ربات تمیزکننده پنل خورشیدی را می توان با هواپیمای بدون سرنشین رها کرد و برد

Pleco، سبک‌ترین ربات تمیزکننده پانل‌های خورشیدی بدون آب بدون آب در جهان.  این ربات به طور خاص برای مقابله با چالش های ایمنی و کارایی منحصر به فرد در نظافت امکانات C&I طراحی شده است.

ربات های خودران به طور گسترده ای برای تمیز کردن صفحات خورشیدی در مقیاس بزرگ روی زمین استفاده می شوند. بسیاری از آنها با لغزش در امتداد ریل کار می کنند تا گرد و غبار، پرندگان…


منبع: https://www.newscientist.com/article/2356066-solar-panel-cleaning-robot-can-be-dropped-off-and-picked-up-by-drone/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

BladeRanger

پنل های خورشیدی کثیف تولید انرژی خورشیدی جهانی را تا 5 درصد کاهش می دهد، اما یک استارت آپ در اسرائیل تحویل پهپاد یک ربات جدید خودران را برای تمیز کردن پانل های سقف آزمایش کرده است.

فن آوری


27 ژانویه 2023

هر روز گرد و غبار بر روی هزاران کیلومتر مربع از پنل های خورشیدی در سراسر جهان می نشیند و میزان برق تولیدی آنها را کاهش می دهد. یک ربات طراحی شده توسط یک استارت آپ اسرائیلی می تواند به طور مستقل پانل های خورشیدی پشت بام را تمیز کند که سایر ربات های نظافتی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند و تولید برق پانل ها را تا 15 درصد افزایش می دهد.

ربات تمیزکننده Pleco از برس های چرخان برای تمیز کردن گرد و غبار صفحات خورشیدی استفاده می کند

توسط احمد گل کار

احمد گل کار