خشکسالی شدید می تواند به یک امر عادی جدید در جنوب غربی ایالات متحده تبدیل شود

کوک می‌گوید: «اگر به یک خط مبنا کاملاً جدید با تغییرات اقلیمی بروید، که در آن حتی سال‌های مرطوب نیز با سال‌های عادی گذشته برابری می‌کنند، پس طبق این تعریف شما دائماً در خشکسالی هستید. این طرز تفکر ما در مورد خشکسالی را به چالش می کشد.»

در کار قبلی، ویلیامز و همکارانش دریافتند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان تقریباً علت آن است 46 درصد از شدت خشکسالی بزرگ در جنوب غربی آمریکای شمالی. آنها به این نتیجه رسیدند که گرم شدن هوا در درجه اول با خشک کردن خاک به خشکسالی کمک می کند کاهش میزان بارندگی که به صورت برف می باردبرف کمتری برای تامین آب برای ماه‌های خشک‌تر و گرم‌تر باقی می‌ماند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2340790-megadrought-could-become-the-new-normal-in-the-southwestern-us/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

nvelichko/Shutterstock

در سناریوی انتشار گازهای گلخانه ای بسیار بالا، مدل سازی توسط سامانتا استیونسون در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، و همکارانش دریافتند که جنوب آفریقا، جنوب غربی آمریکای شمالی، اروپای غربی و استرالیا شرایطی شبیه به خشکسالی را برای بیشتر قرن بیست و یکم تجربه خواهند کرد.

محققان داده‌های 22 مدل مختلف آب و هوایی را در مناطق پروژه‌ای که با خطر خشکسالی شدید و متوسط ​​تا سال 2100 مواجه هستند، جمع‌آوری کردند.

با توجه به زمینه ارائه شده توسط این رکورد طولانی مدت، محققان سپس بررسی کردند که چگونه فرآیندهای آب و هوایی طبیعی و تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان ممکن است بر این رویدادهای شدید در آینده تأثیر بگذارند و نتایج حاصل از مطالعات مدل‌سازی آب و هوای مختلف را ترکیب کردند.

آنها دریافتند که باقیمانده خشکسالی عمدتاً به دلیل روند تکرارشونده دمای سطح دریا در اقیانوس آرام به نام La Niña است که می تواند با جو در تعامل باشد و بر اقلیم در مناطق دورافتاده تأثیر بگذارد. پارک می گوید، با این حال، بدون تأثیر اضافی گرمایش ناشی از انسان، خشکسالی احتمالاً به یک خشکسالی بزرگ تبدیل نمی شد.

کوک می گوید: «ما نمی توانیم به آب و هوای 2000 سال گذشته برگردیم. ما در حال تغییر اساسی کل سیستم و حرکت آن هستیم.»

بر اساس یک سناریوی انتشار متوسط، محققان دریافتند که مناطقی که احتمالاً تا پایان قرن جاری به شرایط خشک‌تر تبدیل می‌شوند عبارتند از جنوب غربی آمریکای شمالی، استرالیا، آسیای مرکزی و جنوب شرقی، مدیترانه و غرب آمریکای جنوبی – که در آن یک ابر بزرگ وجود دارد. خشکسالی در حال حاضر غرب و شرق آفریقا، جنوب آسیا و شمال چین نیز با افزایش جزئی خطر خشکسالی بزرگ مواجه خواهند شد.

زمین خشک ترک خورده در نزدیکی فرمونت، کالیفرنیا، ایالات متحده؛  کد شاتر استاک 173917970;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

محققان دریافته‌اند که خشکسالی‌های طولانی مدت، شدید یا گسترده در دو هزاره گذشته در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب رخ داده است.

بسته به انتشار گازهای گلخانه‌ای، گرمایش آینده می‌تواند شرایط را حتی در برخی مکان‌ها بیشتر کند و میانگین دما و بارندگی را تغییر دهد و نوعی خشکسالی دائمی ایجاد کند – چیزی که محققان آن را “آب و هوای جدید عادی” می‌نامند.

خشکسالی طبق تعریف چیزی است که به پایان می رسد. توضیح می‌دهد: «خشکسالی دوره‌ای موقتی است که در دسترس بودن آب کمتر از حد معمول است». بنجامین کوک در دانشگاه کلمبیا در نیویورک. حتی خشکسالی های بزرگ که قرن ها ادامه داشت، سرانجام با بازگشت سال های مرطوب تر به پایان رسید. اما چه اتفاقی می‌افتد که خود عادی تغییر کند؟

مرجع مجله: طبیعت زمین و محیط را بررسی می کند، DOI: 10.1038/s43017-022-00329-1

در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

بر روی نقشه، مناطق در ?  ریسک بالا؟  در پایان قرن بیست و یکم (دایره‌های قرمز) به معنای تغییر گروه چند مدل به شرایط خشک‌تر (مانند آمریکای شمالی غربی، اروپا، آمریکای مرکزی) بود، در حالی که افرادی که در معرض خطر متوسط ​​هستند (دایره‌های نارنجی) معمولاً کوچک‌تر را تجربه می‌کنند. افزایش خطر خشکسالی بزرگ مرتبط با زیرمجموعه های الگوها به جای تغییر مداوم در میانگین مجموعه (به عنوان مثال، غرب آفریقا، غرب، شمال چین).

خشکسالی های فوق العاده شدید – یا خشکسالی های بزرگ – بخشی از تنوع طبیعی آب و هوا هستند. با این حال، در مکان‌هایی که در برابر این رویدادهای شدید آسیب‌پذیر هستند، مانند جنوب غربی آمریکای شمالی، گرمایش جهانی ناشی از انسان می‌تواند دمای پس‌زمینه و بارش را تغییر دهد به طوری که خشکسالی به یک امر عادی تبدیل شود.

خشکسالی شدید در آمریکای شمالی

این داستان بخشی از داستان ماست سرزمین خشک مجموعه ای در مورد خشکسالی در حال انجام در جنوب غربی آمریکای شمالی، بدترین خشکسالی در بیش از 1200 سال اخیر

کوک و همکارانش تحقیقاتی را در مورد تلفات جهانی خشکسالی در 2000 سال گذشته بررسی کردند تا الگوهای رایج و علل خشکسالی های بزرگ را شناسایی کنند. آنها به مطالعاتی نگاه کردند که الگوهای متمایز به جا مانده در حلقه های درختان، رسوبات دریاچه ها، استالاگمیت ها و دیگر سوابق طبیعی را بررسی کردند تا زمان و شدت خشکسالی را قبل از رکوردهای مدرن مشخص کنند.

آنها دریافتند که مناطقی که قبلاً به عنوان بخشی از تغییرات آب و هوایی طبیعی در برابر خشکسالی شدید آسیب پذیر هستند، احتمالاً با گرم شدن هوا این خطر را افزایش می دهند. این در درجه اول به دلیل دماهای بالاتر است، نه تغییرات پیش بینی شده در بارندگی کلی.

مجلات Nature Terre et Environnement; کوک و همکاران

توضیح می‌دهد: «با گرم کردن هوا، نیاز به آب هوا افزایش می‌یابد پارک ویلیامز در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، یکی از نویسندگان این تحقیق. هوای گرمتر می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه داردیعنی آب کمتری در آبراه ها یا در زمین باقی می ماند.

شرایط شدید خشکسالی مانند مواردی که بخش‌هایی از کالیفرنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌تواند در برخی مناطق به یک هنجار جدید تبدیل شود

توسط احمد گل کار

احمد گل کار