جنگل زدایی در آمازون: کشاورزی فشرده زمین های پاک شده می تواند بقیه جنگل های بارانی را نجات دهد

مرجع مجله: ماندگاری طبیعی، DOI: 10.1038/s41893-022-00968-8

با این حال، او می‌گوید «نهادها و سیاست‌های قوی برای جلوگیری از جنگل‌زدایی» نیز برای جلوگیری از قطع غیرقانونی درختان در مناطق کشاورزی که متکی به جنگل‌های بارانی بکر هستند، مورد نیاز است.

کاشت سویا
در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

Ricardo Beliel/Brazil Photos/LightRocket از طریق Getty Images

نرخ جنگل زدایی در آمازون از سال 2019، پس از روی کار آمدن رئیس جمهور ژایر بولسونارو و تلاش برای باز کردن منطقه برای توسعه اقتصادی، 75 درصد افزایش یافته است. جنگل زدایی به طور کامل به دلیل پاکسازی زمین برای کشاورزی نیست – معدن نیز یک محرک است – اما بیشتر درختان قطع شده را تشکیل می دهد. رقیب بولسونارو برای ریاست جمهوری آینده، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، قول داده است که آسیب های زیست محیطی را جبران کند.

مزرعه سویا در آمازون در بلترا، برزیل

گراسینی می‌گوید: «بدون تمرکز بر تشدید تولید کشاورزی در منطقه کشاورزی موجود… حفاظت از آخرین سنگرهای این سیاره از جنگل‌ها و تنوع زیستی و در عین حال حساس بودن به آرزوهای اقتصادی کشورها برای توسعه دشوار خواهد بود.

پاتریسیو گراسینی در دانشگاه نبراسکا-لینکلن و همکارانش می گویند که کشاورزان برزیلی به جای قطع جنگل های بکر برای ایجاد زمین های کشاورزی جدید، باید گاوهای بیشتری را در مزارع پرورش دهند و از کودها، سیستم های آبیاری و مدیریت بهتر خاک برای تقویت تولید سویا در موجود استفاده کنند. مناطق. زمینه ها.

به گفته این تیم، اگر برزیل اقداماتی را برای کاهش سرعت جنگل‌زدایی انجام ندهد، 5.7 میلیون هکتار از جنگل‌های بارانی و ساوانا می‌توانند در 15 سال آینده برای تولید سویا پاکسازی شوند.

ده‌ها سال است که کشاورزان برزیلی از بخش‌های وسیعی از آمازون بهره‌برداری می‌کنند، عملی که باعث رشد اقتصادی این کشور می‌شود، اما پیامدهای زیست‌محیطی فاجعه‌باری دارد. تصمیم گیری در مورد استفاده آینده از جنگل های بارانی بخش مهمی از انتخابات عمومی فعلی در برزیل است که در 30 اکتبر دور دوم برگزار می شود.

این تیم مجموعه‌ای از سناریوهای تشدید را شبیه‌سازی کرد و دریافت که اگر کشاورزان از این رویکرد پیروی کنند، می‌توان به برزیل اجازه داد تا تولید سویا – بزرگترین صادرات ملی‌اش – را تا سال 2035 تا 36 درصد بدون جنگل‌زدایی بیشتر افزایش دهد. گراسینی می‌گوید، تأثیر زیست‌محیطی این تشدید در مقایسه با جنگل‌زدایی بیشتر «ناچیز» خواهد بود.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341812-intensive-farming-of-cleared-land-could-save-rest-of-amazon-rainforest/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

محققان دریافته‌اند تشویق به کشاورزی فشرده‌تر در مناطقی از جنگل‌های بارانی آمازون برزیل که قبلاً قطع شده‌اند، می‌تواند به حفظ بقیه جنگل‌های بارانی کمک کند و بازده محصول را بدون تأثیرات جدی زیست‌محیطی افزایش دهد.

برزیل بخش‌های وسیعی از جنگل‌های بارانی آمازون را برای زمین‌های کشاورزی پاکسازی کرده است، که رشد اقتصادی را تشویق می‌کند اما باعث آسیب‌های زیست‌محیطی می‌شود. اکنون محققان پیشنهاد می‌کنند که استفاده فشرده از زمین‌هایی که قبلاً پاکسازی شده‌اند، می‌تواند از قطع درختان بیشتر جلوگیری کند

محیط


10 اکتبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار