تاثیر آب و هوای یک معدن جدید زغال سنگ در بریتانیا چه خواهد بود؟

اما اگرچه انتشار گازهای گلخانه‌ای از خود معدن حاشیه‌ای است، بسیاری از کارشناسان آب‌وهوایی می‌ترسند که با تأیید معدن، دولت بریتانیا اعتبار بین‌المللی آن را به‌عنوان رهبر اقلیم تضعیف کرده باشد.

تقریباً به طور قطع یک چالش قانونی علیه این حکم در این هفته آغاز خواهد شد، با سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌های حقوقی مانند Client Earth که به طور فعال حکم را برای دلایل احتمالی برای تجدید نظر بررسی می‌کنند. دانشمند جدید فهمیدن.

بریتانیا سالانه حدود 7.4 میلیون تن فولاد از زغال سنگ کک تولید می کند که عمدتاً از دو شرکت بریتیش استیل و تاتا تولید می شود. بریتیش استیل گفت که از زغال سنگ پروژه کامبریا استفاده نخواهد کرد زیرا محتوای گوگرد آن بسیار زیاد است، در حالی که تاتا گفت که می تواند از زغال سنگ معدن استفاده کند اما در نهایت قصد دارد در دهه آینده به روش های سبزتر تولید روی آورد.

کریستوفر فورلونگ/گتی ایماژ

دولت برای سال‌ها از سوی نمایندگان محلی حزب محافظه‌کار برای تصویب این معدن تحت فشار بوده است و حامیان می‌گویند که این معدن حدود 500 شغل بسیار مورد نیاز را در این منطقه به ارمغان خواهد آورد. اما در حالی که بریتانیا مذاکرات جهانی آب و هوا را رهبری می کرد، نقشی که ماه گذشته رسما به پایان رسید، از انجام این اقدام خودداری کرد.

بریتانیا به عنوان میزبان COP26 در گلاسکو در سال گذشته، از کشورها خواست تا تاریخ زغال سنگ را بسازند و کشورها را تحت فشار قرار داد تا به برنامه‌هایی برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی متعهد شوند. محققان می گویند که تصویب یک معدن جدید زغال سنگ در خاک ملی به عنوان ریاکاری تلقی می شود و می تواند سایر کشورها را برای افزایش عمر صنایع زغال سنگ خود جسارت کند.

توسعه‌دهندگان این معدن، وست کامبریا ماینینگ، می‌گویند: «معدن به دنبال صفر خالص در عملیات خود است، که با به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای و خرید جبران به آن دست خواهد یافت. لرد دبن، رئیس کمیته تغییرات آب و هوا، به بی بی سی گفت، اما تنها بخش کوچکی از انتشار کلی را تشکیل می دهد که پس از استخراج زغال سنگ از زمین تولید می شود. او گفت: «آنها سوزاندن زغال سنگ را به حساب نمی آورند. ما هیچ راهی برای اطمینان از صفر بودن آن نداریم.”

آیا بریتانیا به زغال سنگ کک بیشتری نیاز دارد؟

محل معدن پیشنهادی در Whitehaven، انگلستان

وی گفت: «کشورهای در حال توسعه مانند هند این تصمیم را به شدت ریاکارانه می‌دانند و این تصمیم به تاریخ بریتانیا در حذف تدریجی زغال سنگ از سیستم برق‌اش لطمه می‌زند.» سوگاندا سریواستاوا در دانشگاه آکسفورد در بیانیه ای.




منبع: https://www.newscientist.com/article/2350696-what-will-be-the-climate-impact-of-a-new-coal-mine-in-the-uk/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

به گفته توسعه دهنده وست کامبریا ماینینگ، معدن زغال سنگ Woodhouse در Whitehaven حدود 2.8 میلیون تن زغال سنگ کک در سال تولید خواهد کرد که توسط صنعت فولاد در بریتانیا و فراتر از آن استفاده خواهد شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار