دایناسور مومیایی شده دارای آثار گزش و بریدگی روی پوست است

بازسازی زندگی ادمونتوزاروس

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341974-mummified-dinosaur-has-bite-marks-and-gashes-in-its-skin/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

Drumheller-Horton می گوید: «به هر حال، آسیب وارده به دم از نظر فیزیکی بیشتر از هر چیزی بود که روی بازو کار می کرد. بنابراین ما فکر می‌کنیم که حداقل دو حیوان مختلف و احتمالاً بیشتر درگیر هستیم.»

با جدا شدن، هادروسور 7 متری منقار اردک احتمالاً بسیاری از مایعات و گازهای بدن را که باعث تجزیه می شوند از دست داده، سپس خشک شده و در زیر چندین لایه رسوب دفن شده است.

درومهلر-هورتون می‌گوید: یافته‌ها این تصور را که مومیایی‌های دایناسورها فقط در شرایط استثنایی دفن سریع یا خشک شدن ناگهانی اتفاق می‌افتند را باطل می‌کند. آنها همچنین پیشنهاد می‌کنند که مومیایی‌سازی آنطور که قبلاً تصور می‌شد نادر نیست، زیرا بسیاری از دایناسورهای نیمه خورده احتمالاً قبل از مدفون شدن در زیر لایه‌های رسوب خشک شده‌اند.

این حملات احتمالاً جسد را به روشی که تجزیه آن را کند می کند، از بین برده است – پدیده ای که قبلاً در تجزیه و تحلیل نمونه های پزشکی قانونی مدرن شناخته شده است. Drumheller-Horton می‌گوید: «بنابراین به‌جای اینکه همه این مواد در بدن باقی بمانند، آن را مرطوب نگه دارند و به تجزیه آن فشار وارد کنند، اکنون از مسیر خارج شده است. اساساً توخالی است و می‌تواند خشک شود، و چیزی که شما به جا گذاشته‌اید پوست و استخوان است.

فسیل فوق العاده به خوبی حفظ شد، با شکاف ها و سوراخ های متعدد در اندام های جلویی و دم. او گفت که مجموعه‌ای از سوراخ‌ها و خراش‌های قوس‌دار روی استخوان‌ها و پوست بازوها و دست‌ها تقریباً به‌طور قطع به دلیل چسباندن دندان‌های تمساح شکل به هادروسار ایجاد شده است. مجموعه‌ای از بریدگی‌های V شکل در پوست – به‌ویژه در امتداد دم گوشتی که زمانی گوشتی بود – می‌توانست توسط پنجه‌های یک گوشتخوار بسیار بزرگ‌تر، احتمالاً یک نوجوان ایجاد شود. تیرانوزاروس رکس.

بازسازی رنگ Edmontosaurus توسط Natee Puttapipat، CC-BY 4.0

او می گوید: “به افتخار هالووین، من به شوخی آن را اسکلت در یک کیسه پوستی می نامم.”

یک دایناسور 70 میلیون ساله پوستی با بریدگی هایی داشت که نشان می دهد گوشتخواران کروکودیل مانند و احتمالا سایر حیوانات آن را تا حدی خورده اند – که ممکن است به توضیح علت مومیایی شدن آن کمک کند.

کشف هادروسور اردک بسیار خوب حفظ شده در داکوتای شمالی نشان می دهد مومیایی دایناسورها ممکن است رایج تر از آن چیزی باشد که ما فکر می کنیم

زندگی


12 اکتبر 2022

تصویری از دایناسور ادمونتوزاروس و عکسی از اندام جلویی حفظ شده

استفانی درامهلر-هورتون در دانشگاه تنسی در ناکسویل، یک دیرینه شناس متخصص در نیش تمساح، توسط کلینت بوید به سازمان زمین شناسی داکوتای شمالی در بیسمارک برای بررسی بقایای مومیایی شده یک ادمونتوزاروس دایناسور، در سازند نهر جهنم در جنوب غربی داکوتای شمالی یافت می شود.

مرجع مجله: PLoS One، DOI: 10.1371/journal.pone.0275240

به احتمال زیاد وقتی دانشمندان با پوست دایناسور مومیایی شده – که بسیار نازک و شکننده است – روبرو می شوند، یا آن را با یک ردپای ساده اشتباه می گیرند، یا هرگز آن را نمی بینند، زیرا به طور تصادفی با برداشتن فسیل از بین می رود.

او می‌گوید، با این حال، علائم زخم در بافت نرم، مانند پوست، لزوماً شکل اصلی خود را حفظ نمی‌کنند و تشخیص آنچه اتفاق افتاده را دشوارتر می‌کند. این تیم نمی‌داند که آیا هادروسار قبل از مرگ توسط شکارچیان مورد حمله قرار گرفته است یا پس از مرگ توسط لاشخورها – یا هر دو.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار