حشرات بزرگ می توانند خود را با گیاهان در طول فصل تولید مثل بهبود دهند

در تحقیقات قبلی، Bautista-Sopelana و همکارانش دریافتند که سوسک‌های نر در طول فصل تولید مثل سوسک‌های بیشتری خوردند که می‌توانند در دوزهای بالا سمی باشند. او می گوید که به نظر می رسد ترکیب شیمیایی سوسک ها اثر دارویی بر ضد انگل ها دارد.

Bautista-Sopelana تعجب کرد که آیا این می تواند توضیح دهد که چرا پرندگان ترجیح می دهند خشخاش معمولی بخورند (پاپاور روئاس) و باگلاس بنفش (چنار اکیوم) – گیاهان تا حدودی سمی و کم مغذی – در طول فصل تولید مثل.

سپس، محققان عصاره ها و روغن های فردی را در ظروف آزمایشگاهی جداگانه حاوی ارگانیسم هایی قرار دادند که معمولاً پرندگان را آلوده می کنند: یک انگل تک یاخته (تریکوموناس گالینا)، یک کرم نماتد (Meloidogyne javanica) یا قارچ (آسپرژیلوس نیجر).

مردهای بزرگ (Otis tarda)

او می گوید، با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است. اگرچه اثربخشی خوددرمانی در بوستاردها اثبات نشده است، اما رفتار بوستاردها در انتخاب این گیاهان نیاز به توضیح دارد. و بعید به نظر می رسد که این صرفاً تغذیه ای باشد.

تنها حدود 10 درصد از مردان با موفقیت جفت گیری می کنند، بنابراین آنها می توانند قبل از این آزمایشات از خود درمانی سود ببرند. لوئیس باتیستا-سوپلانا در شورای ملی تحقیقات اسپانیا در مادرید.

آنها دریافتند که عصاره ها و روغن های گیاهی اثرات قابل توجهی بر پاتوژن ها دارند. به عنوان مثال، برخی از عصاره های گل تا 98.6 درصد از تک یاخته ها و تا 81.3 درصد از کرم ها را از بین می برند. بوگلاس همچنین تأثیر متوسطی بر قارچ نشان داد، با عصاره گل آن تا 52٪ از رشد آن جلوگیری می کند.

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

حشرات نر در طول فصل تولید مثل پرندگان به دنبال دو گیاه سمی هستند و عصاره این گیاهان باعث از بین رفتن پاتوژن های رایج در آزمایشگاه شده است.

زندگی


23 نوامبر 2022

علاوه بر این، تیم 623 نمونه مدفوع گرفته شده برای نمونه قبلی را دوباره آنالیز کرد مطالعه و دریافتند که حشرات بزرگ از هر دو جنس، مقدار خشخاش معمولی را در رژیم غذایی خود در طول فصل تولید مثل افزایش دادند، اما این در نرها بارزتر بود.

او و همکارانش این گیاهان را از یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های تکثیر حشرات در نزدیکی Valdetorres del Jarama، اسپانیا جمع‌آوری کردند. آنها سپس از تکنیک های آزمایشگاهی استاندارد برای بدست آوردن 17 عصاره و اسانس از برگ ها و گل های هر گیاه استفاده کردند.

آدم های بزرگ

محققان بر این باورند که نرها ممکن است به گیاهان دارویی علاقه بیشتری داشته باشند زیرا نمایشگرهای معاشقه آنها انرژی زیادی مصرف می کند که آنها را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر می کند.

مردهای بزرگ نر (خیلی دیر)، سنگین ترین حیوانات پرنده موجود امروزی، انرژی زیادی را صرف نمایش پرهای پیچیده برای جذب ماده ها می کنند. آنها همچنین کلوآکای خود را – دهانه مشترک مجاری گوارشی، ادراری و تناسلی – را به زنان ارائه می کنند، که به نظر می رسد سوراخ را “بررسی” می کنند و حتی به آن نوک می زنند و احتمالاً به دنبال علائم عفونت هستند.

مرجع مجله: مرزها در اکولوژی و تکامل ، DOI: 10.3389/fevo.2022.1027201

Bautista-Sopelana می گوید، مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد حیوانات وحشی احتمالاً خود درمانی می کنند. او می گوید: «این یک پدیده ناشناخته برای متخصصان نیست. پس از مطالعه متون علمی در مورد خوددرمانی در حیوانات وحشی، ما کمتر از زمانی که تحقیقات شروع شد شگفت زده می شویم.

کارلوس پالاسین

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2348309-bustards-may-use-plants-to-treat-stis-during-the-breeding-season/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

یک پرنده وحشی بوقلمون مانند تمایل به خوردن گیاهان سمی بیشتری در طول فصل تولید مثل دارد، شاید به عنوان دارویی برای مبارزه با بیماری های مقاربتی و بنابراین برای جفت های احتمالی جذاب تر به نظر می رسد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار