دامپزشکان مسئول سلامت و ایمنی مواد غذایی کشور هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد آقامیری به مناسبت روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته گرامیداشت دامپزشکی در کشور، ضمن اعلام عناوین اقدامات انجام شده و اجرا شده، بر اهمیت تلاش همه دست اندرکاران تاکید کرد. دامپزشکی کشور برای تحول عمیق خدمات بهداشتی و درمانی به تولیدکنندگان و کمک های ارجاعی به بهداشت عمومی.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور موضوع معیشت و دغدغه همکاران دامپزشکی را یکی از دغدغه های همیشگی و جدی خود دانست و تصریح کرد: ضمن اینکه مطمئن هستم این موضوع بر رسالت حرفه ای همکارانم به ویژه در امر درمان تاثیری نخواهد داشت. بیماری های رایج و خطرات آنها برای زندگی؛ اما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ملی دامپزشکی (23 مهر) با شعار “غذای سالم، انسان سالم، غذای دام سالم و دام سالم” با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد. و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سالن کنفرانس شورای اسلامی.


منبع: https://www.irna.ir/news/84906711/%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اهمیت برخورد با کشتارهای غیرقانونی در سطح کشور خواستار توجه ویژه همه همکاران در سراسر کشور شد و افزود: از آنجایی که تمامی اقدامات نظارتی همکارانم اعتقادی است. عمیق ترین دغدغه آنها سلامت مردم است لذا برای همه آنها آرزوی سلامتی دارم و سازمان دامپزشکی در خط مقدم امنیت غذایی کشور قرار دارد و با کمک و همکاری همکارانم شبانه روز در این راستا تلاش می کنند. از همه زحمات آنها تا کنون تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: امیدوارم همه همکاران تلاش مضاعف خود را برای افزایش ضریب ایمنی غذای مردم برای حفظ امنیت و سلامت مردم دو چندان کنند.

آقامیری با اشاره به مهم ترین برنامه های سازمان دامپزشکی کشور در دوره اخیر مدیریت این سازمان از بدو تاسیس جهاد دامپزشکی، تبیین جهاد و آغاز پاکسازی کشور از پنجمین سال گذشته تا کنون وی بیماری های مهم بیماری های شایع از جمله آبله، سیاه زخم، هاری، تب برفکی و پی پی آر را در سراسر کشور از جمله اقدامات ذکر کرد و گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز برنامه ارتباط مستقیم با رئیس کل کشور انجام شد. سازمان دامپزشکی در سراسر کشور راه اندازی شده است و انتظار می رود این برنامه در معرض دید همگان قرار گیرد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار