حکاکی های جغد مانند عصر مس ممکن است توسط کودکان ساخته شده باشد

زنجیر لیلیوس در دانشگاه آیووا نیز متقاعد نشده است. او گفت: “اگر کودکان، به عنوان بزرگترین جمعیت در این جوامع، آنها را می ساختند، این نوع بشقاب ها باید بسیار رایج تر باشند، در حالی که در واقع این بشقاب های جغد مانند تنها حدود 4 درصد از تمام بشقاب ها را تشکیل می دهند.” گفت.

سیاه‌پوست می‌گوید: «ما پیشنهاد می‌کنیم که این پلاک‌ها نتیجه بازی کودکان باشد – اگرچه نمی‌توانیم سنی روی آن‌ها بگذاریم». “این با این ایده که این بشقاب ها ممکن است متعاقباً در مراسم آیینی به عنوان قربانی قبر نیز مورد استفاده قرار گرفته باشند، ناسازگار نیست.”

این تعبیر مورد قبول همه نیست.

او می‌گوید این ایده که پرها در سوراخ‌ها فرو می‌شوند نیز با تفسیر مرسوم مطابقت ندارد. توماس می‌گوید: «من مخالف این نیستم که نوجوانان عصر مس احتمالاً پلاک‌هایی می‌ساختند و برخی از پلاک‌های باستان‌شناسی شبیه جغد هستند، اما نویسندگان هیچ مدرک علمی واقعی ارائه نمی‌دهند که نشان دهد به‌ویژه نوجوانان پلاک‌هایی از جغدها را به‌صورت خاص ساخته‌اند. .

مرجع مجله: گزارش های علم طبیعت ، DOI: 10.1038/s41598-022-23530-0

برای بیش از یک قرن، محققان در مورد اهمیت هزاران تخته سنگ به اندازه کف دست که عمدتاً در مکان‌های تدفین در جنوب غربی شبه جزیره ایبری یافت شده‌اند، بحث کرده‌اند که قدمت آن‌ها مربوط به جوامعی است که در عصر مس حدود 5000 سال پیش در آنجا زندگی می‌کردند.

نقاشی جغدها توسط کودکان 6-9 ساله

لیلیوس می‌گوید این واقعیت که پلاک‌های جغد شکل چنین قوامی را نشان می‌دهند و به‌طور گسترده پراکنده شده‌اند، نشان می‌دهد که روش استانداردی برای ساختن آن‌ها وجود داشته و آن‌ها ساخته‌های بازیگوش کودکان نبوده‌اند.

جان جی بلک

این تیم حکاکی‌های بشقاب‌ها را با نقاشی‌های جغدها که توسط کودکان 4 تا 13 ساله انجام می‌شد مقایسه کردند و دریافتند که کیفیت و تنوع در “مضر بودن” صفحات مشابه نقاشی‌های مدرن است.

پلاک های تخته سنگ با تصاویری به شکل جغد

تخته سنگ‌های مربوط به حدود 5000 سال پیش که با تصاویری از جغدها حکاکی شده‌اند، ممکن است به جای هدیه قبر، هنر کودکان بوده باشد، اما همه قانع نشده‌اند.

انسان


1 دسامبر 2022

نقاشی جغدها توسط کودکان

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2349509-owl-like-engravings-from-copper-age-may-have-been-made-by-children/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

هر پلاک دارای بدن و سر با طیف وسیعی از ویژگی های حکاکی شده شبیه منقار جغد، پرها و چشمان بزرگ است.

باستان شناسان قبلاً گفته بودند که ده ها پلاک با تصویر جغد نمادی از الهه ها هستند که به عنوان قربانی برای تدفین بر روی افراد متوفی قرار می گرفتند. این بحث وجود دارد که آیا این حکاکی‌ها مربوط به جغدها، مردم یا سایر چهره‌ها هستند.

جان جی بلک

اکنون، جین مشکی در شورای ملی تحقیقات اسپانیا و همکارانش پیشنهاد کردند که کودکان جغدها را با استفاده از ابزارهای مسی، سنگ چخماق یا کوارتز روی تخته سنگ حکاکی کنند.

برای داستان انسانی ما، یک خبرنامه ماهانه رایگان در مورد انقلاب باستان شناسی و تکامل انسان ثبت نام کنید.

آیا تخته سنگ هایی مانند این (که در سمت چپ ماکت است) می تواند توسط کودکان ساخته شده باشد؟

طبق تفاسیر قبلی، بسیاری از صفحات دارای سوراخ های کوچکی هستند که ممکن است ریسمانی از آنها عبور داده شده باشد. به جای ریسمان، تیم سیاهپوست پیشنهاد می‌کند که پرهای پرندگان را می‌توان در سوراخ‌ها قرار داد تا از جغدهای بومی تقلید کند.

پلاک‌های تخته سنگی حکاکی‌شده با ویژگی‌های جغد مانند ممکن است در درجه اول آثار هنری کودکان بوده باشد تا پیشکش قبر که قبلاً پیشنهاد شده بود، اما این ایده بحث برانگیز است.

می‌گوید: «من تلاش برای وارد کردن کودکانی که در نظریه‌های باستان‌شناسی نادرست هستند، به تصویر ما از ماقبل تاریخ تحسین می‌کنم». جاناتان توماس در دانشگاه آیووا او می‌گوید، اما مقایسه این چاپ‌ها با نقاشی‌های مدرن دانش‌آموزان، دلیل محکمی نیست.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار