روده باریک زنان 30 سانتی متر بلندتر از روده مردان است

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2370336-womens-small-intestines-are-30-centimetres-longer-than-mens/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

به طور کلی، طول اندام به قد اجساد که بین 149 تا 184 سانتی‌متر متغیر بود یا به اندازه سایر اعضای بدن آنها ارتباطی نداشت. برای مثال، داشتن کیسه صفرا طولانی‌تر لزوماً با آپاندیس طولانی‌تر ارتباط نداشت.

با این حال، این تفاوت آناتومیکی احتمالاً به طور کامل توضیح نمی دهد که چرا برخی از بیماری های گوارشی در یک جنس بیشتر از جنس دیگر شایع است. مثلا، Temple Health در پنسیلوانیا گزارش می دهد که زنان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرون هستند – التهاب هر قسمت از دستگاه گوارش، از دهان تا مقعد – اما مردان بیشتر احتمال دارد به کولیت اولسراتیو – التهاب روده بزرگ، کولون تا مقعد مبتلا شوند.

این مطالعه شامل تعداد نسبتاً کمی از افراد بود، اما محققان می گویند این می تواند یافته های آنها را تقویت کند. آنها می نویسند: “در اینجا باید توجه داشت که ما چنین تنوعی را پیدا کردیم حتی اگر فقط 45 جسد انسان را اندازه گیری کنیم.”

“چه [women’s small intestines] هیل می‌گوید: طولانی‌تر هستند و سطح آن‌ها بیشتر است، به این معنی که آنها می‌توانند مقدار بیشتری از هر چیزی را که می‌خورند بیرون بکشند. این می تواند مربوط به تولید مثل باشد و به احتمال زیاد اینطور است.

آنها دریافتند که به طور متوسط ​​روده کوچک اجساد نر کمی بیش از 4 متر طول دارد در حالی که روده جسد ماده 30 سانتی متر بلندتر است. تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که این تفاوت یک یافته تصادفی نبوده است.

هیل می‌گوید، دانش‌آموزان در کلاس‌های آناتومی اغلب در مورد تفاوت‌های فردی یاد نمی‌گیرند و در عوض روی اندام‌هایی تمرکز می‌کنند که از توضیحات کتاب درسی پیروی می‌کنند. او می‌گوید، اما این تفاوت‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های مراقبت‌های بهداشتی کمک کند.

مک‌کنی می‌گوید: «این به پرورش آگاهی و قدردانی از تنوع گسترده‌ای که وجود دارد کمک می‌کند، و اینکه اگر بدن ما ذاتاً متفاوت بود، چگونه همه این شرایط بالینی مختلف به روش‌های مختلف ظاهر می‌شوند.»

هیل می‌گوید: «نوعی رویکرد کلیشه‌ای وجود دارد که بر آنچه متوسط ​​است یا آنچه بیشتر مردم از آن عبور می‌کنند متمرکز است. “این مربوط به پزشکی فردی است، جایی که شما می بینید که آیا یک فرد دارای ویژگی های خاصی در سیستم گوارشی خود است که ممکن است در اتفاقی که می افتد نقش داشته باشد که به وضعیت موجود احترام نمی گذارد.”

MattLphotography/Alamy

محققان همچنین دریافتند که طول سایر اندام ها بین اجساد متفاوت است، اما سیگنال واضحی در تفاوت بین دو جنس وجود ندارد. به عنوان مثال، طول کیسه صفرا اجساد بین 5.5 تا 12.5 سانتی متر بود، در حالی که زائده های آنها از 1.4 تا 12.7 سانتی متر امتداد داشتند.

برخی از اجساد همچنین کولون داشتند – طولانی ترین قسمت روده بزرگ که آب و برخی مواد مغذی را از غذاهای نیمه هضم شده خارج می کند – که بیش از دو برابر بقیه طول داشتند.

روده کوچک زنان بلندتر از روده مردان است، این طول اضافی احتمالا به آنها کمک می کند تا چربی ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای بارداری و شیردهی را بهتر جذب کنند.

روده کوچک به هضم بهتر مواد غذایی که از معده می آید کمک می کند

هیل با نگرانی از اینکه ممکن است تفاوت های مهم مورد توجه قرار نگیرد، ارین مککنی – همچنین در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی – و همکارانشان اندام های گوارشی 21 مرد بالغ زن و 24 جسد مرد را که به دانشگاه دوک در کارولینای شمالی اهدا شده بودند، اندازه گیری کردند.

توضیح می دهد: “روده کوچک همه چیز در مورد جذب، جذب، جذب است.” آماندا هیل در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی “این جایی است که شما اکثریت قریب به اتفاق مواد مغذی خود را از هر چیزی که می خورید دریافت می کنید.”

مک‌کنی می‌گوید، تفاوت‌های مرتبط با جنسی در سیستم ایمنی و ژنتیک ما احتمالاً نقش مهمی در این شرایط بازی می‌کند.

محققان در مقاله خود می نویسند، به طور کلی، این مطالعه بر اهمیت در نظر گرفتن آناتومی منحصر به فرد افراد در طول تشخیص و درمان تاکید می کند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار