جستجو برای جنگل های بارانی معتدل گمشده بریتانیا و نبرد برای نجات آنها

در حالی که جنگل های استوایی بارانی و گرم هستند، جنگل های بارانی معتدل بارانی اما خنک هستند. آنها نادرتر از انواع گرمسیری هستند و تنها 1٪ از سطح زمین را پوشش می دهند. آنها ممکن است با مقیاس آمازون مطابقت نداشته باشند، اما با این وجود این زیستگاه ها مملو از گونه ها هستند و می توانند غرق های کربن مهمی باشند.

در بیشتر عمرم متوجه نبودم که بریتانیا جنگل های بارانی دارد. اما پس از آن، دو سال پیش، من به دوون نقل مکان کردم. با کاوش در جنگل‌ها در دره‌های فراموش‌شده و دره‌های شیب‌دار، مکان‌هایی مملو از زندگی یافتم.

Black Tor Beare، یک جنگل بارانی در Dartmoor در جنوب غربی انگلستان

من خوشحال شدم. مطمئناً، من فکر می کردم، چنین جنگل غنی متعلق به مناطق استوایی است، نه در بریتانیا. اما این حقیقت دارد. جزایر بریتانیا خانه تکه‌هایی از یک زیستگاه نادر در جهان است: جنگل‌های بارانی معتدل.

تصویر پیش فرض New Scientist

مرد درختچه ای

اما به طرز غم انگیزی، جزایر بریتانیا بیشتر جنگل های بارانی خود را به دلیل جنگل زدایی از دست داده اند. در انگلستان، اسکاتلند و ولز، قطعات باقی مانده در مجموع حداکثر 130000 هکتار است. اما امیدی به آینده آنها وجود دارد. با اقدام صحیح، من معتقدم منطقه تحت پوشش آنها می تواند در یک نسل دو برابر شود – و با کمک به رشد این جنگل های بارانی، بریتانیا پیام قدرتمندی در مورد اهمیت حفاظت از جنگل های بارانی ارسال می کند.


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634150-100-the-search-for-britains-lost-rainforests-and-the-battle-to-save-them/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تکه‌هایی از جنگل‌های بارانی معتدل در بخش‌هایی از انگلستان، ولز و اسکاتلند رشد می‌کنند و با اقدام درست می‌توانیم به رشد آنها کمک کنیم.

محیط


28 نوامبر 2022

شاخه‌هایی را دیدم که از خزه می‌چکیدند و درختان پر از گلسنگ و گلسنگ. حتی در زمستان، زمانی که درختان برگریز برگ های خود را می ریزند، این جنگل ها به دلیل انبوه گونه هایی که به آنها چسبیده بودند، سبز با درخشندگی سرسبز بودند. ماجراجویی‌هایم مرا به مکان‌هایی برد که شبیه کلیسای جامع سبز بود. نور خورشید طاق تنه درختان را با هاله های خزه اش دنبال می کرد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار