خوردن غذا در یک پنجره 10 ساعته ممکن است اثرات مضر سلامتی ناشی از نوبت کاری را کاهش دهد

شرکت‌کنندگان وعده‌های غذایی خود را با استفاده از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند ثبت کردند و نظرسنجی‌های خواب و سلامت قبل و بعد از مطالعه را تکمیل کردند. محققان همچنین نمونه خون گرفتند و وزن شرکت کنندگان را ردیابی کردند. آتش نشانان در گروه تغذیه با زمان محدود، پس از 12 هفته نسبت به گروه کنترل، سلامتی خود را بهبود بخشیدند. بزرگترین پیشرفت در اندازه ذرات کلسترول مضر به نام لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم بود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به طور متوسط، اندازه این ذرات در گروه تغذیه با محدودیت زمانی تقریباً 3 درصد کاهش یافت، در مقایسه با کاهش 0.5 درصدی در گروه کنترل.

خوردن روزانه در یک پنجره 10 ساعته می تواند با عواقب سلامتی ناشی از نوبت کاری، مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان مقابله کند.

مرجع مجله: متابولیسم سلولی، DOI: 10.1016/j.cmet.2022.08.018

عکس استوک آنجی شارپ / آلامی

آنها به 137 آتش نشان در سن دیگو، کالیفرنیا، توصیه کردند که 12 هفته از رژیم غذایی مدیترانه ای – سرشار از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و روغن زیتون، و گوشت قرمز و شکر کم- صرف کنند. آنها از 70 نفر از آنها خواستند که هر روز در همان پنجره 10 ساعته غذا بخورند و از 67 نفر دیگر هر وقت خواستند غذا بخورند. قبل از مطالعه، این گروه ها تفاوت قابل توجهی در سلامت نداشتند و بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان حداقل یک عامل خطر برای بیماری قلبی یا متابولیک مانند فشار خون بالا یا چاقی داشتند.

نوبت کاری ریتم شبانه روزی را مختل می کند، چرخه خواب و بیداری 24 ساعته که بر فعالیت اندام های مختلف نیز حاکم است. غذا خوردن می تواند این ریتم ها را تنظیم کند. برای اینکه ببینیم آیا تغییر غذا و زمان خوردن افراد می تواند با مضرات نوبت کاری مقابله کند یا خیر، پاندا ساچیداناندا در موسسه مطالعات بیولوژیکی سالک در کالیفرنیا و همکارانش آتش نشانانی را که به صورت شبانه روزی کار می کردند مورد مطالعه قرار دادند.

با این حال، از مطالعه فعلی مشخص نیست که آیا این رژیم در دراز مدت امکان پذیر است یا خیر جینگی کیان در دانشگاه هاروارد در ماساچوست. او می‌گوید: «اگر می‌خواهیم مزایای ثابتی برای کارگران شیفت داشته باشیم، باید بدانیم که آیا آنها می‌توانند این مداخله را برای یک سال یا حتی بیشتر ادامه دهند یا خیر».

ANRTR4 آتش‌نشان‌های آماده‌باش که برای صرف ناهار توقف می‌کنند

آتش نشانان و سایر کارگران شیفت می توانند از تغذیه با محدودیت زمانی بهره مند شوند

همانطور که تحقیقات قبلی نشان داده است، یک رژیم غذایی محدود ممکن است به جلوگیری از مشکلات سلامتی مرتبط با نوبت کاری کمک کند. میزان ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت را کاهش می دهد در موش هایی که ریتم شبانه روزی را مختل کرده بودند و خطر چاقی و دیابت را افزایش می دادند.

پاندا می گوید: «این بسیار مهم است، زیرا یکی از علل اصلی مرگ یا ناتوانی در میان آتش نشانان، بیماری قلبی عروقی است.

آتش‌نشانانی که رژیم محدود زمانی داشتند نیز به طور متوسط ​​کاهش کمی بیشتر در وزن، فشار خون دیاستولیک، مصرف الکل، کالری دریافتی و اختلال خواب داشتند. رژیم غذایی با محدودیت زمانی همچنین منجر به کاهش بیشتر فشار خون و قند خون در آتش نشانان با سطوح بالای این نشانگرها شد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2340830-eating-in-a-10-hour-window-may-reduce-the-health-harms-of-shift-work/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برای خلاصه ای از تمام اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، هر شنبه برای خبرنامه بررسی سلامت رایگان ما ثبت نام کنید.

پاندا می‌گوید: «اگر آتش‌نشان‌ها از رژیم مدیترانه‌ای پیروی کنند، خوب است، اما اگر رژیم غذایی را با غذا خوردن با زمان محدود ترکیب کنند، حتی بهتر است. غذا خوردن به تعیین زمانی که اندام ها وظایف خاصی را انجام می دهند کمک می کند. به عنوان مثال، معده معمولاً غذا را در طول روز هضم می کند و در شب خود را ترمیم می کند، اما نمی تواند این وظایف را به طور همزمان انجام دهد. او می گوید که یک برنامه غذایی ثابت در طول روز این الگو را تقویت می کند و تضمین می کند که اندام های مختلف زمانی برای ترمیم خود دارند.

آتش نشانانی که به صورت شبانه روزی کار می کردند و فقط بین ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر غذا می خوردند، شاهد بهبود سلامت قلب، قند خون و فشار خون بودند.

سلامتی


4 اکتبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار