حبس چه تاثیری بر سیستم ایمنی کودک شما داشته است؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از والدین و مراقبان نوزادان متولد شده در سال‌های اولیه همه‌گیری کووید-19 را درگیر کرده است: آیا قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی تأثیر طولانی‌مدتی بر سلامت نوزادان داشته است؟ خبر خوب این است که این نگرانی‌ها عمدتاً با سوء تفاهم در مورد نحوه شکل‌گیری سیستم ایمنی بدن در سال‌های اول زندگی ما شکل می‌گیرد.

تجزیه و تحلیل داده ها از سراسر انگلستان نشان داد که تعداد کودکان زیر 15 سال بستری شده با آنفولانزا در بیمارستان بین مارس 2020 تا ژوئن 2021 94 درصد کاهش یافته است.. این فقط آنفولانزا نیست که تحت تأثیر قرار گرفته است: تجزیه و تحلیل نشان داد که در 18 مورد از 19 عفونت بررسی شده، از جمله اوریون، سرخک، کروپ، لوزه و برونشیت، میزان بستری شدن در بیمارستان در دوران کودکی کاهش یافته است.

این باعث می شود که نوزادان در موقعیتی متفاوت از نوزاد معمولی محبوس شوند. معمولا، حدود 90 درصد از کودکان بریتانیایی به عنوان مثال، در سن 1 سالگی عفونت داشته است، اما تجزیه و تحلیل نوزادان متولد شده در اولین قرنطینه در ایرلند نشان داد که کمتر از نیمی از کودکان 12 ماهه در سال اول خود دچار عفونت می شوند.

عفونت کمتر

عکس های ژان گومی/مگنوم

فرانسه.  نرماندی  مدفوع.  ویروس کرونا.  ماری و پسرش گاستون، کاملاً در خانه محصور بودند.  هر دو به ویروس آلوده هستند، آن روز علائم شدید بود.  چند روز بعد، ماری و گاستون از این ویروس درمان می‌شوند و دوباره تناسب اندام پیدا می‌کنند.
دانشمندان با تأثیر واقعی فاصله گذاری اجتماعی در دوران قرنطینه کووید-19 بر ایمنی نوزادان و جوانان مقابله می کنند.

سلامتی


31 ژانویه 2023

خوشبختانه، وقتی خیلی جوان هستیم واقعاً نیازی به مریض شدن نداریم. عفونت‌هایی مانند آنفولانزا در کودکان خردسال، به‌ویژه آن‌هایی که کمتر از سال‌ها هستند، بیشتر باعث عوارض جدی مانند ذات‌الریه می‌شوند.


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25734243-200-what-effect-did-lockdown-have-on-your-childs-immune-system/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تعداد کودکان بستری شده به دلیل عفونت های جدی در سال 2020-2021 کاهش یافته است

واضح است که اقدامات بهداشت عمومی همه‌گیر بر قرار گرفتن کودکان در معرض باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زا تأثیر گذاشته است. زمانی که قوانین سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی وضع شد، توانایی انتشار عفونت ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار