خشکسالی، نه استخراج لیتیوم، بزرگترین صحرای نمک شیلی را خشک می کند

تولید لیتیوم اغلب به دلیل خشک شدن آب شیرین در “مثلث لیتیوم” آمریکای جنوبی – منطقه ای از رشته کوه های آند در شیلی، آرژانتین و بولیوی که بیشتر ذخایر لیتیوم جهان را در خود دارد، مقصر می دانند. اما خشکسالی طولانی مدت احتمالاً مسئول بیشتر خشک شدن است.

یک نمای هوایی حوضچه‌های آب نمک و مناطق فرآوری معدن لیتیوم سوکویمیچ (SQM) را در منطقه نمک آتاکاما نشان می‌دهد، دومین نمکزار بزرگ جهان و بزرگ‌ترین ذخایر لیتیوم در حال حاضر در حال تولید، با بیش از یک چهارم ذخایر شناخته شده جهان. ذخایر، در صحرای آتاکاما در شمال شیلی، 10 ژانویه 2013. شرکت کود شیمیایی SQM پس از درگیر شدن در یک رسوایی مالی کمپین انتخاباتی که تشکیلات شیلی را تکان داد و رهبران تجاری و سیاستمداران را با روابط نزدیک با سال های 1973-1990 آلوده کرد، مدیر اجرایی خود را اخراج کرد. دیکتاتوری آگوستو پینوشه  تصویر گرفته شده در 10 ژانویه 2013. رویترز/ایوان آلوارادو (شیلی - برچسب‌ها: سیاست محیطی جامعه) - GM1EB3I04EU01
نمایی هوایی از حوضچه های آب نمک و مناطق فرآوری معدن لیتیوم SQM در شیلی

استخراج لیتیوم برای خشک کردن منطقه ای از آند که در آن فلز به طور طبیعی یافت می شود مقصر شناخته شده است – اما خشکسالی می تواند مقصر باشد.

محیط


4 نوامبر 2022

به عنوان یک جزء کلیدی در باتری ها، لیتیوم برای دور شدن از سوخت های فسیلی ضروری است. انتظار می رود تقاضا برای فلز سفید نرم تا 40 برابر افزایش یابد.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345815-drought-not-lithium-mining-is-drying-out-chiles-largest-salt-flat/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ایوان آلوارادو/ رویترز

توسط احمد گل کار

احمد گل کار