جنگل های بارانی که توسط قطع درختان ویران شده اند هنوز هم می توانند اکوسیستم های پر رونقی داشته باشند

با این حال، ملحی می‌گوید که اصطلاح کلی «تخریب‌شده» باید تجدید نظر شود و این بخش‌های وسیع جنگل‌های بارانی مقاوم باید بهتر محافظت شوند.

آنها سپس از توده بدن این حیوانات برای محاسبه جریان انرژی در جنگل های بکر و تخریب شده استفاده کردند که منعکس کننده کل مصرف انرژی در طول زنجیره غذایی است. مالی می‌گوید: «می‌توانید جریان انرژی را به عنوان معیاری برای سلامت یا حیات یک اکوسیستم در نظر بگیرید.

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

فقط در اطراف 30 درصد از جنگل های استوایی جهان خالی بماند اکثر آنها برای قطع درختان انتخابی استفاده شده اند و برچسب “تخریب شده” دارند، اگرچه حافظان محیط زیست مطمئن نیستند که چگونه قطع درختان اکوسیستم آنها را تغییر می دهد.

«تا آنجایی که به اکولوژی مربوط می شود، این جنگل های استثمار شده از بین نمی روند. آنها مقادیر زیادی از اکولوژی، تنوع زیستی و عملکردهای اکولوژیکی دارند.

ملحی می گوید: «ما واقعاً انتظار این افزایش را نداشتیم. این نشان می‌دهد که این جنگل‌های تخریب‌شده که اغلب گم‌شده تصور می‌شوند و توجه کمی به آن‌ها می‌شود، در واقع از نظر اکولوژیکی بسیار ارزشمند هستند.»

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2351651-tropical-forests-ravaged-by-logging-can-still-have-thriving-ecosystems/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

محققان بر این باورند که گیاهان در جنگل‌های تخریب‌شده می‌توانند رشد را بر ایمنی ترجیح دهند و به جای تولید سموم برای دفع علف‌خوارانی که آنها را می‌خورند، بر رقابت برای نور جدید تمرکز کنند.

تقریباً همه گونه‌های موجود در جنگل‌های قدیمی در جنگل‌های آشفته نیز یافت می‌شوند و بیشتر آنها تراکم جمعیت بیشتری داشتند.

جنگل‌های استوایی که در اثر قطع درختان تخریب می‌شوند ممکن است از نظر حیات جانوری و گیاهی بسیار غنی‌تر از آن چیزی باشند که فکر می‌کردیم.

افزایش حیات ناشی از هجوم پرندگان و پستانداران عمومی به جنگل های آشفته پس از ناپدید شدن گونه های تخصصی نبوده است، این اتفاق در جایی رخ داده است که جنگل های مالزی به نخل های روغنی مزارع تبدیل شده است.

جنگل ثبت شده

ملهی می‌گوید که جنگل‌های بارانی «تخریب‌شده» در تلاش‌های حفاظتی به‌اندازه جنگل‌های بکر در اولویت نیستند، و تبدیل آن‌ها به کشاورزی برای دولت‌ها یا شرکت‌ها آسان‌تر است، زیرا تصور می‌شود ارزش اکولوژیکی کمتری دارند. “این مطالعه نشان می دهد که این در واقع یک ایده کاملا خطرناک است، زیرا بسیاری از این جنگل های تخریب شده به همان اندازه پویا هستند، اگر نگوییم پویاتر از جنگل های قدیمی.”

جنگلی در ساراواک، مالزی

ایوان کوهن / موشک سبک / گتی ایماژ

مرجع مجله: طبیعت، DOI: 10.1038/s41586-022-05523-1

افزایش حیات گیاهی بر حشرات، گیاهخواران مختلف و در نهایت شکارچیان آنها تأثیر می گذارد. نور بیشتری از طریق فضای خالی سایبان به زمین می رسد، که باعث تولید غذای بیشتری در زمین برای گوزن، خوک وحشی یا فیل می شود. ملحی می گوید: «کل جنگل خوراکی تر و خوشمزه تر می شود.

برای رفع این مشکل، یاویندر ملحی در دانشگاه آکسفورد و همکارانش از ده ها هزار دوربین تله برای تخمین تراکم جمعیت گونه های پرندگان و پستانداران در ایالت های بسیار متنوع ساراواک و صباح در مالزی استفاده کردند.

جنگل‌های درخت‌شده در بورنئو پرندگان و پستانداران فراوان‌تری نسبت به جنگل‌های بکر دارند، و این نشان می‌دهد که حافظان محیط زیست باید همیشه برای محافظت از این زیستگاه‌ها تلاش کنند.

محیط


14 دسامبر 2022

آنها دریافتند که پرندگان و پستانداران در جنگل های چوب شده 2.5 برابر انرژی مصرف می کنند که در جنگل های بکر مصرف می کنند. وزن کل پرندگان و پستاندارانی که در جنگل های جنگلی زندگی می کنند به ترتیب 144 درصد و 231 درصد بیشتر بود.

با وجود این، نتایج به این معنی نیست که جنگل های ثبت شده برتر هستند. به دلیل از بین رفتن بسیاری از درختان بزرگ، جنگل های تخریب شده به طور کلی زیست توده کمتری دارند و جذب کربن کمتری نسبت به جنگل های بکر، بنابراین آنها در مبارزه با تغییرات آب و هوایی مفید نیستند. آنها همچنین احتمالاً در سایر عملکردهای کلیدی برای حفظ اکوسیستم گسترده تر، مانند تولید باران، بدتر هستند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار