حیوانات کوچک و سریع زمان را سریعتر از موجودات بزرگ و کند درک می کنند

او و همکارانش با بررسی تحقیقات منتشر شده قبلی در مورد آزمایش همجوشی سوسو زدن، یک معیار رایج برای سرعت درک گذر زمان توسط حیوانات، شروع کردند. در طول آزمایش، محققان فرکانس نور چشمک زن را تا زمانی افزایش می دهند که حیوان آن را به عنوان یک درخشش مداوم درک کند که با واکنش گیرنده های نور در شبکیه چشم حیوان نشان داده می شود.

Shutterstock/Boyphare

سنجاقک ها، حشرات، حیوانات، طبیعت، سنجاقک کلان - روی چشم تمرکز کنید.

هنگامی که آنها 138 گونه مختلف را با هم مقایسه کردند، دریافتند که تاج خار ستاره دریایی (Placi Acanthaster) با کمترین سرعت متوجه تغییرات می شود، فقط سه بار در هر چهار ثانیه، به طور متوسط ​​کمتر از یک فلاش در ثانیه ثبت می کند.

تحقیقات هیلی نشان داد که سنجاقک‌ها می‌توانند سریع‌ترین تغییرات را در محیط خود درک کنند و 300 فلاش در ثانیه را تشخیص دهند – تقریباً پنج برابر سریع‌تر از انسان و 400 برابر سریع‌تر از ستاره‌های دریایی. ماتریکسهیلی می گوید، درک سنجاقک ها از زمان را توصیف می کند.

هیلی می‌گوید: «در دنیای آنها، همه چیز تار است. درک زمان ستاره‌های دریایی می‌تواند بسیار کند باشد، زیرا این یک گیاه‌خوار است – برای خوردن غذا نیازی به ضربه سریع ندارد. یک پولیپ مرجانی خوشمزه در همان مکان خواهد بود حتی اگر بیش از یک ثانیه طول بکشد تا ستاره دریایی آن را پیدا کند. از سوی دیگر، یک شکارچی دریایی مانند کوسه، برای صید ماهی‌هایی که دائماً در حال حرکت هستند، باید سریع‌تر ببیند.

موجودات سریع السیر – به خصوص حیوانات کوچک، حیوانات پرنده و شکارچیان بزرگ اقیانوس – سریعتر از دیگران زمان را درک می کنند. یعنی می‌توانند فریم‌های بیشتری را در ثانیه نسبت به حیوانات آهسته‌تر در زنجیره غذایی مانند ستاره‌های دریایی بر اساس مقایسه بیش از 100 گونه پردازش کنند.

مقایسه 138 گونه نشان می دهد که سنجاقک ها تغییرات محیط خود را پنج برابر سریعتر از انسان و 400 برابر سریعتر از ستاره دریایی درک می کنند.

زندگی


20 دسامبر 2022

ستاره دریایی تاج خار از مرجان های سخت سفید شده مرده در صخره های استوایی تغذیه می کند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2352665-small-and-speedy-animals-perceive-time-faster-than-big-slow-creatures/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

سنجاقک ها می توانند در “زمان گلوله” ببینند

می‌گوید: «ما قبلاً می‌دانیم که حیوانات مختلف زمان را متفاوت از ما درک می‌کنند کوین هیلی در دانشگاه گالوی ایرلند، که نتایج را در نشست انجمن اکولوژیکی بریتانیا در 20 دسامبر ارائه کرد. اما او می خواست بداند: “اگر شما یک شکارچی هستید، آیا چشمان شما سریعتر از یک گیاهخوار است؟”

هیلی می‌گوید: «این شبیه اندازه‌گیری نرخ فریم چشم‌هایتان است. به عنوان مثال، انسان می تواند سوسو زدن نور را با سرعت 65 فلاش در ثانیه تشخیص دهد. این بدان معنی است که آنها می توانند تغییرات محیط خود را 65 بار در ثانیه درک کنند.

شاتراستاک/ریچارد ویتکامب

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

به طور متوسط، حیوانات پرنده تغییرات نور را سریعتر از حیوانات خشکی تشخیص می دهند، احتمالاً به این دلیل که باید بتوانند به سرعت تغییرات اطراف خود را تشخیص دهند تا از برخورد جلوگیری کنند. هیلی می گوید: «اگر پرواز کنی، سریعتر می بینی».

ستاره دریایی تاجی از خار که از مرجان تغذیه می کند

توسط احمد گل کار

احمد گل کار