در گزارش جدید مرگ خرچنگ در نزدیکی رودخانه تس با آلودگی پیریدین مرتبط است


صدها خرچنگ مرده در ساحل سیتون کارو، هارتلپول در سال 2021 https://twitter.com/12BBYTHESEASIDE/status/1452164992845983744 پل گرینگر (مجوزها داده شده)

صدها خرچنگ مرده در ساحل سیتون کارو، هارتلپول، در سال 2021

پل گرینگر

بر اساس یک مطالعه جدید که با یافته های یک گزارش دولتی در تناقض است، یک کشتار دسته جمعی صدف مرموز در سواحل شمال شرقی انگلیس احتمالاً ناشی از آلودگی صنعتی بوده است.

چه خبر است؟

در اکتبر 2021، ده ها هزار کشته و در حال مرگ خرچنگ و خرچنگ در امتداد خور تس در ساحل یورکشایر شمالی به گل نشستند، سپس در شهر ماهیگیری ویتبی به سمت جنوب حرکت کردند. وزارت غذا، محیط‌زیست و امور روستایی بریتانیا (دفرا) تحقیقاتی را در مورد مرگ‌ها در دسامبر 2021 آغاز کرد.

در فوریه 2022 خرچنگ های مرده بیشتری در ساحل این منطقه سرازیر شدند. جوامع ماهیگیری در هارتلپول به بی بی سی در ماه ژوئن که می ترسیدند کسب و کارشان به دلیل کاهش چشمگیر تعداد صید در سال جاری شکست بخورد.

توضیح دفرا چیست؟

در ماه مه 2022، گزارش دفرا دریافتند که هیچ عامل علتی منفرد و ثابتی در پشت این مرگ‌ها قابل شناسایی نیست. اما نشان دهنده افزایش سریع جمعیت جلبک‌ها، معروف به شکوفه جلبکی است که در این منطقه با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای شناسایی شده است. این گزارش همچنین نشان داد که بعید است که آلودگی شیمیایی یا تجمع زیستی پیریدین – که به عنوان یک درمان ضد خوردگی در زیرساخت های دریایی استفاده می شود – باعث مرگ و میر شود.

مطالعه جدید چه می گوید؟

جان باثول در دانشگاه دورهام، انگلستان، می گوید که او به طور کامل به نتایج گزارش Defra در مورد مرگ سخت پوستان اعتقاد نداشت. “شواهد مردگان [collected by Defra] بوثول می‌گوید، اتفاقی بود. در گزارش آژانس چیزهای خوب زیادی وجود دارد، اما تصاویر ماهواره‌ای وجود کلروفیل را نشان می‌دهد – اما کلروفیل می‌تواند از هر نوع جلبکی، نه لزوما سمی، به دست آید.

دستش را دراز کرد گروه ماهیگیری شمال شرقی و با هم 30000 پوند جمع آوری کردند تا تحقیقی مستقل در مورد مرگ و میرها انجام دهند. Bothwell و همکارانش نمونه هایی از آب و خرچنگ های مرده را از منطقه جمع آوری کردند و اثرات پیریدین را بر روی خرچنگ ها آزمایش کردند. آنها همچنین اثرات لایروبی را بر آلودگی بدنه های آبی توسط آلاینده ها مدلسازی کردند.

نتایجی که به Defra ارسال شده اما هنوز منتشر نشده است، استدلال می‌کند که مرگ‌ها احتمالاً به دلیل شکوفایی جلبکی نبوده و احتمالاً به دلیل آلودگی پیریدین است. بوثول می گوید: با شکوفه های جلبکی کار کنید. “به طور معمول ترجیحا خرچنگ ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.” او می گوید شکوفه های جلبکی همیشه برای زندگی دریایی سمی نیستند و سموم موجود در خرچنگ ها معمولاً با شکوفه ها مرتبط نیستند.

این گزارش نشان می دهد که آلودگی پیریدین می تواند مرگ این خرچنگ ها و خرچنگ ها را بهتر توضیح دهد. محققان غلظت بالایی از پیریدین را در رسوبات سواحل پیدا کردند و خرچنگ های مرده نیز غلظت بالایی از آن را در سیستم های خود داشتند. آنها همچنین دریافتند که پیریدین باعث ایجاد رفتارهای پرش در سخت پوستان قبل از مرگ می شود، که مشابه مشاهداتی است که در اوایل سال روی حیوانات در حال مرگ انجام شده است.

Bothwell می گوید که دقیقاً مشخص نیست که چگونه پیریدین در سیستم های صدف انباشته می شود. او همچنین می گوید که سطوح بالای این ماده شیمیایی لزوماً به این معنی نیست که خرچنگ ها و خرچنگ ها را از بین می برد. او می گوید: “پیریدین می تواند نشانگر چیز دیگری باشد.” ممکن است تعدادی از عوامل در اینجا ترکیب شوند.”

آلودگی پیریدین از کجا می تواند ناشی شود؟

منبع سطوح بالای پیریدین در آب نامشخص است، اما Bothwell می‌گوید که کارخانه‌های صنعتی در منطقه تولیدکننده آن وجود دارد که می‌تواند مسئول آن باشد.

دهانه رودخانه تس در سپتامبر و اکتبر 2021 برای حفظ عمق کانال در بنادر مجاور لایروبی شد. Bothwell گفت که این مواد سپس به آب ریخته شد و ممکن است حاوی آلاینده باشد.

ماه گذشته، کار لایروبی بیشتر آغاز شد برای آزاد کردن فضا برای تیساید فری پورت جدید، که مساحتی حدود 1800 هکتار را پوشش می دهد.

که در آگوست 2022انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان از دولت خواسته است تا لایروبی خور تیس را متوقف کند تا زمانی که تجزیه و تحلیل علمی برای رد آن به عنوان علت مرگ صدف ها در شمال شرق انجام شود.

دفرا چگونه پاسخ داد؟

سخنگوی دفرا گفت: «تحقیقات گسترده در سال گذشته شامل آزمایش‌های گسترده برای مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها مانند پیریدین بود. او به این نتیجه رسید که شکوفایی جلبکی طبیعی محتمل ترین علت است. [of the crustacean deaths].

آنها گفتند: “ما نگرانی ها در مورد لایروبی را تصدیق می کنیم، اما هیچ مدرکی پیدا نکردیم که نشان دهد این یک علت محتمل بوده است. هیچ ماده ای برای دفع در دریا در این منطقه پاکسازی نشده است که استانداردهای بین المللی را رعایت نکند.”

«این یک سؤال علمی پیچیده است، به همین دلیل است که ما رویکردی کامل و مبتنی بر شواهد را در پیش گرفته‌ایم. ما از تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ها استقبال می کنیم و به همکاری با آنها از جمله با مطالعه دقیق این گزارش ادامه خواهیم داد. ما می دانیم که کاهش های محلی در میزان صید صورت گرفته است و ما همچنان به نظارت بر جمعیت صدف ها در منطقه ادامه می دهیم.

دفرا قصد دارد در این هفته با محققانی که مطالعه جدید را انجام داده اند ملاقات کند.

بوثول می‌گوید: «ما باید دریابیم که چه اتفاقی می‌افتد تا چنین اتفاقی در هیچ جای دیگر بریتانیا رخ ندهد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2340893-whats-causing-a-mass-die-off-of-crabs-on-the-uk-coast/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار