رمزگذاری مبتنی بر Frost را فقط می توان با کلید نور و گرما باز کرد

یک ژل شیمیایی می تواند دنباله ای مخفی از اعداد را نشان دهد اگر “رمز عبور” مناسب – ترکیبی از گرما، نور و آب – به آن داده شود. فناوری می تواند برای جلوگیری از جعل یا در برچسب های هوشمند استفاده شود

فن آوری


3 نوامبر 2022

توضیح می‌دهد که این تکنیک می‌تواند برای مبارزه با جعل مفید باشد، زیرا تقلید از آن بدون دانستن ترکیب شیمیایی نمایشگر ژل در جسم اصلی دشوار است. یواکیم آندریسون در دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد.

دنباله ورودی مخصوص قرارگیری DASA های مختلف است که فقط برای سازنده نمایشگر شناخته شده است – بنابراین رمزگذاری شده است.

هوانگ امیدوار است که این ژل بتواند در برچسب های هوشمند تعبیه شده در اقلامی مانند اسکناس، گذرنامه و گواهی سهام یا در اقلام با ارزش بالا که نیاز به اثبات اصالت دارند استفاده شود.

ترکیب مناسب گرما، نور و آب می تواند رمز عبور رمزگذاری شده را در یک ژل باز کند

هوانگ و تیمش مولکول های اصلاح شده را در یک ژل جاسازی کردند و آنها را برای ایجاد یک نمایشگر شیمیایی، به شکل شکل هشت که در ساعت های دیجیتالی دیده می شود، مرتب کردند. هر بخش از هشت بخش از DASA های مختلف تشکیل شده بود، که اجازه می داد زمانی که فقط DASA های خاصی روشن می شدند اعداد مختلفی تولید شوند. هنگامی که نمایشگر شیمیایی برای مدت زمان صحیح در معرض توالی صحیح محرک ها قرار می گیرد، در حین انجام دنباله، یک سری اعداد تولید می کند.

یک ژل شیمیایی اگر در معرض ترکیبی از «رمز عبور» مناسب از گرما، نور و آب قرار گیرد، می‌تواند یک سری اعداد مخفی را آشکار کند – و می‌تواند برای جلوگیری از جعل یا در برچسب‌های هوشمند استفاده شود.

مرجع مجله: دانشمندان پیشرفت می کنند، DOI: 10.1126/sciadv.add1980

اکنون، ویگو هوانگ در آکادمی علوم چین در فوجیان و همکارانش دسته‌ای از مولکول‌ها به نام ترکیب‌های افزایشی استن‌هاوس گیرنده دهنده (DASAs) را تطبیق داده‌اند که وقتی در معرض نور مرئی قرار می‌گیرند از رنگی به شفاف تغییر می‌کنند. آنها از DASA برای رشد مجموعه ای از 12 مولکول استفاده کردند که در پاسخ به سطوح مختلف گرما، نور و آب از شفاف به رنگی تغییر می کند و دوباره برمی گردد.

جیمز استیدل / شاتر استوک

بیشتر روش‌های پیشگیری از تقلبی شامل یک ویژگی فیزیکی است که بازتولید آن سخت است، مانند رشته‌های مخفی یا واترمارک‌هایی که زیر نور UV می‌درخشند. یک رویکرد جایگزین این است که یک شی فقط در صورتی یک کد احراز هویت را نمایش دهد که ورودی را با ترتیب خاصی دریافت کند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345275-gel-based-encryption-can-only-be-unlocked-with-key-of-light-and-heat/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

نمای نزدیک از نوری که از سوراخ کلید بیرون می آید.  کد شاتراستاک 22883980;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

توسط احمد گل کار

احمد گل کار