برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل 30 بند معیشتی و نوسازی سه هزار هکتار از باغات استان اردبیل

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تامین نهاده های دامی را مهمترین دغدغه تولیدات دامی و دامداران در بخش کشاورزی شهرستان خلخال عنوان کرد و گفت: دامداران دام و طیور این شهرستان در تامین مواد اولیه با مشکل جدی مواجه هستند. ورودی هایی که آنها نیاز دارند

وی امروز نیز با هم نشینی با گلزار شهدای این شهر به شامخ شهدا ادای احترام کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر، گلخانه سازی را یکی از ظرفیت های مهم بخش کشاورزی در شهرستان خلخال برشمرد و گفت: اخیراً 20 هکتار گلخانه در شهرستان خلخال شخم زده شده است و با توجه به وجود ظرفیت در این منطقه، تولید در این منطقه انجام شده است. این بخش به این زودی ها شکوفا نخواهد شد.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل 30 بند معیشتی و نوسازی سه هزار هکتار از باغات استان اردبیل

سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز در این دیدار گفت: اهالی شهرستان خلخال بیشترین رای را به آیت الله رئیسی دادند و باید برای جبران عقب ماندگی تاریخی این شهرستان اقدامات اساسی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی از تهیه برنامه حمایتی برای ارتقای تولید در حوزه دام و طیور کشور خبر داد و گفت: 100 هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض در مرحله دوم تسهیلات ترویجی به بخش دام و طیور اختصاص دارد. کشاورزی که به زودی پرداخت خواهد شد.

در ادامه سید غنی نظری نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد کوثر گفت: تکمیل از این سد می تواند گره توسعه کشاورزی را باز کند. جنوب استان اردبیل

نظری با ابراز نارضایتی از عملکرد بانک کشاورزی در اعطای تسهیلات به فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی گفت: این بانک باید اصلاحات و بازنگری اساسی در خدمات خود به روستاییان انجام دهد.

ساداتی نژاد همچنین به دغدغه دامداران و مرغداران شهرستان خلخال پرداخت و گفت: تولیدکنندگان این بخش پس از رواج یارانه ها با دولت و مردم ارتباط خوبی داشتند و شرمنده این دو قشر هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از تامین اعتبارات لازم برای جایگزینی و اصلاح باغات میوه در شهرستان کوثر خبر داد و گفت: نهال ارقام میوه پرمحصول از طریق وزارت جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می گیرد. جهاد. .

در این جلسه چهار تولیدکننده در بخش کشاورزی در حوزه های دام، طیور، کشاورزی و زنبورداری به تشریح مشکلات خود پرداختند و از وزیر برای رفع این مشکلات کمک خواستند.

وی انشعاب سه هزار هکتار از باغات گردو در شهرستان خلخال را مهمترین نیاز کشاورزان این منطقه دانست و افزود: با انجام عملیات سرشاخه کاری و اصلاح نژاد، تولیدکنندگان این بخش دیگر متحمل ضرر و زیان نخواهند شد. به سرمازدگی

نظری وجود 400 میلیون مترمکعب ظرفیت تولید آب در شهرستان خلخال را ظرفیتی بی نظیر برای رونق بخش کشاورزی این شهرستان دانست و گفت: باید از این جنبه برای ایجاد شهرک صیادی استفاده شود.

وی افزود: هفت سد معیشتی در شهرستان خلخال در حال احداث است که در بازدید امروز وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تکمیل آنها تصمیم گیری شد. گوران سراب نیز هفته آینده با 200 میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدجواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل ها و نخبگان حوزه کشاورزی شهرستان خلخال اظهار داشت: این 30 سد نیمه تمام که عملیات اجرایی آن از سال 1387 در استان اردبیل آغاز شده است به پایان رسید. با اعتبارات مشترک وزارت جهاد کشاورزی و منابع استانی.

وی گفت: سه هزار هکتار باغات گردو در شهرستان خلخال وجود دارد که همه ساله دچار سرمازدگی می شود و به منظور جلوگیری از خسارت به کشاورزان 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده می شود و ظرف سه سال تمام این باغات کلنگ زنی می شود. کاشت و با ارقام ده شاخه دیرشکوفه جایگزین شد.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل 30 بند معیشتی و نوسازی سه هزار هکتار از باغات استان اردبیل


منبع: https://www.irna.ir/news/84936479/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%DB%B3%DB%B0-%D8%B3%D8%AF-%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D9%87

وی افزود: بسیاری از روستاییان این شهرستان به دلیل گرانی نهاده های دامی و مقرون به صرفه نبودن تولید در این منطقه، دام های خود را فروخته و از روستاهای شهرستان به مناطق دیگر مهاجرت می کنند.

وی با اشاره به ضعف صنایع تبدیلی و تبدیلی کشاورزی در استان اردبیل گفت: برای رونق این بخش به هر میزان زمین و تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران در اختیار آنها قرار می دهیم.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به همراه سید حامد عاملی استاندار اردبیل و سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در شورای اسلامی شهر خلخال به شهرستان خلخال سفر کرده بود، از بازدید از معیشتی نیمه تمام خبر داد. سدهای گورانسراب و بلیل.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار