تغییر سالانه ساعت در ایالات متحده باعث کشته شدن 33 نفر و 36500 آهو در تصادفات رانندگی می شود.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344401-annual-us-clock-change-kills-33-people-and-36500-deer-in-car-crashes/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

نزدیک به 10 درصد از برخورد گوزن‌ها در یک دوره دو هفته‌ای حول و حوش ساعت پاییز اتفاق می‌افتد، که این تیم می‌گوید 2.5 برابر بیشتر از آن چیزی است که اگر برخوردها در طول سال یکنواخت بود، مشاهده می‌شد. با این حال، حیوانات در این زمان از سال بیش از حد معمول فعال هستند، زیرا فصل تولید مثل آنهاست.

این تیم دریافت که تغییر زمان تابستانی به زمستانی در ماه نوامبر، زمانی که ساعت‌ها یک ساعت به عقب کشیده می‌شوند و باعث می‌شود خورشید زودتر طلوع و غروب کند، باعث افزایش ناگهانی میزان رانندگی در تاریکی شد. اوج حجم ترافیک نیز از قبل از غروب خورشید در ماه اکتبر به غروب آفتاب در نوامبر تغییر کرد. سوابق نشان می‌دهد که تصادفات خودروهای گوزن در ایالات متحده در هفته پس از تغییر ساعت در پاییز 16 درصد افزایش یافته است.

حیوانات به هیچ وجه عادت های فعالیت خود را تغییر نداده اند. کانینگهام می‌گوید فقط در مواقعی که جاده‌ها آسیب‌پذیر هستند، ترافیک بیشتری در جاده‌ها وجود دارد. “تغییر در سیستم زمانی، غروب خورشید را یک ساعت بیشتر جلوتر از ساعت می‌سازد. این بدان معناست که صرف‌نظر از تغییرات فصلی در طول روز، ترافیک در شب در زمان استاندارد بیشتر از زمانی است که ساعت‌ها در زمان تابستانی باقی بمانند.

تغییر دائمی به ساعت تابستانی می تواند از مرگ 36550 آهو، 33 مرگ انسان و 1.19 میلیارد دلار هزینه در سال در ایالات متحده جلوگیری کند.

SawPro/Shutterstock