خشکسالی شدید: 8 کاری که می توانید همین الان انجام دهید تا مصرف آب خود را کاهش دهید

یک باغ کم مصرف می تواند مصرف آب در فضای باز را کاهش دهد 20 تا 50 درصد. با انتخاب پوشش گیاهی بومی مقاوم در برابر خشکسالی، ترکیب درختان بیشتر برای سایه، و گروه بندی گیاهان بر اساس نیازهای آبیاری، در محوطه سازی خود تجدید نظر کنید.

بهبود سیستم های آبیاری

یک واشر متوسط ​​در هر بار نزدیک به 120 لیتر آب مصرف می کند. از طرف دیگر یک ماشین لباسشویی با راندمان بالا، کمتر از 50 لیتر در هر سیکل مصرف می کند و می تواند لباس های دوتایی را نگه دارد. اگر نمی توانید یک ماشین جدید بخرید، یک یا دو بار پوشیدن مجدد لباس می تواند تعداد بار شما را کاهش دهد.

5 دقیقه دوش بگیرید

در مناطق خشکسالی زده در سراسر جهان، همه باید سهم خود را برای حفظ منابع رو به کاهش انجام دهند. تغییرات ساده می تواند به کاهش مصرف آب کمک کند

محیط


10 نوامبر 2022

مقدار آب صرفه جویی شده توسط ماشین ظرفشویی را ثابت کردیم

پاتریشیا ماروکین/گتی ایماژ

با استفاده از ماشین ظرفشویی به جای شستن دستی ظروف آشپزخانه می توانید سالانه بیش از 6700 لیتر آب صرفه جویی کنید. طبق یک مطالعه در سال 2020. فقط مطمئن شوید که فقط شارژ کامل را اجرا کنید! اگر ماشین ظرفشویی ندارید، سینک خود را مسدود کنید یا در حین شستشو از سینک استفاده کنید.

شیر آشپزخانه را ببندید

را خانواده متوسط ​​آمریکایی سالانه نزدیک به 38000 لیتر آب نشت می کند. شایع ترین منابع نشتی در خانه ها، بالکن های قدیمی توالت، شیرآلات و سر دوش هستند. تعویض یا سفت کردن این قطعات می تواند 10 درصد در قبض آب خانه ها صرفه جویی کند.

چمن خود را دوباره طراحی کنید

هر قطره در بحران آب مهم است

در طرح‌های اولیه و فایل‌های کاری خود از کمپ‌های بدون واترمارک استفاده کنید، سپس پس از نهایی شدن همه چیز، تصاویر خود را مجوز دهید.  تصاویری که به‌عنوان بارگیری‌های دسترسی آسان علامت‌گذاری شده‌اند، به‌طور خودکار جزو برنامه‌های دانلود یا اشتراک دیگری که ممکن است داشته باشید به حساب نمی‌آیند.

تقریبا نیمی از مصرف آب در فضای باز مسکونی از طریق تبخیر، باد یا رواناب هدر می رود. برای جلوگیری از هدر رفتن آب، آبپاش ها را با آبیاری قطره ای یا سیستم آبپاش اتوماتیک جایگزین کنید. اگر این امکان وجود ندارد، برای کاهش تبخیر، چمن خود را بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 8 صبح آبیاری کنید.

ماشین های لباسشویی را به روز کنید

با بستن شیر آب هنگام مسواک زدن بین 7.5 تا 15 لیتر آب با هر بار مسواک زدن صرفه جویی می شود. بسته به شیر حمام شما.

مقاله اصلاح شد 10 نوامبر 2022

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2346463-8-things-you-can-do-right-now-to-cut-back-your-water-use/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

آب را کاهش دهید غذای منجمد را به جای قرار دادن در زیر آب جاری در یک شب در یخچال آب کنید و به جای زیر شیر آب در یک کاسه پر از آب تمیز کنید. همچنین قبل از قرار دادن ماشین ظرفشویی به جای آبکشی ظروف را خراش دهید – مواد شوینده طوری طراحی شده اند که به باقی مانده غذا بچسبند و این کار را برای شما انجام خواهند داد.

هوشمندتر مسواک بزنید

دوش تقریبا 17 درصد از مصرف آب داخل ساختمان. با نصف کردن یک آبکشی 10 دقیقه ای، می توانید تقریباً 47 لیتر آب در هر دوش ذخیره کنید.

ظروف را برای شستن دست ها از بین ببرید

در بخش‌هایی از ایالات متحده، خشکسالی‌های طولانی مدت زمین را خشک کرده و آب را به منبعی کمیاب تبدیل کرده است – و پایانی در چشم نیست. برای بسیاری از ایالات متحده، تغییرات آب و هوایی خشکسالی را به حالت عادی تبدیل کرده است و یک خشکسالی بزرگ 22 ساله را تشدید کرده است که ایالت های غربی ایالات متحده را برای صرفه جویی در مصرف آب به تکاپو انداخته است. مقامات دولتی باید با تغییر سیاست‌ها، با استفاده از قطع‌های اجباری و رفتاری «تحریک‌های» برای تشویق مردم به استفاده کمتر، با کمبودهای گسترده آب مقابله کنند. در اینجا چند تغییر ساده وجود دارد که می توانید برای محدود کردن مصرف آب در خانه ایجاد کنید.

شیرهای نشتی را تعمیر کنید

توسط احمد گل کار

احمد گل کار