تقویت ذخایر آبزیان در سواحل در دستور کار / ۱۲ هزار صیاد غیرمجاز در کشور وجود دارد

وی در خصوص پرورش میگو نیز افزود: پرورش میگو با حدود 20 درصد افزایش از 57 هزار تن به 70 هزار تن رسید.

وی تاکید کرد: به جای اینکه به دنبال محدودیت های صید باشیم که در برخی موارد شکست خورده و منجر به 12 هزار صیاد غیرمجاز شده است، باید به سمت سرمایه گذاری و تقویت سواحل حرکت کنیم.

ساداتی نژاد افزود: حتی در تولید گوشت شترمرغ با وجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در دنیا هستیم، این محصول جایگاه خاصی در سبد خانوار ندارد.

وی در خصوص ترویج شیلات گفت: در شیلات باید از ظرفیت های اتحادیه ها و تشکل ها استفاده شود و برخی مسائل به تشکل ها واگذار شود.

وی افزود: تلاش می کنیم با پرداخت تسهیلات از فناوری های نوین در این بخش حمایت کنیم تا بتوان از این فناوری ها در زمینه آبزی پروری استفاده کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت صادراتی در بخش خوراک آبزیان گفت: در بخش خوراک ماهی نیاز به دانش بنیان، صادرات و ارز بیشتر است.

ساداتی نژاد افزود: ظرفیت ها و ثروت های رها شده در استان های ساحلی وجود دارد. به جای اینکه به دنبال محدودیت صید باشیم که به نتیجه نمی رسد، باید به دنبال صیادان برای اخذ مجوز باشیم تا نشاط و اشتغال در مناطق ساحلی ایجاد شود.

ساداتی نژاد تولید 372 میلیون تخم ماهی جوجه ریزی شده را برشمرد و گفت: بالغ بر 90 درصد این تولید ماده بوده و در این زمینه 220 درصد افزایش داشته ایم.

وی صنایع تبدیلی شیلات را به شدت نیازمند حمایت دانست و گفت: برای این امر استان های ساحلی باید برای جذب سرمایه گذار به این بخش تلاش کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید صیادی در سال گذشته یک میلیون و 259 هزار تن بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعداد قفس های پرورش ماهی در دریا از 133 حلقه به 274 حلقه افزایش یافته و بیش از 100 درصد رشد را در این زمینه تجربه کرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حوزه شیلات نیازمند حضور بنگاه های دانش بنیان هستیم، یادآور شد: البته فعالیت های خوبی در این زمینه آغاز شده و باید در حوزه صادرات، فرآوری حمایت های لازم صورت گیرد. و تکنولوژی .

این نمایشگاه در دو سالن با حضور 112 شرکت ملی در 92 غرفه دایر است. علاقه مندان می توانند از 8 آبان لغایت 2 آذرماه از این نمایشگاه دیدن کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84948388/%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B0%D8%AE%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%DB%B1%DB%B2-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AF

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اگرچه 98 درصد کشاورزی ایران به بخش خصوصی مرتبط است، اما در حوزه شیلات این گونه نیست و باید واگذاری ها افزایش یابد که می تواند تولید و ثروت بیشتری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

برنامه ریزی برای تولید 2.6 میلیون تن محصولات ماهی در سال 1404

وی با تاکید بر حضور سرمایه گذاران سایر بخش ها در بخش کشاورزی، یادآور شد: سرمایه های خارج از حوزه کشاورزی باید به سمت این بخش هدایت شود، البته سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به ویژه ماهیگیری هستند.

وی با اشاره به برنامه افق توسعه 1404 افزود: پیش بینی می شود در این برنامه 2 میلیون و 600 هزار تن تولید ماهی محقق شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فعالیت احیای ذخایر آبزیان سال هاست در سازمان شیلات ایران به منظور حمایت از بهره برداری از شیلات و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان بهره برداری شده انجام می شود و بیش از 350 میلیون سالانه تکه‌هایی از گونه‌های آبزی در منابع آبی کشف می‌شود. کشور آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری، شیلات، غذاهای دریایی و صنایع وابسته افزود: در کشور مراکز دولتی برای احیای ذخایر گونه های مختلف پرورشی آبزیان وجود دارد. ، که در دریا و رودخانه ها رها می شوند.

وی گفت: صنایع تبدیلی آبزیان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد اما به طور کلی در بخش کشاورزی شاهد خروج سرمایه گذار هستیم و نیاز است که از سایر بخش ها سرمایه گذار وارد این بخش شود.

وی افزود: باید ورود افراد با تجربه به حوزه صیادی را افزایش دهیم که از سایر بخش های کشاورزی عقب مانده است.

به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه بین المللی ماهیگیری، آکواریوم، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته از امروز تا چهارشنبه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.

به گفته ساداتی نژاد، سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی 11.7 درصد بوده اما بیشترین سهم سرمایه گذاری در این بخش 4 درصد است.

صادرات مرغ و تخم مرغ به کویت مجاز شد/ آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: مجلس باید در زمینه مقاوم سازی سواحل نیز اقداماتی انجام دهد.

وی بیان کرد: آبزیان اگرچه حاوی مواد مغذی با ارزشی هستند اما در سفره های مردمی به خوبی معرفی نشده اند که نشان دهنده مشکل ما در معرفی و حتی تولید این محصولات است.

به گزارش ایرنا، امروز (یکشنبه) ششمین نمایشگاه بین المللی ماهیگیری، آب، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در فضایی به مساحت 4700 متر مربع از نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار