دکوراسیون فست فود

گیاهان سبز کوچک را می توان روی قفسه دیواری شناور ساخته شده از چوب قرار داد تا حمام تازه تر به نظر برسد. سمت فیروزه ای رنگ جداره آجر ها رو به جنوب قرار گرفت و با هندسه یکپارچه از پیاده رو آغاز شده و داخل کافه ادامه پیدا است. کافه اسپریس توسط هومن بالا زاده معمار ایرانی که کافه ام و پروژه های برجسته زیادی در کارنامه کاری اش دارد انجام گرفته است. برای دیدن نمونه پروژه های دیگر این معمار شناخته شده می توانید به پروفایل اهالی فن هومن بالازاده سری بزنید و اطلاعات تماس با دفتر ایشان را نیز ببینید. بر روی این تختها حتماً از گلیم و فرشهایی با طرح سنتی استفاده کنید و در کنارههای آن پشتیهایی سنتی و زیبا قرار دهید. تحریریه کیوسکدیا: امروز شما را به تماشای یکی از برجسته ترین پروژه های طراحی داخلی کشور کره جنوبی (South Korea) خواهیم برد. با این کار ، اتاق خواب ساده به نظر می رسد.افزودن تابلوهایی با زمینه مشکی روی دیوار آجری نمای برجسته ، جذاب و آرامش بخش به اتاق خواب می بخشد.

یک طرف دیوار حمام را که می خواهید دیوار آجری نمایان را روی آن بکشید ، انتخاب کنید. که یک طرف آنها با لعاب فیروزه ای به رنگ آبی در آمدند و این آجرهای قرمز مایل به قهوه ای همگی با لایه بهداشتی ضد باکتری پوشانده شده اند. رنگ می تواند حس و حال و هوای رستوران شما را منعکس کند. حال در این میان رستوران هایی که علاوه بر انجام درست وظیفه خود یعنی ارایه بهترین غذای مصرفی به مشتریان، به ارایه کانسپت و موضوعی خاص در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی فضای داخلی و خارجی می پردازند، اعتبار و جایگاهی منحصر به فرد در نزد مشتریان و کاربران خود پیدا می کنند که از این حیث می تواند به نقطه عطفی برای آن رستوران و صاحبانش محسوب شود. در یک فضای کوچک با انتخاب این کانسپت، حس و حال و درک بازدید کنندگان در ارتباط با طراحی فرم این پروژه نکته مهمی بود که با تغییر و ترکیب رنگ در آجرها و پس و پیش نشاندن آنها ایجاد شد. یکی از راه های جذابیت بخشیدن به فضای رستوران استفاده از رنگ های خاص و جذب کننده است. مشابه طراحی مدرن ، طراحی مدرن نوظهور ( میان قرن) بر عملکرد بیش از فرم تأکید دارد.

رنگ قاب مشکی استفاده شده در نقاشی باعث برجسته شدن آن می شود بنابراین بسیار مناسب است که روی یک دیوار آجری قرمز طبیعی قرار گیرد. برای ارائه یک ظاهر روشن و شیرین ، می توانید رنگ سفید را برای رنگ آمیزی دیوار آجری انتخاب کنید. دیگر نیازی به سیمان برای پوشش آجر یا رنگ آمیزی دیوارها نیست. اغلب برای ساخت دیوارهای خانه از آجر استفاده می شود. از آجر برای شکل دهی فضا استفاده شد. زیرا آجر متریالی بوم آورد و طبیعی است. افزودن مبلمان چوبی با بافت خشن می تواند حس طبیعی را در حمام کوچک شما ایجاد کند. یا در سطح یک کشور یا در جهان.

بعد از تهیه تجهیزات نوبت نصب و راه اندازی آنها است. در نورپردازی ترکیبی از لامپ ها با پلکسی گلاس اجرا شد تا در آینده نصب و تغییر مکان آنها به راحتی و صورت دستی امکان پذیر باشد. همچنین تمام نیازهای آینده مانند در نظر گرفتن مکانی برای آویزان کردن تابلوها و.. حتی یک طراحی داخلی بالکن کوچک نیز می تواند محل خوبی برای استراحت کردن با یک فنجان چای و دورهمی های خانوادگی و دوستانه باشد. با چیدانه همراه شوید و با ایده های طراحی در این کافی شاپ و روند آن بیشتر آشنا شوید. استفاده از دیوارهای آجری نمایان در حمام های کوچک ایده درستی است. حتی اگر توانایی مالی برای ساخت دیوار های عایق صدا را نداشته باشید میتوانید با هزینه ای کمتر، از پوشش های عایق صوت استفاده کنید. رنگ قرمز طبیعی رنگ طبیعی را به ارمغان می آورد که باعث می شود غذاخوری به مکانی دنج تبدیل شود.برای کسانی از شما که می خواهید ارزش زیبایی را به یک اتاق نشیمن با بودجه کم اضافه کنید ، می توانید قسمتی از دیوار آجری را به طور تصادفی گچ کنید. میز و صندلی باید از نظر رنگ و جنس متناسب با تم داخلی فست فود و هم چنین هماهنگ با کف پوش و دیوارها باشد .

اگر معمولاً فقط در کافه یا رستوران با سبک صنعتی آشنا می شویم ، این بار سبک صنعتی یکی از سبک هایی است که جوانان بیشتر به دنبال آن هستند تا اتاق خوابشان جذاب به نظر برسد. این رستوران به بخش هایی تقسیم شده است که عبارتند از بخش غذاخوری که که در داخل و خارج ساختمان قرار گرفته است و بخش پذیرش مجموعه . مثلا در قسمتی سقف با لامپ هایی که در قفس هایی قرار گرفته اند پوشانده شده است و در بخشی دیگر ترکیبی از عناصر فانتزی چوبی برای سقف طراحی شده است . حمام یکی از اتاق های خانه است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. باید گفت طراحی اصولی آشپزخانه صنعتی با توجه به استاندارد ارجاعی در مورد ابعاد، جریان و مناطق فعالیت در آن صورت میگیرد. در این مطلب کوشیده ایم نمونه ای از طراحی رستوران ژاپنی گرم و البته مدرن را ارائه نماییم.

در ویترین ها و دیواره های این مجموعه از گیاهانی استفاده شده است که این دیوار های سبز جذابیت ویژه ای به محیط بخشیده و محیط را شاداب و پر طراوت نشان می دهد . با افزودن چند چراغ به دیوار ، بافت آجر را به وضوح نشان دهید. اگر فست فود باشد، می توان فضای داخلی مطلوبی ایجاد کرد که در دیوارهای روشن، سقف های معلق سفید، تجسم نور تصاویر و نورپردازی با کیفیت بالا در رنگ های متنوع تجسم یافته است. مانند ساعت چوبی بزرگی که در بخش غذا خوری طراحی شده است یا طرح ها ی فانتزی چوبی روی سقف .یکی از ویژگی های این مجموعه این است که در بخش غذا خوری طراحی سقف به شکل های مختلفی انجام شده است . بنا قبل از بازسازی یک سقف کوتاه حدود دو متر و یک نیم طبقه کوتاهتر داشت.

در بخش غذا خوری این رستوران میز های دو نفره تا میز های گروهی برای افراد در نظر گرفته شده است تا مشتریان بتوانند متناسب با تعداد گروه خود دور یک میز به غذا خوردن مشغول باشند . این رستوران به نام Food village یا Food factory هم شهرت دارد که با این نام این رستوران را فضایی برای ارائه انواع غذاها متناسب با هر سلیقه ای نشان می دهند . امروزه شاهد انواع سبکهای دکوراسیون هستیم که انتخاب و اجرای آنها با توجه به اصول مهمی انجام میپذیرد . در رستوران لاتون انواع غذاهای اصیل ایرانی، ایتالیایی و خوراکهای گوشتی ارائه میشوند. نرده تخت چوبی گزینه مناسبی برای راه پله داخلی ساختمان به شمار میآید، بنابراین از نصب آن برای طراحی پله در محوطه سازی و یا به عنوان نرده تراس خودداری کنید.

معماری رستوران طهرونچی در واقع همان سبک معماری ایرانیست اما به شکل مدرن و با جزییات کمتر. در یک رستوران بسیار ساکت مشتریان چندان احساس راحتی نمی کنند زیرا فکر می کنند همه صدای ظروف را می شنوند کوچکترین صدا برای دیگر مشتریان مزاحمت ایجاد می کند و با آرامش خیال نمی توانند صحبت کنند. البته این موضوع در رابطه با رستورانهای زنجیره ای کمی متفاوت است.رستوران های زنجیره ای باید به گونه ای باشد که طراحی، معماری و لوگو خاص باشد که مشتریان به سرعت با آن ارتباط برقرار کنند و آن را به سرعت شناسایی کنند. همین ظاهر خاص و متفاوت گل ارکیده باعث شدهاست که بسیاری از صاحبان کافه این گل را برای طراحی انتخاب کنند.

منوی این رستوران بهترین خلاقیت در غذاهای ایتالیایی را دارد که از جمله غذاهای معروفی همچون: Tiramisù، سیب زمینی با کاد نمک و بیکن و راویولینی پر از پنیر ماسکارپونه، راگو اردک و شراب قرمز را در منو می توان یافت. با اسنک بار دایره، معماری خلاق در اصفهان نیز می توانید در آرشیو مطالب چیدانه آشنا شوید. چیدانه در مطالب خانه آجربافت در خیابان جیحون تهران و طبیعت و زیبایی ایرانی در خانه حقیقی شما را با نمونه های دیگری از نماهای آجری مدرن آشنا کرده است. برخلاف فست فود ها ، صندلی های چوبی انتخاب مناسبی برای کافه ها هستند و در سبک کلاسیک از صندلی لهستانی هم استفاده می شود. این 8 نکته در مورد نحوه طراحی داخلی کافه رستوران ها است که برای صاحبان کافی شاپها و رستوران ها فوق العاده مثمر ثمر خواهند بود. علاوه بر این الوارهای نازک چوبی نیز به عنوان یک عنصر دکوراتیو و با کاربری دیوایدر در فضا مورد استفاده هستند. مواد و مصالح دیگری که در طراحی داخلی کافه اسپریس مورد استفاده قرار گرفت چوب تیره ای بود که به عنوان کف پوش، پوشش دیوار پشت آشپزخانه و در مبلمان می توان آن را دید. چیدانه در گذشته شما را با کافه ای خاص در مرکز خرید ولنجک به نام کافه ام نیز آشنا کرده است که یکی دیگر از آثار هومن بالازاده است.

استفاده از نورپردازی مناسب نیز یکی از عواملی است که بر زیبایی اتاق خواب دکوراسیون داخلی رستوران مدرن تأثیر می گذارد. تاثیر عطر و بوی مطبوع فضا بر بهبود تجربه مشتری شگفتانگیز است. به دلیل اینکه بیشتر افراد به دنبال رستورانهایی با سبک منحصربهفرد هستند باغ رستوران میتواند گزینهی مناسبی برای جذب مشتری باشد. چوب در زمان قدیم ابتدا برای پوشاندن ناهمواری های کف و دیوارهای استفاده می شد تا اینکه معماری فرانسوی چوب را به یکی از بهترین و شیک ترین عناصر در دکوراسیون داخلی تبدیل کرد پس از آن نیز محبوبیت چوب افزایش یافت تا جایی که در عصر ویکتوریایی بریتانیا نیز جزء عناصر لوکس بحساب می آمد. نیمی از نیم طبقه مغازه تخریب شد تا ارتفاع مغازه از سطح همکف بلندتر شود و آشپزخانه و سرویس بهداشتی در بالا قرار گرفت. رستوران و کافی شاپ: کافه اسپریس فضایی با 28 متر مربع در خیابان نجات الهی در مرکز تهران است، که توسط مغازه های صنایع دستی احاطه شده و ساختمان سازمان صنایع دستی ایران در همسایگی و رو به روی این کافه قرار دارد. بخش درونی آشپزخانه که از طریق دیوار انتهایی به کف کافی شاپ می رسد و تعریف کننده در ورودی کافه است که تاسیسات دمنده فضای کافه را بالای ورودی مخفی کرده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار