جهان در مسیر 2.5 درجه سانتیگراد گرمایش جهانی تا پایان قرن قرار دارد

سازمان ملل هشدار داد که برنامه‌های اقلیمی کشورها به اندازه کافی بلندپروازانه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مطابق با اهداف توافق پاریس فاصله دارد.

محیط


26 اکتبر 2022

در مسیر فعلی، میانگین دمای سیاره به 2.5 خواهد رسیددرجهدرجه سانتی گراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن تا پایان قرن، حتی از آستانه بالای 2 فراتر رفت.درجهC از گرمایش تعیین شده توسط توافقنامه پاریس. دانشمندان هشدار می دهند که این سطح از گرم شدن می تواند نقاط اوج را ایجاد کند که باعث تغییرات آب و هوایی فراری می شود.

اما از زمان COP26، تنها 24 کشور برنامه های به روز شده ارائه کرده اند، رقمی که استیل آن را «ناامیدکننده» نامید. وی گفت: “تصمیمات و اقدامات دولت باید منعکس کننده سطح فوریت، جدیت تهدیداتی باشد که با آن روبرو هستیم و زمان کوتاهی که برای جلوگیری از پیامدهای ویرانگر تغییرات آب و هوایی فراری داریم.”

در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

فاجعه زیست محیطی

گتی ایماژ/iStockphoto

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344159-world-is-on-track-for-2-5c-of-global-warming-by-end-of-the-century/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

آخرین گزارش خلاصه سازمان ملل، تأثیر طرح های آب و هوایی ارائه شده به عنوان بخشی از روند سازمان ملل را ارزیابی می کند. از زمان تجزیه و تحلیل سال گذشته، پیشرفت هایی حاصل شده است و انتظار می رود انتشار جهانی تا پایان دهه به اوج خود برسد.

گزارش جدید هشدار می دهد که کشورها به اندازه کافی سرعت انتشار کربن را کاهش نمی دهند

برنامه های ملی آب و هوایی ارائه شده به سازمان ملل که خواستار کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 هستند، به اندازه کافی بلندپروازانه نیستند که گرمایش زمین را به 1.5 محدود کنند.درجهC، به دبیرخانه سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی هشدار داد.

در اجلاس آب و هوای COP26 سال گذشته در گلاسکو، بریتانیا مشخص شد که تعهدات آب و هوایی موجود برای حفظ گرمایش به 1.5 کافی نیست.درجهبنابراین، کشورها موافقت کرده‌اند که ظرف یک سال با برنامه‌های بلندپروازانه‌تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میز مذاکره بازگردند.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و رئیس جمهور منتخب COP27، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: افزایش جاه طلبی و اجرای فوری برای مقابله با بحران آب و هوا ضروری است. “COP27 لحظه آبخیز جهان برای اقدامات اقلیمی خواهد بود.”

اما برنامه های ملی هنوز با آنچه برای رسیدن به هدف جهانی لازم است فاصله دارد. اجرای کامل برنامه ها، که شامل کمک کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیرتر برای تامین مالی اقدامات اقلیمی می شود، تا سال 2030 شاهد کاهش 3.6 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سال 2019 خواهد بود که بسیار کمتر از کاهش 43 درصدی مورد نیاز برای رسیدن به هدف 1.5 است.درجههدف ج.

جهان باید به اندازه ای کربن منتشر کند که از 1.5 بیشتر شوددرجهبا توجه به هدف C برای گرم شدن کره زمین در 10 سال آینده یک تحلیل جدید از ONU.

فعالان آب و هوا این درخواست را برای اقدام سخت تر در مورد انتشار گازهای گلخانه ای تکرار کرده اند. تام ایوانز از اندیشکده اقلیم E3G در بیانیه‌ای گفت: «ضروری است که دولت‌ها در اسرع وقت سطح اهداف اقلیمی 2030 خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند».

ماه آینده، کشورها در اجلاس آب و هوای COP27 در شرم الشیخ، مصر ملاقات خواهند کرد، جایی که بار دیگر تحت فشار قرار خواهند گرفت تا هم برای افزایش جاه‌طلبی کاهش کربن و هم برای تأمین مالی بیشتر برای کمک به کشورهای آسیب‌پذیر برنامه‌های آب و هوایی خود را به طور کامل اجرا کنند.

بر اساس استراتژی های فعلی، 87 درصد از بودجه کربن باقی مانده برای 1.5درجهC تا پایان این دهه تمام می شود و کل بودجه تا سال 2032 به باد می رود.

سیمون استیل، رئیس اقلیم سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: «روند کاهشی انتشار گازهای گلخانه‌ای که تا سال 2030 پیش‌بینی می‌شود نشان می‌دهد که کشورها در این سال پیشرفت کرده‌اند». “اما علم روشن است، و اهداف آب و هوایی ما تحت توافقنامه پاریس نیز مشخص است. ما هنوز با مقیاس و سرعت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که برای قرار دادن ما در مسیر 1، 5 لازم است فاصله زیادی داریم.درجهجهان C.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار