تماس فوری پوست با پوست برای نوزادان نارس توسط WHO توصیه شده است

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2348366-immediate-skin-to-skin-contact-advised-for-premature-newborns-by-who/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مراقبت از کانگورو می تواند ایمنی کودک را تقویت کرده و استرس را کاهش دهد.

نوزادان نارس یا با وزن کم هنگام تولد که از نظر بالینی ناپایدار هستند، باید قبل از جوجه کشی تماس پوست به پوست، به نام مراقبت کانگورو، داشته باشند. بر اساس دستورالعمل های به روز شده سازمان بهداشت جهانی (WHO)..

حدود 15 تا 20 درصد از نوزادان در سراسر جهان نارس هستند – قبل از 37 هفتگی – یا وزن کم هنگام تولد کمتر از 2.5 کیلوگرم دارند که می تواند آنها را از نظر بالینی ناپایدار کند. این تا حدی به عنوان نیاز به مایعات داخل وریدی یا داشتن تنفس یا ضربان قلب ناسالم تعریف می شود.

توصیه های جدید به دنبال آزمایشی با بیش از 3200 نوزاد کم وزن و مادرانشان است. در بیمارستان های پنج کشور در آفریقا یا آسیا زایمان کرد.

سازمان جهانی بهداشت موضع خود را در مورد “مراقبت از کانگورو” برای نوزادان نارس یا کوچک بالینی ناپایدار تغییر داده است و اکنون توصیه می کند که قبل از جوجه کشی این تماس پوست به پوست را داشته باشند.

سلامتی


23 نوامبر 2022

می‌گوید: «دستورالعمل‌ها برای همه نوزادان به جز آنهایی که به تهویه مکانیکی نیاز دارند، اعمال می‌شود». هاریش چلانی در کالج پزشکی واردمن ماهاویر در هند.

این کاهش 25 درصدی بالاتر از افت 40 درصدی ذکر شده در بالا بود. بیرون از این پنجره ساعت 5 بعد از ظهر، نوزادان در انکوباتور بودند.

یک نوزاد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان توسط مادرش نگهداری می شود

نوزادانی که به مدت 17 ساعت در روز تحت مراقبت فوری کانگورو قرار گرفتند تا زمان ترخیص، 25 درصد کمتر از نوزادانی که در ابتدا انکوبه شدند، در طی یک ماه جان خود را از دست دادند.

چلانی و همکارانش نوزادانی را که قبل از جوجه کشی فورا و طولانی مدت مراقبت کانگورویی دریافت کرده بودند با آنهایی که پس از انکوباسیون تماس پوست به پوست محدودی داشتند، مقایسه کردند.

جیل لمان / گتی ایماژ

یک نوزاد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان توسط مادرش نگهداری می شود

از سال 2015، WHO توصیه کرده بود که این نوزادان تا زمانی که از نظر بالینی پایدار شوند، انکوبه شوند و سپس مراقبت های کانگورو دریافت کنند. این بر اساس تحقیقاتی است که به مراقبت از نوزادان در بیمارستان پرداخته است، با یافته‌ها که مراقبت از کانگورو پس از انکوباسیون خطر مرگ را تا 40 درصد در مقایسه با جوجه کشی به تنهایی کاهش می‌دهد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار