خشکسالی بزرگ آمریکا می تواند زندگی را به شکلی که ما می شناسیم خراب کند – فقط به تاریخ نگاه کنید

نمای هوایی از شهر باستانی مایاها چیچن ایتزا
نگاهی به برخی از بدترین خشکسالی های گذشته می تواند به ما کمک کند تا برای خشکسالی های بزرگ آینده آماده شویم. در زیر، بررسی کنید که چگونه خشکسالی های بزرگ چشم انداز و جوامع انسانی را در دو هزاره گذشته تغییر داده است.

گرمایش جهانی این خشکسالی ها را در بسیاری از نقاط شدیدتر و مکررتر کرده است، اما این خشکسالی های استثنایی شدید – یا خشکسالی های بزرگ – فقط یک پدیده مدرن نیستند. با توجه به الف بررسی اخیرخشکسالی های بزرگ در 2000 سال گذشته در همه قاره ها به جز قطب جنوب رخ داده است.

در سرتاسر جهان، خشکسالی های شدید زندگی میلیون ها نفر را مختل کرده است. در جنوب غربی آمریکای شمالی و در سواحل اقیانوس آرام آمریکای جنوبی، بدترین خشکسالی های بزرگ در هزاره فاجعه آهسته ایجاد کرده است، زیرا سطح مخازن کاهش می یابد و کل مناطق آماده کاهش بی سابقه برای جبران کسری هستند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2347393-us-megadrought-could-upend-life-as-we-know-it-just-look-to-history/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ما دقیقاً نمی دانیم که خشکسالی بزرگ کنونی چگونه در جنوب غربی آمریکای شمالی پایان خواهد یافت، اما نمونه هایی وجود دارد که در طول تاریخ می توان از آنها استخراج کرد.

محیط


17 نوامبر 2022

در شاخ آفریقا، بدترین خشکسالی در 40 سال اخیر رخ داده است 7 میلیون نفر در خطر گرسنگی در اروپا و چین، خشکسالی و گرما رودخانه ها را غیر قابل عبور کرده و باعث کاهش تولید انرژی در سدها و نیروگاه های هسته ای شده است.

شاتراستاک/الکساندر مدودکوف

ویرانه های شهر باستانی مایاها چیچن ایتزا

توسط احمد گل کار

احمد گل کار