: 10.1038/s41586-022-05281-0

در آزمایشات، محققان یک باتری 265 وات ساعتی را در 11 دقیقه در دمای 65 درجه سانتیگراد (149 درجه فارنهایت) گرم و تا 70 درصد شارژ کردند و نشان دادند که می تواند مسافتی معادل 320 کیلومتر را برای ظرفیت بالاتر تحمل کند. نسخه باتری سازگار با ماشین – برای بیش از 2900 شارژ.

خودروهای برقی با باتری های خودگرم شونده تقریباً به همان سرعتی که خودروهای بنزینی پر می شوند، شارژ می شوند

THINK A / Shutterstock

شارژ ماشین برقی

یک باتری لیتیوم یونی خود گرم شونده می تواند تنها در 11 دقیقه تا 70 درصد شارژ شود. این طرح می‌تواند به خودروهای برقی امکان «سوخت‌گیری» تقریباً به همان سرعت خودروهای بنزینی را بدهد.

مک کارتی می‌گوید طراحی باتری می‌تواند به ارزان‌تر و کاربردی‌تر کردن خودروهای الکتریکی کمک کند.

باتری حاوی عناصر گرمایشی ریز در داخل تنها در 11 دقیقه تا 70 درصد شارژ می شود که معادل مسافت بیش از 300 کیلومتر برای یک خودروی الکتریکی است.

فن آوری


12 اکتبر 2022

توصیه می شود برای افزایش عمر باتری خودروهای برقی برای استفاده عمومی بیش از 80 درصد شارژ نشوند.

قبلاً می دانستیم که گرم کردن باتری های لیتیوم یون به شارژ سریعتر آنها کمک می کند، اما می تواند باعث آسیب و حتی آتش سوزی شود.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341398-car-batteries-with-tiny-heaters-could-charge-in-just-11-minutes/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اکنون، برایان مک کارتی گروه آمریکایی EC Power و همکارانش طرحی را ایجاد کرده اند که به طور ایمن گرم می شود، به طوری که یک خودروی الکتریکی می تواند به اندازه کافی در 11 دقیقه شارژ شود تا حدود 320 کیلومتر (200 مایل) را طی کند – چیزی که با استفاده از آن حدود 45 دقیقه طول می کشد. فناوری شارژ سریع موجود

توسط احمد گل کار

احمد گل کار