بیماری کبد: باکتری های روده ممکن است اثرات مضر نیکوتین را کاهش دهند

اکنون، تحقیقات روی موش ها نشان داده است که یک باکتری روده که نیکوتین را تجزیه می کند، می تواند شدت این وضعیت را کاهش دهد.

تغییر میکروبیوتای روده می تواند به کاهش اثرات مضر نیکوتین بر کبد کمک کند.

گونزالس می گوید، با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا این کار موثر است و آیا نباید راهی برای ادامه سیگار کشیدن در نظر گرفته شود. او می‌گوید: «اصلاح میکروبیوم انسان در درازمدت بسیار دشوار است و چنین رویکردی را محدود می‌کند.

برای اینکه ببینند آیا این میکروب می‌تواند شدت بیماری کبد چرب غیرالکلی را کاهش دهد، محققان به ۱۲ موش دیگر از باکتری‌های روده با رژیم غذایی سرشار از قند و کلسترول و آب حاوی نیکوتین به مدت ۲۰ هفته برای ایجاد بیماری تغذیه کردند. برخی از موش ها نیز یک دوز دریافت کردند B. xylanisolvens هر سه روز یک بار از طریق لوله ای در معده، و این موش ها حدود نیمی از نیکوتین را در روده خود داشتند.

گل شیرین / شاتر استاک

برای خبرنامه رایگان بررسی سلامت ما ثبت نام کنید که اخبار سلامت، غذا و تناسب اندام را که می توانید به آنها اعتماد کنید، هر شنبه به شما می دهد.

سیگاری‌ها با باکتری خاصی در روده‌شان که نیکوتین را تجزیه می‌کند، بیماری کبدی کمتری دارند و آزمایش‌ها روی موش‌ها نشان می‌دهد که این میکروب ممکن است از آسیب کبدی جلوگیری کند.

سلامتی


19 اکتبر 2022

در مرحله بعد، تیم یک گونه از باکتری به نام را شناسایی کردند باکتریوئید زایلانی سولوونز که می تواند نیکوتین را در یک قوطی آزمایشگاهی با استفاده از آنزیمی به نام NicX تجزیه کند.

مرجع مجله: طبیعت، DOI: 10.1038/s41586-022-05299-4

فرانک گونزالس و لولو سان در مؤسسه ملی بهداشت مریلند و همکارانشان ابتدا آب حاوی نیکوتین را به شش موش با باکتری روده و شش موش بدون باکتری روده دادند تا نحوه تأثیر آنها را مقایسه کنند. در موش‌های بدون باکتری روده، سطح نیکوتین در روده بیشتر از موش‌های دارای چنین باکتری‌هایی بود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار