تلاش های ما برای برقراری ارتباط با تمدن های فرازمینی در مورد ما چه می گویند

زمانی که جاناتان جیانگ کودک بود، پدرش به او درباره گروهی از ستاره شناسان گفت که از یک تلسکوپ بزرگ برای ارسال پیام به فضا استفاده می کنند، به این امید که بیگانگان در یک کهکشان دور این پیام را بشنوند. جیانگ به یاد می آورد که پدرش گفت: «آنها نباید این کار را انجام دهند. “محتوا باید توسط شهروندان زمین تایید شود.”

این پیام که در سال 1974 از تلسکوپ Arecibo در پورتوریکو پخش شد، به یک خوشه ستاره ای در کهکشانی به نام مسیه 13 یا M13 اشاره کرد. کمتر از 25000 سال دیگر به زمین خواهد رسید – البته، ما واقعاً نمی دانیم که آیا موجودات فضایی در آنجا وجود دارند یا خیر.

آنچه ما می دانیم این است که بیشتر ستارگان کهکشان ما میزبان سیارات هستند و بسیاری از آنها به طور بالقوه قابل سکونت هستند. این بدان معناست که این احتمال وجود دارد که حداقل یکی از این میلیارد سیاره خانه حیات هوشمند باشد. این شانس ها کافی است تا نشان دهد که باید سعی کنیم سلام کنیم. یا حداقل هدف ارسال سیگنال های رادیویی هدفمند به فضا همین است.

کایل الینگسون

از تلاش‌های جدی برای اعلام حضور خود گرفته تا تمدن‌های فرازمینی تا شیرین کاری‌های تبلیغاتی احمقانه، برای دهه‌ها پیام‌هایی را به فضا ارسال کرده‌ایم. یک کارت پستال جدید چه چیزی باید به ستاره ها بگوید؟

فاصله بگیرید


14 دسامبر 2022

تصویر پیش فرض New Scientist
در چند دهه گذشته، ما ترکیبی از سیگنال‌ها را پخش کرده‌ایم، از تلاش‌های جدی برای برقراری ارتباط با تمدن‌های فرازمینی گرفته تا پخش‌های تصادفی و شیرین کاری‌های تبلیغاتی احمقانه. در مجموع، این تصویری تا حدودی عجیب از ما زمینی ها ایجاد می کند. از آنجایی که ما چیزهای بیشتری در مورد کیهان فراتر از منظومه شمسی خود می دانیم، ستاره شناسانی مانند جیانگ، که در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا کار می کند، فکر می کنند زمان ارسال کارت پستال ستاره های جدید فرا رسیده است.

می توان گفت ما …


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634171-400-what-our-attempts-to-communicate-with-alien-civilisations-say-about-us/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار