ریز فیبرهایی که دریاها را آلوده می کنند، کانون های شناور برای باکتری ها هستند

آنها دریافتند که هر فیبر به طور متوسط ​​بیش از 2600 سلول باکتریایی از 195 گونه مختلف باکتری را در خود جای داده است. یکی از گونه های شناسایی شده، ویبریو پارهمولیتیکوس، یک علت بالقوه بیماری گوارشی است که انسان می تواند از صدف های خام یا نیمه پخته به آن مبتلا شود.

او می افزاید که درک میزان بیماری زایی باکتری های حمل شده توسط این میکروالیاف های پایدار به ما کمک می کند تا خطراتی را که آنها برای انسان و اکوسیستم گسترده تر دارند ارزیابی کنیم. ما باید در مورد اینکه چگونه به عنوان یک جامعه به جلو حرکت می کنیم، تجدید نظر کنیم. آلودگی پلاستیک و تغییرات آب و هوایی نه تنها مسائل زیست محیطی، بلکه یک موضوع اجتماعی نیز هستند.

پدروتی و همکاران، 2022، PLOS ONE، CC-BY 4.0

آنا لوزیا اثر فیگوئردو لاسردا در دانشگاه سوربن پاریس و همکارانش نمونه‌هایی از آب دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل جنوبی فرانسه گرفتند. آنها از توالی‌یابی DNA و تکنیک‌های میکروسکوپی پیشرفته برای شناسایی گونه‌های باکتریایی ساکن در میکروفیبرها استفاده کردند.

میکروفیبرها ذرات بسیار ریزی هستند که از موی انسان ریزتر هستند و هنگام شستن لباس ها از منسوجات طبیعی و مصنوعی آزاد می شوند. روزانه حدود 4.3 میلیارد میکرو فیبر تنها از یک تصفیه خانه فاضلاب در فرانسه وارد دریا می شود. طبق یک مطالعه اخیر

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2349356-microfibres-that-pollute-the-seas-are-floating-homes-for-bacteria/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

میکروالیافی که دریاها را آلوده می‌کند توسط باکتری‌هایی که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند، مستعمره می‌شوند و نگرانی‌های جدیدی در مورد اثرات این آلودگی بر زندگی دریایی و سلامت انسان ایجاد می‌کند.

نزدیک به 200 گونه باکتری، از جمله یکی که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود، بر روی ذرات میکروفیبر دریای مدیترانه یافت شده است.

محیط


30 نوامبر 2022

آزمایشات بیشتری برای تعیین خطرناک بودن این باکتری ها لازم است رابین رایت در دانشگاه دالهوسی در هالیفاکس، کانادا. او می‌گوید: «نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا میکروب‌های بالقوه بیماری‌زا وجود دارند که میکروپلاستیک‌ها را مستعمره کنند یا خیر».

باکتری هایی که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می شوند

با این حال، افزایش آلودگی در مناطق پرجمعیت ساحلی و افزایش دمای دریاها می تواند این مشکل را تشدید کند. تحقیقات قبلی نشان داده است که دمای بالاتر آب دریا باعث می‌شود باکتری‌ها راحت‌تر به پلاستیک بچسبند و بسازند V. parahaemolyticus باکتری های خطرناک تر

تصاویر میکروسکوپ الکترونی از جوامع باکتریایی که بر روی میکروالیاف دریای مدیترانه یافت شده است.

مرجع مجله: PLoS One، DOI: 10.1371/journal.pone.0275284

هنگامی که میکروالیاف وارد سیستم های آبی می شوند، به راحتی توسط باکتری ها کلون می شوند، که لایه نازکی به نام بیوفیلم روی ذرات تشکیل می دهند. این باعث می شود آنها بوی غذای حیوانات دریایی را بگیرند، بنابراین خورده می شوند و در زنجیره غذایی تجمع می یابند.

با توجه به اینکه دریای مدیترانه سریعتر از سایر حوضه های اقیانوسی در حال گرم شدن است، ارزیابی اثرات پلاستیک و آنها ضروری است. [organisms] لاسردا توضیح می دهد که در عملکرد اکوسیستم ها، تحت سناریوی تغییرات آب و هوایی.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار