تصویر خیره کننده هلال زمین در حال افزایش بر فراز ماه که توسط جبار گرفته شده است

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2349943-amazing-image-of-crescent-earth-rising-over-the-moon-captured-by-orion/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اگر Orion ایمن باشد، گام بعدی ماموریت Artemis II خواهد بود که برای سال 2024 برنامه ریزی شده است، که در آن یک کپسول فضانوردان را به دور ماه می برد و آنها را به خانه باز می گرداند. سپس، در سال 2025، یک کپسول برنامه ریزی شده است که فضانوردان را برای اولین بار پس از آپولو 17 در سال 1972 به سطح ماه بازگرداند. مقامات ناسا امیدوارند که این ماموریت که آرتمیس III نامیده می شود، آغازی باشد برای حضور انسان با پشتیبانی در آن. سطح ماه

نمایی از زمین که بر فراز ماه از کپسول جبار در حال افزایش است

کپسول اوریون نزدیکترین عبور خود را از سطح ماه انجام داد و سفر خود را به زمین آغاز کرد و مناظری شگفت انگیز از سیاره ما را در راه به ثبت رساند.

فضا


5 دسامبر 2022

ناسا

اگر همه چیز خوب پیش برود، جبار در 11 دسامبر به زمین بازخواهد گشت و در اقیانوس آرام نزدیک کالیفرنیا فرو خواهد رفت. این یکی از سخت‌ترین بخش‌های مأموریت خواهد بود – سپر حرارتی جبار در هنگام فرو رفتن در جو زمین در معرض دمایی نزدیک به 2800 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. اطمینان از حفظ سپر حرارتی در طول آن فرود جهنمی یکی از اهداف کلیدی این پرواز آزمایشی است.

فضاپیمای اوریون ناسا که در 16 نوامبر از بالای موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) پرتاب شد، در حال بازگشت به خانه است. این کپسول در 5 دسامبر نزدیکترین گذر خود را به ماه انجام داد و با پرتاب به سمت دور ماه و شعله ور شدن پیشرانه های خود برای آغاز سفر به زمین بازگشت.

این گذر نزدیک کپسول را تنها 127 کیلومتر بالاتر از سطح سمت دور ماه قرار داد – سمتی که ما هرگز از زمین نمی بینیم زیرا طول مدار ماه به شدت با لحظه چرخش قفل شده است. هنگامی که شکارچی به زمین بازمی گشت، تصاویری از سیاره هلالی گرفت که بر فراز سطح دهانه ماه در حال افزایش است.

در این تصویر که از فضاپیمای اوریون گرفته شده است، زمین به صورت هلالی فراتر از ماه دیده می شود

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

توسط احمد گل کار

احمد گل کار