دردهای رشد چیست؟ ما واقعا نمی دانیم

او نگران بود که این تشخیص کاملاً منطقی نیست، یا بدتر از آن، که به طور بالقوه می تواند پزشکان را به نادیده گرفتن سایر شرایطی که مستلزم بررسی بیشتر هستند، سوق دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، او و همکارانش تحقیقات پزشکی را بررسی کردند و 147 مطالعه را شناسایی کردند که به رشد یا دردهای رشد در نوجوانان اشاره کرده بودند. آنها سپس نحوه تعریف دردهای رشدی را بر اساس هشت ویژگی درد مقایسه کردند: نوع، مکان، مدت زمان، زمان، شدت، سن شروع، رابطه با فعالیت و معاینات فیزیکی.

«اگر یک متخصص پزشکی تشخیص دهد، باید بر اساس شواهد محکم باشد. آنها باید مطمئن باشند که رشد علت است، اما ما این را نمی‌دانیم.» اوکیف می‌گوید.

اصطلاح “درد رشد” اغلب برای اشاره به اندام های دردناک یا دردناک در کودکان استفاده می شود. طبق یک مطالعه در سال 2007، آن ​​است شایع ترین علت درد استخوان یا عضله در نوجوانان. برخی مطالعات تخمین می زنند که تاثیر می گذارد بیش از یک سوم کودکان.

EyeEm/Alamy

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2330262-we-dont-actually-know-what-growing-pains-are/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

با وجود همه اینها، هیچ تعریف روشنی از چیستی دردهای رشد یا علت آن وجود ندارد. در واقع ممکن است اصلا به رشد مربوط نباشند. تجزیه و تحلیل اخیر مطالعات در مورد دردهای رشد نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مقالات – 93٪ – هیچ اشاره ای به نحوه ارتباط علائم درد استخوان یا عضله با رشد ندارند.

اوکیف می‌گوید: «اگر پزشک بودم، استفاده از این اصطلاح را در مورد کودکان و والدین آنها متوقف می‌کردم، زیرا در حال حاضر به نظر می‌رسد هیچ فایده‌ای نداشته باشد. من فکر می کنم ما به تحقیقات بیشتر و درک بهتر درد در کودکان و نوجوانان نیاز داریم.»

مرجع مجله: اطفال، DOI: 10.1542/2020-052578

برای خلاصه ای از همه اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، هر شنبه برای خبرنامه بررسی سلامت رایگان ما ثبت نام کنید.

“دردهای رشد” علت اصلی درد استخوان یا عضله در نوجوانان است

آنها در چندین زمینه تناقضاتی پیدا کردند. به عنوان مثال، 14٪ از مطالعات ادعا کردند که دردهای رشد مداوم هستند، در حالی که 5٪ به طور خاص اظهار داشتند که این دردها پایدار نیستند. فقط هفت مطالعه بیان کردند که این وضعیت به دلیل رشد است یا می تواند باشد، یکی بیان کرد که درد عمدتا در انتهای جهش رشد زمانی که رشد کند می شود رخ می دهد و دو مطالعه به صراحت بیان کردند که این دردها هیچ ارتباطی با رشد ندارند.

2DKK94C بخش میانی پسری که زانو در دست دارد

می‌گوید: «به کودکان و نوجوانان گفته می‌شود که دردهای رشدی دارند، اما این بر اساس یافته‌های ما نادرست است». ماری اوکیف در موسسه سلامت اسکلتی عضلانی در دانشگاه سیدنی در استرالیا. به اکثر کودکانی که دردهای رشدی آنها تشخیص داده شده است گفته می شود درد با افزایش سن محو می شود و آنها می توانند مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن کودکان برای مدیریت ناراحتی در صورت لزوم

اوکیف می گوید که این تناقضات فراوان این تشخیص را اساساً بی معنی می کند.

نزدیکترین جستجو به یک اجماع مربوط به محل درد بود: 50٪ از مطالعات به این نتیجه رسیدند که دردهای رشدی عمدتاً روی پاها تأثیر می گذارد. مطالعات دیگر بازوها، پشت، کشاله ران یا شانه ها را به عنوان محل اصلی درد شناسایی کرده اند.

آنها شایع ترین علت درد عضلانی یا استخوانی در نوجوانان خواهند بود. اما مشخص نیست که “دردهای رشد” چیست – یا اینکه حتی با بزرگ شدن مرتبط هستند یا خیر.

سلامتی


22 ژوئیه 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار