زندگی و سلامت نوزاد قرن هفدهم با “کالبد شکافی مجازی” فاش شد

بر اساس توموگرافی کامپیوتری (CT) از بدن، محققان تایید کردند که این کودک مذکر است و اندازه گیری استخوان و رویش دندان او با یک کودک حدودا یک ساله مطابقت دارد.

Nerlich می‌گوید، مشخص نیست که آیا این ترکیب از ویژگی‌ها رایج بوده است یا خیر، اما نرخ مرگ و میر نوزادان اولیه به طور کلی در مقایسه با امروز در طبقات اجتماعی بالا در دوران رنسانس بالا بود.

AG Nerlich و همکاران/Frontiers

جزئیات مومیایی

AG Nerlich و همکاران/Frontiers

Nerlich می گوید: «ترکیب چاقی و کمبود شدید ویتامین را می توان تنها با وضعیت تغذیه ای «خوب» و تقریباً عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید توضیح داد.

Nerlich و همکارانش بقایای کودک را پس از پیدا شدن یک تابوت چوبی بدون علامت در دخمه ای در نزدیکی قلعه ای در اتریش علیا بررسی کردند. دخمه دارای جریان هوای ثابت و دمای ثابتی بود که احتمالاً به خشک شدن بدن کودک کمک می کرد. او می‌گوید: «ما در اینجا یکی از موارد بسیار نادری را داریم که چنین کودک اشرافی به‌طور خودجوش مومیایی می‌کرد – و برای تحقیقات علمی در دسترس بود.

اسکن دنده‌های او راشیتیسم را نشان داد، وضعیتی که نمونه‌ای از موارد شدید راشیتیسم است. راشیتیسم عمدتاً ناشی از کمبود ویتامین D است که بدن هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید تولید می کند. نهرلیچ می‌گوید در حالی که استخوان‌های پای او خم نشده بودند – نشانه‌ای از راشیتیسم در کودکان بزرگتر – ممکن است به این دلیل باشد که نوزاد هنوز راه نمی‌رفت. با این حال، یک استخوان بازو کمی خمیده به نظر می رسید.

مومیایی نوزادی که در دخمه پیدا شد

اسکن‌های بدن که به‌طور شگفت‌انگیزی به خوبی حفظ شده بود، ضایعات دندانه‌دار را بر روی مفاصل دنده‌های معمولی راشیتیسم نشان داد که ناشی از کمبود ویتامین D، و همچنین لایه‌های ضخیم چربی است – که احتمالاً به مومیایی شدن بافت کمک می‌کند. یافته ها حاکی از آن است که کودک بیش از حد تغذیه شده و در معرض نور خورشید قرار گرفته است که منجر به مرگ او شده است آندره نرلیچ در کلینیک دانشگاه مونیخ-بوگنهاوزن در آلمان.

تاریخ‌گذاری جسد با کربن رادیویی، همراه با سوابق مربوط به ساخت دخمه، محققان را به تخمین اینکه کودک حدود 400 سال پیش دفن شده است، هدایت کرده است. با توجه به سن تقریبی کودک در هنگام مرگ – بین 10 تا 18 ماه – و لفاف های ابریشمی که نشان دهنده تولد اشرافی است، آنها گمان می کنند که این کودک ریچارد ویلهلم است که از 1625 تا 1626، پسر ارشد کنت استارهمبرگ زندگی می کرد.

کودک خردسالی که در یک تابوت بدون علامت در یک دخمه اتریشی پیدا شد، به خوبی حفظ شده بود و استخوان‌ها و اندام‌های او علائم راشیتیسم و ​​ذات‌الریه را نشان می‌دهند.

انسان


26 اکتبر 2022

مرجع مجله: مرزها در پزشکی، DOI: 10.3389/fmed.2022.979670

مومیایی نوزاد از دخمه Hellmons?dt.  نمای کلی اندام کامل با کت ابریشمی

نمای نزدیک از دست یک کودک مومیایی شده

او گفت که ریه های نوزاد ملتهب شده بود که نشان می دهد او ممکن است بر اثر ذات الریه مرده باشد – وضعیتی که بیشتر در کودکان مبتلا به راشیتیسم اتفاق می افتد.

فرزندی که در یک خانواده اشرافی اتریشی در سال 17 به دنیا آمده به گفته محققانی که “کالبد شکافی مجازی” جسد مومیایی شده را انجام دادند، قرن با اضافه وزن مرد، اما ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344096-17th-century-infants-life-and-health-revealed-by-virtual-autopsy/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار