دانشمندان سرانجام کلیتوریس را روی مارها پیدا کردند – و دو نفر هستند

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350896-scientists-finally-found-the-clitoris-on-snakes-and-there-are-two/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeیک مار پیتون فرش نوجوان در استرالیا

فولول می گوید که این کار به تحقیق زیادی نیاز نداشت. او می‌گوید: «شما پوست را جدا می‌کنید و آن جلوی شماست. آنها در هر 9 گونه ای که مورد بررسی قرار دادند، همیکلیتور پیدا کردند و همه آنها زیر دم مار قرار داشتند.

بر اساس تحقیقاتی که اولین شواهد رسمی از اندام جنسی در مارها را مستند کرده است، مارهای ماده نه یک، بلکه دو کلیتوریس دارند. این کلیتوریس دو قسمتی که همیکلیتوریس نام دارد، حداقل در 9 گونه مار وجود دارد.

کالبد شکافی و میکروسی‌تی اسکن طیف وسیعی از اندازه‌ها و ساختارهای همیکلیتوریس را بین گونه‌ها نشان داد. جمع کننده cantil (Agkistrodon bilineatusافعی بومی مکزیک، دارای بزرگترین همیکلیتوریس در بین 9 گونه است، در حالی که یک گونه استرالیایی، مار قهوه ای اینگرام.Pseudonaja ingrami) کوچکترین را دارد. گونه های دیگری که آنها به آنها نگاه کردند شامل جمع کننده مرگ رایج (Acanthophis antarcticus) مار شیر گواتمالایی (لامپروپلت غیر طبیعی) و فرش مار پیتون (مورلیا اسپیلوتا). فولول می گوید که او مشکوک است که اکثر گونه های مار ماده، اگر نه همه، نیمی کلیتور دارند.

نمای جانبی جلوی سر یک مار پیتون نوجوان فرش یا الماس، گونه‌ای که در بیشتر استرالیا یافت می‌شود.  کد شاتراستاک 696146398;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

وقتی صحبت از مطالعه دستگاه تناسلی حیوانات می شود، فولول می گوید: «من فکر می کنم جنبه زنانه چیزها کمی گم می شود. اما اکنون یک جامعه درخشان از دانشمندان در حال مطالعه اندام تناسلی زنان هستند که واقعا هیجان انگیز است.

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

این کار “شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که [the clitoris] وجود دارد، و بزرگ است، و پیچیده است.» ریچارد شاین در دانشگاه مک کواری استرالیا که در کار شرکت نکردند. “این یک گام بزرگ به جلو در درک ما از آناتومی جنسی در خزندگان است.”

محققان اولین شواهدی از وجود یک اندام جنسی دو قسمتی به نام همیکلیتوریس را در 9 گونه مار ماده پیدا کردند.

زندگی


14 دسامبر 2022

مرجع مجله: مجموعه مقالات انجمن سلطنتی B، DOI: 10.1098/rspb.2022.1702

توسط احمد گل کار

احمد گل کار