دو برابر شدن تعداد درختان در شهرهای اروپایی می تواند از مرگ هزاران نفر جلوگیری کند

Nieuwenhuijsen می گوید: «مرکز شهر ما خیلی گرم است. ما می توانیم از راه حل های مبتنی بر طبیعت مانند کاشت درختان برای کاهش اثر جزیره گرمایی و مرگ و میر ناشی از آن استفاده کنیم.

یک مطالعه مدل‌سازی در 93 شهر اروپایی نشان می‌دهد که اگر این مکان‌ها میانگین پوشش درختی خود را 15 تا 30 درصد افزایش می‌دادند، می‌توان از بیش از 2600 مرگ و میر ناشی از گرما در عرض سه ماه جلوگیری کرد.

محیط


31 ژانویه 2023

می‌گوید: «ما قبلاً می‌دانیم که درختان خنک‌کننده هستند مارک نیوونهویزن، یکی از نویسندگان تحقیق. او می‌گوید این تیم تصمیم گرفت تا دریابد که درختان چقدر خنک‌کننده هستند و از چه تعداد مرگ و میر می‌توانند جلوگیری کنند.

درختان به کاهش «اثر جزیره گرمایی شهری» کمک می‌کنند، زیرا دما در شهرها بالاتر از مناطق روستایی همسایه است.
برای مطالعه تأثیر این درک، تامارا یانگمن و همکارانش در موسسه بهداشت جهانی در بارسلونا، اسپانیا، داده های مرگ و میر از 93 شهر را بین ژوئن تا آگوست 2015 با آمار دمای روزانه ترکیب کردند تا تعداد مرگ و میرهای ناشی از گرما را در این دوره سه ماهه تخمین بزنند.

میانگین پوشش تاج درخت در شهرهای اروپایی کمتر از 15 درصد است. این به عنوان منطقه پوشیده شده از بالا تعریف می شود. شهرهایی مانند لندن و بارسلونا هدف این است که این پوشش را تا سال های 2030 و 2037 به 30 درصد افزایش دهیم.

عکس استوک ریچارد بیکر/آلامی

Nieuwenhuijsen می گوید با شتاب گرفتن تغییرات آب و هوایی، شهرها باید برای امواج گرمای شدید آماده شوند. در سال 2022، مناطقی از بریتانیا برای اولین بار به 40 درجه سانتیگراد رسید.

این درختان به مبارزه با پدیده ای به نام “اثر جزیره گرمایی شهری” کمک می کنند که دمای شهرها را بیشتر از مناطق روستایی مجاور افزایش می دهد. زیرا سطوح شهری مانند آسفالت و بتن گرما را جذب و حفظ می کنند. در برخی مناطق، اختلاف دمای شهرها با مناطق روستایی مجاور می تواند بیش از 4 درجه سانتی گراد باشد.

آن‌ها سپس تأثیر روی دما و مرگ و میر را در صورت افزایش پوشش درختان در شهرها مدل‌سازی کردند.

درختان به کاهش «اثر جزیره گرمایی شهری» کمک می‌کنند، زیرا دما در شهرها بالاتر از مناطق روستایی همسایه است.

بر اساس یک مطالعه مدل سازی، دو برابر شدن پوشش درختان در شهرهای اروپایی می تواند تعداد مرگ و میر ناشی از گرما را در طول ماه های تابستان تقریباً 40 درصد کاهش دهد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2357065-doubling-trees-in-european-cities-could-prevent-thousands-of-deaths/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

بین ژوئن تا آگوست 2015، 6700 مرگ زودرس در 93 شهر به دلیل گرمای شدید رخ داده است. با این حال، طبق نتایج، 2644 نفر از آنها یا تقریباً 40٪ می توانند با افزایش پوشش درختی به 30٪ از آنها جلوگیری کنند.

محققان گفتند که آنها تصمیم گرفتند داده های سال 2015 را مطالعه کنند، زیرا این سال اخیر است که آمارهای سراسر اروپا در دسترس است و دمای آن نمونه ای از آب و هوای فعلی اروپا است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار