دوربین LSST: ستاره شناسان از بزرگترین دوربین دیجیتال جهان رونمایی کردند

محققان در آزمایشگاه ملی شتاب دهنده SLAC تقریباً با دوربین LSST، بزرگترین دوربین دیجیتال جهان که تا به حال برای نجوم طراحی شده است، به پایان رسیده اند.  این دوربین تقریباً به اندازه یک ماشین کوچک و وزن سه تن، دارای یک لنز جلویی با عرض پنج فوت و یک سنسور 3200 مگاپیکسلی است که برای کاهش نویز تا 100- درجه سانتی گراد خنک می شود.  پس از تکمیل و قرار گرفتن بر فراز تلسکوپ نقشه برداری Simonyi در رصدخانه Vera C. Rubin در شیلی، این دوربین به مدت یک دهه آسمان شب جنوبی را رصد می کند و انبوهی از داده ها را ایجاد می کند که دانشمندان برای درک بهتر برخی از بزرگترین اسرار راز بررسی خواهند کرد. جهان، از جمله ماهیت انرژی تاریک و ماده تاریک.
بلندترین دوربین دیجیتال جهان با ارتفاع 1.65 متر در آزمایشگاه ملی شتاب دهنده SLAC در کالیفرنیا رونمایی شد.

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

در پایان سال 2024، در رصدخانه Vera C. Rubin در بالای Cerro Pachón در شیلی نصب خواهد شد. او در خانه‌اش در کوه‌های آند، در پروژه‌ای به نام بررسی میراث فضا و زمان (LSST) در ده سال آینده حدود 20 میلیارد کهکشان را فهرست‌بندی خواهد کرد. ده‌ها ترابایت داده‌ای که دوربین LSST هر شب جمع‌آوری می‌کند، دانش ما از جهان را ارتقا می‌دهد و به محققان کمک می‌کند تا ماهیت ماده تاریک مرموز را کشف کنند و نحوه شکل‌گیری کهکشان‌ها را بهتر درک کنند.

بزرگ‌ترین دوربین دیجیتال جهان برای نجوم بزرگ‌تر از یک ماشین است، پیکسل‌هایی به اندازه ۲۶۶۶ آیفون دارد و به محققان در مطالعه میلیاردها کهکشان در دهه آینده کمک می‌کند.

فضا


12 اکتبر 2022

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342381-astronomers-have-unveiled-the-worlds-largest-digital-camera/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

سپس با یک بوئینگ 747 اجاره شده به سانتیاگو، شیلی می‌رود، جایی که به واگن قطار منتقل می‌شود و به بالای سرو پاچون فرستاده می‌شود، جایی که منظره‌ای از کیهان به ما می‌دهد که تا به حال ندیده‌ایم. قبل. قبلا

دوربین LSST مانند هر دوربین دیجیتال دیگری کار می کند، اما بسیار بزرگتر است. 189 حسگر آن نور ساطع شده از اجسامی مانند ستارگان را گرفته و آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که می تواند به تصاویر دیجیتال تبدیل شود. اندازه هر سنسور حدود 16 میلی متر است و پیکسل های بیشتری نسبت به یک آیفون دارد. در مجموع، این دوربین دارای 3.2 گیگاپیکسل است و تصاویری با رزولوشن کافی برای دیدن ذره غبار روی ماه می گیرد. بزرگترین عدسی آن با قطر 1.57 متر بزرگترین عدسی ساخته شده است.

وینسنت ریوت، مدیر پروژه دوربین LSST گفت که نصب سنسورهای دوربین برای ساخت بسیار گران تمام می شود و هرگونه ناهماهنگی به راحتی می تواند به آنها آسیب برساند.

آزمایشگاه شتاب دهنده ملی ژاکلین رمزی اورل/SLAC

دوربین LSST، بزرگترین دوربین دیجیتال در جهان

در سال 2020، قبل از نصب هر گونه لنز یا شاتر روی دوربین، محققان SLAC با گرفتن تصاویری از اشیاء مختلف، از جمله کلم بروکلی Romanesco، از طریق سوراخ سوزنی، حسگرها را آزمایش کردند. رایوت می‌گوید اکنون، با قرار گرفتن تمام قطعات دائمی دیگر، دوربین به مدت پنج ماه به‌طور دقیق آزمایش می‌شود تا از عیب‌یابی آن در بالای کوه جلوگیری شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار