درد روده ممکن است به حفظ یک میکروبیوم سالم در موش کمک کند

به گفته Chiu، بسیاری از داروهای میگرن سیگنال CGRP را مسدود می کنند. CGRP در هر دو سیستم عصبی بدن بیان می شود: سیستم عصبی مرکزی که شامل مغز و نخاع می شود و سیستم عصبی محیطی که از اعصابی تشکیل شده است که از نخاع شروع شده و به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. .

در بخش دوم آزمایش، محققان به صورت ژنتیکی چندین سلول را که مخاط را تولید می‌کردند، تعیین توالی کردند. آنها کشف کردند که این سلول های جام دارای گیرنده هایی در سطح خود هستند که به یک ماده شیمیایی تولید شده توسط نورون ها، به ویژه نوروپپتید CGRP، متصل می شوند.

سپس، این تیم کشف کردند که فعال شدن نورون های درد در پوشش روده موش باعث می شود سلول های جام ظرف چند دقیقه مخاط تولید کنند.

موش های اصلاح شده همچنین میکروبیوم متفاوتی نسبت به همتایان اصلاح نشده خود داشتند که نشان می دهد مخاط غلیظ تر به حفظ یک جامعه میکروبی سالم کمک می کند.

نورون هایی که سیگنال های درد را در پوشش دستگاه گوارش موش ها منتقل می کنند ممکن است به حفظ میکروبیوم روده سالم کمک کنند.

مرجع مجله: سلول، آیا من:

نورون‌هایی که سیگنال‌های درد را در پوشش روده موش‌ها منتقل می‌کنند با تولید موکوس مرتبط هستند که می‌تواند میکروبیوم سالم را حفظ کند.

سلامتی


14 اکتبر 2022

بدون این نورون‌ها، موش‌ها در مقایسه با جوندگانی که از نظر ژنتیکی اصلاح نشده بودند، لایه‌های مخاطی نازک‌تری روی روده‌هایشان داشتند.

می‌گوید: «این مطالعه زیبا خط ارتباطی دیگری را نشان می‌دهد که بین میکروبیوتای روده و میزبان پستانداران ایجاد شده است». جان سوان در امپریال کالج لندن

دردی که پوشش روده موش ها را تحت تاثیر قرار می دهد ممکن است برخی از خواص محافظتی داشته باشد

دردی که پوشش روده موش ها را تحت تاثیر قرار می دهد ممکن است برخی از خواص محافظتی داشته باشد
چیو می گوید: «اگر این داروها باعث نازک شدن پوشش روده در افراد و اختلال در تنظیم میکروبیوم روده شوند، می توانند تأثیر منفی داشته باشند.

ابتدا، این تیم موش‌ها را به‌طور ژنتیکی اصلاح کردند تا نورون‌های درد در پوشش روده‌شان وجود نداشته باشد.

کوین مکنزی/دانشگاه آبردین/کتابخانه عکس علمی

دردی که پوشش روده را تحت تاثیر قرار می دهد به دلایل مختلفی می تواند با تولید مخاط مرتبط باشد. “برخی محصولات مضر در GI [gastrointestinal] دستگاه، مانند سالمونلا یا E.coliاو می گوید، ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشد. ممکن است بخواهید روده را با مخاط بپوشانید تا از آن محافظت کنید یا این مخاط حتی ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند، اگرچه این حدس و گمان است.

چیو می‌گوید: «این نشان می‌دهد که رشته‌های درد که CGRP را می‌سازند، می‌توانند از طریق این فرستنده با سلول‌های جامی صحبت کنند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342551-gut-pain-may-help-to-maintain-a-healthy-microbiome-in-mice/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

در یک آزمایش آزمایشگاهی، محققان سلول های جام انسانی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که آنها همچنین سطوح بالایی از گیرنده CGRP را بیان می کنند. چیو می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که سلول‌های جام انسانی نیز ممکن است به مولکول‌های مشابه از الیاف درد پاسخ دهند.

این امر مکانیزمی را برای میزبان برای حفظ هموستاز روده و محافظت در هنگام التهاب روده و میکروب‌هایی که بر ترشح مخاط اثر می‌گذارند، که عامل اصلی سلامت روده است، فراهم می‌کند.

چیو می گوید: «این یافته ها نشان می دهد که درد برای دست نخورده نگه داشتن لایه مخاطی و همچنین برای سالم نگه داشتن میکروبیوم ما بسیار مهم است.

به گفته چیو، تعامل بین نورون های درد و سلول های پوشش روده ممکن است در ناراحتی بسیاری از افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو، یک بیماری التهابی روده، دخیل باشد.

آیزاک چیو در دانشگاه هاروارد و همکارانش می خواستند نقش نورون های درد در روده را بهتر درک کنند. “اگر به دنبال الیاف دردناک در روده باشید، معمولا آنها را در نزدیکی سلول های اپیتلیال می بینید. [which cover the gut lining]چیو توضیح می دهد که نشان می دهد آنها می توانند با یکدیگر صحبت کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار