خشکسالی بزرگ در ایالات متحده: هر آنچه که باید بدانید


از مصرف انفرادی آب گرفته تا درس‌هایی از تمدن‌های گذشته، این چیزی است که ما داریم سرزمین خشک مجموعه‌ای از تأثیر خشکسالی بزرگ در جنوب غربی آمریکای شمالی فاش شد

محیط


7 دسامبر 2022

بستر دریاچه خشک در مخزن سن لوئیس

بستر دریاچه خشک در مخزن سن لوئیس در کالیفرنیا

دیوید پل موریس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

از سال 2000، جنوب غربی آمریکای شمالی در چنگال یک خشکسالی بزرگ بوده است. خشکسالی شدید چشم انداز را به شدت تغییر می دهد، دریاچه ها را خشک می کند و رودخانه عظیم کلرادو را به حدی کوچک می کند که اغلب نمی تواند به دریا برسد.

خشکسالی های شدید از این نوع چیز جدیدی نیست – آنها در 2000 سال گذشته در هر قاره خارج از قطب جنوب رخ داده اند. اما به تازگی است که ما شروع به شناسایی الگوهای پیچیده آب و هوایی جهانی کرده ایم که باعث ایجاد آنها می شوند.

در ما سرزمین خشک سری، ما به این لحظه منحصر به فرد برای آمریکای شمالی نگاه کردیم. ما بررسی کردیم که چه چیزی باعث خشکسالی های بزرگ می شود، چه زمانی پایان می یابد، و پس از آن زمین چه زخم های دائمی خواهد داشت.

ما همچنین بررسی کرده‌ایم که چگونه تصمیم‌های شخصی و سیاسی می‌توانند به کمک یا بدتر کردن اوضاع کمک کنند – از در نظر گرفتن گسترش مراکز داده پرمصرف آب تا کشف اینکه چه چیزی مردم را به مصرف کمتر آب سوق می‌دهد.

در نهایت، در یک داستان روی جلد مجله ما در ایالات متحده، به تهدید خاص برای رودخانه کلرادو و پیشنهادات رادیکال برای نجات آن نگاه کردیم که در نهایت جدی گرفته می‌شوند. به طور فزاینده ای واضح است که مناظر شگفت انگیز جنوب غربی آمریکای شمالی برای همیشه توسط این خشکسالی شدید تغییر خواهد کرد، اما ما هنوز در مورد اینکه آینده جدید چگونه خواهد بود، حرفی برای گفتن داریم.

مگا خشکسالی چیست؟

خودرویی از پل اینترپرایز بر روی سواحل خشک دریاچه اوروویل در اوروویل کالیفرنیا عبور می کند.

مگا خشکسالی چیست؟ چگونه دانشمندان کمبود شدید آب را تعریف می کنند

خشکسالی در جنوب غربی آمریکای شمالی به قدری شدید است که محققان آن را فقط خشکسالی نمی نامند، بلکه در عوض از اصطلاح “مگا خشکسالی” استفاده می کنند. اجماع فزاینده این است که این خشکسالی ها بیشتر و شدیدتر خواهند شد، تا حدی به لطف تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان.

خشکسالی بزرگ کی به پایان می رسد؟

زمین خشک ترک خورده در نزدیکی فرمونت، کالیفرنیا، ایالات متحده؛  کد شاتر استاک 173917970;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

خشکسالی شدید می تواند به یک امر عادی جدید در جنوب غربی ایالات متحده تبدیل شود

در یک تحلیل جدید در ماه اکتبر، محققان خشکسالی از ناسا و دانشگاه نیویورک دریافتند که شرایط خشک در جنوب غربی آمریکای شمالی ممکن است نه تنها از بین برود – بلکه در عوض، ما می‌توانیم با یک تغییر اقلیم دائمی به نام “خشک شدن” روبرو شویم.

آیا مراکز داده در خشکسالی نقش دارند؟

مجموعه ای از برج های خنک کننده در ساختمان مرکز داده.  کد شاتر استاک 368730815;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

مراکز داده چقدر آب مصرف می کنند؟ اکثر شرکت های فناوری نمی گویند

اشتهای روزافزون ما برای داده ها می تواند خشکسالی را تشدید کند زیرا مراکز داده از مقدار زیادی آب برای خنک کردن استفاده می کنند. و ممکن است در سال‌های آینده بارزتر شود – مراکز داده بسیاری در برخی از مناطق خشکسالی‌زده در ایالات متحده ساخته می‌شوند.

خشکسالی بزرگ چگونه زمین را تغییر می دهد؟

آیا تغییرات آب و هوایی باعث بدتر شدن خشکسالی شدید می شود؟

حقیقت یا پیامدها، مکزیک جدید - 15 اوت: نمایی هوایی از یک

چه چیزی باعث خشکسالی شدید در آمریکای شمالی و جنوبی می شود؟

خشکسالی های بزرگ در طول تاریخ دوباره رخ داده است، اما تغییرات آب و هوایی انسانی می تواند الگوهای آب و هوایی موجود را عمیق تر کند. همانطور که می‌دانیم دقیقاً چگونه این اتفاق می‌افتد، یک سوال حتی بزرگ‌تر مطرح می‌شود: آیا تغییرات آب و هوایی نه تنها اثرات الگوهای قدیمی را تقویت می‌کند، بلکه آنها را مختل می‌کند؟

آیا زمین به حالت قبل از خشکسالی بزرگ بازخواهد گشت؟

باغ انار متروکه در زمان خشکسالی

خشکسالی بزرگ آمریکا فقط پایان نخواهد یافت – زمین را برای همیشه تغییر خواهد داد

عواقب خشکسالی های تاریخی شدید می تواند به ما نگاهی اجمالی به آینده بدهد – و این منظره ای هشیارکننده است. حتی اگر بارندگی ها باز گردند، زمین ممکن است برای همیشه تغییر کند. همانطور که سامانتا استفنز، اقلیم شناس به نیوساینتیست گفت: «با استانداردهای امروزی، ما همیشه در خشکسالی خواهیم بود.

چه چیزی مردم را به کاهش مصرف آب سوق می دهد – و آیا واقعاً تفاوتی ایجاد می کند؟

WXFHW9 مردی در حال آبیاری چمن سبز، پاشیدن آب روی چمن با تفنگ آب، نمای نزدیک بدون چهره

وقتی آب تمام می شود، چگونه مردم را وادار می کنید از سهم منصفانه خود استفاده کنند؟

مقابله با کاهش شدید عرضه آب نیازمند کاهش قابل توجهی در مصرف آب است – از تولید برق و کشاورزی گرفته تا افراد ساکن در خانه‌هایشان. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انجام این کار این است که به مردم نشان دهیم مصرف آب آنها در مقایسه با همسایگانشان چگونه است.

چگونه می توانم مصرف آب خود را در حال حاضر کاهش دهم؟

در طرح‌های اولیه و فایل‌های کاری خود از کمپ‌های بدون واترمارک استفاده کنید، سپس پس از نهایی شدن همه چیز، تصاویر خود را مجوز دهید.  تصاویری که به‌عنوان بارگیری‌های دسترسی آسان علامت‌گذاری شده‌اند، به‌طور خودکار جزو برنامه‌های دانلود یا اشتراک دیگری که ممکن است داشته باشید به حساب نمی‌آیند.

8 کاری که می توانید همین الان برای کاهش مصرف آب انجام دهید

خوشبختانه، تغییرات کوچک بسیاری وجود دارد که تأثیر بزرگی بر کاهش مصرف آب دارد. برای مثال، کارکردن ماشین ظرفشویی نسبت به شستن ظروف با دست در مصرف آب بسیار کارآمدتر است و فقط با بستن شیر آب در حین مسواک زدن، تا 15 لیتر آب در هر مسواک زدن صرفه جویی می شود.

خشکسالی بزرگ چگونه می تواند جامعه را تغییر دهد؟

چگونه رودخانه کلرادو را نجات دهیم؟

اینجا دریاچه پاول از آسمان در سال 2015 است http://michaelfriberg.com/killing-the-colorado/

چرا رودخانه کلرادو در حال خشک شدن است – و چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم

رودخانه باشکوه کلرادو که گرند کنیون را حک کرده است در سطح بی سابقه ای قرار دارد. اگرچه سیاست‌های استفاده از آب که قدمت یک قرن پیش برمی‌آیند جرقه بحران کنونی را برانگیخته است، شرایط خشکسالی مداوم اوضاع را بسیار بدتر کرده است و اکنون پیشنهادات گسترده‌ای را برای نجات کلرادو ایجاد کرده است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350262-everything-you-need-to-know-about-the-us-megadrought/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار