جاسوسی ویکی فقه

جاسوسی ویکی فقه

شما کاربر گرامی می توانید با استفاده از دکمه ی مشاوره رایگان یا از طریق لینکهای زیر اطلاعات کامل را دریافت نمایید. وزارت اطلاعات به استناد بند ب ماده ۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۴ /۱۲/ ۱۳۹۲ به عنوان ضابط خاص در حدود وظایف محول شده محسوب شده است. بنابراین ایراد حقوقی که قبلا به وزارت اطلاعات گرفته می‌شد که در قانون تاسیس و قانون آیین دادرسی در امور کیفری ضابط دادگستری محسوب نشده با این مصوبه مرتفع شده است. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

ارتکاب به جرم جاسوسی چیست و قانون چه مجازاتی را برای جاسوسان معین کرده است؟

در مورد دربار مفصل هست و تحلیل هایی از دربار شاه و کارهایی که آن جا می جاسوسی کردند. درباره ی خود شاه و اطرافیانش و سوءاستفاده هایی که می کردند، به صراحت و به تفصیل گفته شده است. آمریکایی هایی که مأموریت می آمدند به ایران که مثلاً در سفارت کار کنند، از قبل این کتاب را می خواندند.

  • افزون بر ارتکاب جاسوسی، پناه دادن به جاسوس نیز موضوع بحث فقیهان قرار داشته است؛ نخست باید یادآور شد که یکی از شروط رایج در قراردادهای ذمه از زمان خلافت عمر تا سده‌های متأخر آن بوده است که «جاسوسی را پناه ندهند».
  • لینک‌های سمی از این قبیل حتی در نتایج جستجوی گوگل هم پیدا می‌شوند.
  • آن چه در بالا اظهار شد به شناخته شده‌ترین انواع جاسوسان و انگیزه‌های آن‌ها اشاره دارد، ولی قطعاً می‌توان موارد متفرقه‌ای را یافت که تحت هیچیک از این فقرات قرار نمی‌گیرد.
  • ابن بطوطه، سفرنامه ابن بطوطه، ج۲، ص۱۲۶، ترجمه محمدعلی موحد، تهران ۱۳۷۰ ش.
  • در این قسمت مقاله‌هایی در مورد جاسوسی را می‌توانید مطالعه کنید.

دو بخش و تقسیم مهم دارند این اسناد؛ یکی قسمت مربوط به قبل از پیروزی انقلاب است، یک سری هم برای بعد از پیروزی انقلاب است، یعنی از بهمن سال ۵۷ تا آبان ۵۸ است. به نظرم کسی که می خواهد کار کند، خیلی مهم است که حداقل اسناد ۵۷ تا ۵۸ را در اولویت مطالعاتی قرار دهد. خلاصه این اسناد و این رشته های به هم پیوسته ی سفارت آمریکا موجب شد که موضوعاتی کشف شود. در آن فضای احساسی دانشجویان پیرو خط امام شروع کردند به افشاگری. اسامی نزدیک به ۱۱۴ یا ۱۱۵ نفر از این اسناد درآمد که مستقیماً با آمریکا در ارتباط بودند. دقیق تر یعنی این که آمریکا با ایشان صحبت و گفت وگو می کرد و این اسناد حکایت از این دارد که آمریکا می کوشید با این افراد ارتباط برقرار کند.

جاسوسی رایانه ای چیست؟

همانطور که انتظار می رود، این وسیله که به سختی با چشم قابل مشاهده و تشخیص است، قابلیت فیلمبرداری، عکسبرداری و ضبط صدا را دارد. جهت مشاوره حقوقی یا اعطای وکالت به وکیل دادگستری همین حالا تماس بگیرید. یکی از مواردی که شک و ظن ماموران آمریکایی را نسبت به آمس برانگیخت طرز زندگی اشرافی وی بود که با حدود هفتاد هزار دلار حقوق سالانه، از جمله خانه‌ای به مبلغ ۰۰۰/۵۴۰ دلار در آرلینگتون در ایالت ویرجینیا خریداری کرده و مبلغ ۰۰۰/۱۰۰ دلار نیز خرج تعمیرات آن کرده بود.

در ایران ، از شاخه‌های محاربه است و این اقدام به هرگونه و شیوه ای از جمله اخلال در امنیت، فاش ساختن اسرار جامعه اسلامی ، هموار كردن راه برای نفوذ بیگانگان و یا زمینه‌سازی برای سلطه سیاسی، فرهنگی یا نظامی بر جامعه اسلامی، ممنوع است. (۴۶) محمد بن محمد عمادالدین کاتب، البرق الشامی، ج ۳، چاپ مصطفی حیاری، عمان ۱۹۸۷. (۲۱) محسن بن علی تنوخی، نشوار المحاضرة و اخبار المذاکرة، چاپ عبود شالجی، بیروت ۱۳۹۱ـ۱۳۹۳/۱۹۷۱ـ۱۹۷۳. (۱۸) محمد بن مؤید بهاءالدین بغدادی، التوسل الی الترسل، چاپ احمد بهمنیار، تهران ۱۳۱۵ ش.

بدین ترتیب متوجه خواهیم شد که محدوده ماده ۳ قانون جرایم رایانه‌ای بیشتر است و برای دسترسی به این اطلاعات جرم مشخص کرده است، اما از طرفی هم این ماده ضعف دارد، زیرا جمع‌آوری اطلاعات را مورد اشاره قرار نداده است. 2- در ماده 505 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی آمده است که «اطلاعات را جمع‌آوری کند» اما در ماده 3 قانون جرایم رایانه‌ای مقرر شده است که «دسترسی به داده‌ها». بدین ترتیب متوجه خواهیم شد که محدوده ماده 3 قانون جرایم رایانه‌ای بیشتر است و برای دسترسی به این اطلاعات جرم مشخص کرده است اما از طرفی هم این ماده ضعف دارد زیرا جمع‌آوری اطلاعات را مورد اشاره قرار نداده است. 1- در ماده 505 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375، بحث از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به طور عام است و شامل هر چهار طبقه اطلاعات می‌شود اما در ماده 3 قانون جرایم رایانه‌ای صرفا از اطلاعات سری و به کلی سری نام برده شده و اطلاعات محرمانه و خیلی محرمانه را از تعریف خود خارج کرده است. ۱- در ماده ۵۰۵ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵، بحث از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به طور عام است و شامل هر چهار طبقه اطلاعات می‌شود، اما در ماده ۳ قانون جرایم رایانه‌ای صرفا از اطلاعات سری و به کلی سری نام برده شده و اطلاعات محرمانه و خیلی محرمانه را از تعریف خود خارج کرده است. ذکر این نکته ضروری است که در قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، در ماده 648 آمده است تمامی کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می‌شوند، هرگاه در غیر از موارد قانونی این اسرار را فاش کنند، 3 ماه تا یک‌سال و بیشتر به حبس محکوم خواهند شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار