ربات خوددرمان پس از ضربه چاقو بهبود می یابد و سپس دور می شود

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350609-self-healing-robot-recovers-from-being-stabbed-then-walks-off/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

محققان «هوش آسیب» ربات را با شش ضربه زدن به یک سنسور روی پای آن آزمایش کردند. حدود یک دقیقه متوقف شد تا حسگر بعد از هر برش بهبود یابد، سپس حرکت را از سر گرفت. در آزمایشی دیگر، آنها سنسورها را یکی یکی روی پاهای ربات زدند. پس از هر ضربه، ربات برای چند دقیقه مکث می کرد تا بهبود یابد، سپس در پاسخ به آسیب راه رفتن خود را تغییر داد. بای می‌گوید: «ما واقعاً سعی کردیم تا حد امکان این حسگرها را شکنجه کنیم.

ربات های ساخته شده از مواد انعطاف پذیر و قابل تغییر شکل می توانند شکل بدن خود را تغییر دهند و از بافت های بیولوژیکی مانند ماهیچه های پروتز تقلید کنند. اما از آنجایی که آنها نرم هستند، ممکن است مستعد آسیب باشند. هدان بای در دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز و همکارانش یک ربات انعطاف پذیر ساده ساخته اند که می تواند تشخیص دهد که چه زمانی آسیب دیده است و قبل از ادامه حرکت خود را ترمیم می کند.

در نهایت، ربات‌های نرم با قطعات خود ترمیم شونده می‌توانند برای کار در محیط‌های خطرناک استفاده شوند، در حالی که حسگرهای خود ترمیم‌شونده می‌توانند در دستگاه‌های پوشیدنی، مانند لباس‌های فضایی، ادغام شوند، جایی که می‌توانند به آسیب‌های ناشی از زباله‌های فضایی واکنش نشان دهند.

مرجع مجله: دانشمندان پیشرفت می کنندDOI: 10.1126/sciadv.abo3977

این ربات حدود 12 سانتی متر طول دارد و به شکل حرف X است. با استفاده از هوای فشرده که از طریق بدنش رانده می شود، حرکت می کند و باعث می شود تاب بخورد و چهار پای خود را بلند کند. قسمت بالای ربات با لایه ای از حسگرهای خود ترمیم شونده پوشیده شده است که از یک ماده لاستیکی شفاف ساخته شده است که حرکت ربات را دنبال می کند. اگر سنسور بریده شود، طرف های در معرض آن از نظر شیمیایی واکنش پذیر می شوند و به آن اجازه می دهند به هم جوش بخورند.

ربات و چاقوی جراحی

هدان بای/آزمایشگاه شپرد

یک ربات ساده دارای حسگرهایی است که می تواند تشخیص دهد که چه زمانی آسیب دیده است، ربات را متوقف کند، خود تعمیر کند و به ربات دستور دهد تا دوباره حرکت کند.

فن آوری


7 دسامبر 2022

یک ربات چهارپا انعطاف پذیر می تواند تشخیص دهد که چه زمانی آسیب دیده است و تا زمان بهبودی از حرکت باز می ایستد.

برام وندربرگت در دانشگاه آزاد بروکسل در بلژیک ادعا می‌کند که تکمیل اجزای خود ترمیم شونده برای روبات‌ها، آنها را بادوام‌تر می‌کند، زیرا فقط قطعاتی که برای تعمیر خود به شدت آسیب دیده‌اند – مثلاً سوخته یا پوشیده از مواد شیمیایی – باید پرتاب شوند. دور.

این ربات پس از ضربه چاقو می تواند خود را درمان کند

توسط احمد گل کار

احمد گل کار